עלי באבא תרכוש 20% ממניותיה המצויות בידי יאהו! תמורת שבעה מיליארד דולרים

העסקה, שצפויה להיסגר בשבועות הקרובים, תביא לצמצום של מחצית מהבעלות של ענקית החיפוש בענקית המסחר המקוון הסינית ● היא נועדה לאפשר לענקית האינטרנט הסינית שליטה גדולה יותר על עתידה והיערכות לקראת הנפקה עתידית אפשרית - על ידי צמצום בעלות חיצונית

עלי באבא (Alibaba) הסינית קרובה לסגירת עסקה שבמסגרתה היא תרכוש 20% ממניותיה שנמצאות בידי יאהו! (!Yahoo) תמורת שבעה מיליארד דולרים – כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg). בידיעה מצוטט מקור המקורב לעסקה שמסר שההכרזה על השלמתה צפויה בימים הקרובים.

העסקה תביא לצמצום של מחצית מהבעלות של ענקית החיפוש בענקית המסחר המקוון הסינית. קבוצת עלי באבא ניסתה לפני יותר משנה לממש את הרכישה, אולם נכשלה בכך. הקבוצה הגבירה את מאמצי הרכישה לאחר פיטורי קרול ברץ מתפקיד מנכ"לית יאהו!

על פי מקורות המקורבים לעסקה, היא נועדה לאפשר לענקית האינטרנט הסינית שליטה גדולה יותר על עתידה והיערכות לקראת הנפקה עתידית אפשרית – על ידי צמצום בעלות חיצונית.

לדברי ג'ורדן רוהאן, אנליסט מ-Stifel Nicolaus & Co, "העסקה המתוכננת ורצונה של עלי באבא לצאת להנפקה ראשונית הן חדשות טובות למחזיקי המניות של יאהו!".

יצוין, כי יאהו! רכשה את חבילת המניות של עלי באבא בשנת 2005 תמורת מיליארד דולרים.

דוברי שתי הקבוצות סירבו להגיב לדיווח.

התפתחויות ביאהו!
בשבוע שעבר מונה מנהל המדיה העולמי של יאהו!, רוס לווינסון, לתפקיד המנכ"ל הזמני של החברה במקום סקוט תומפסון, שנאלץ לפרוש לאחר שהתברר שהתואר האקדמי שלו הוא בחשבונאות ולא במדעי המחשב, כפי שטען, ושיאהו! מסרה מידע כוזב בעניין לרשות האמריקנית לניירות ערך. חושף הפרשה, דניאל לואב, מנהל קרן הגידור Third Point, שמחזיקה ב-5.8% ממניות יאהו!, מונה כדירקטור בחברה. 10 ימים קודם לכן נדחתה מועמדותו של לואב בטענה שהוא "לא ניחן במיומנויות הרלוונטיות ובניסיון הנחוץ כדי לכהן כדירקטור במועצת המנהלים של יאהו!".

ערך השוק של יאהו!, שדחתה ב-2008 הצעת רכש של מיקרוסופט (Microsoft) תמורת 47.5 מיליארד דולרים, עומד על 18.8 מיליארד דולרים. לעומת זאת, שווי השוק של מתחרתה הגדולה, גוגל (Google), עומד על 195.6 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים