פול שטיינברג, מוטורולה: "אנחנו בפתחה של מהפכה שתקפיץ את אפשרויות האבטחה בכמה מדרגות"

"ההתפתחויות הטכנולוגיות מאפשרות להעביר הרבה מאוד מידע בזמן אמת", אמר שטיינברג, ה-CTO של מוטורולה סולושנס ● לדבריו, ה-LTE הפרטי מאפשר למפקדה הראשית וראשי הערים והמדינה להיות בקשר בזמן אמת, כך שכל אחד מהן יודע בדיוק היכן נמצא כל אחד אחר בכל רגע ועל איזו משימה הוא מפקח ● הוא ציין, כי "הטכנולוגיה החדשה תאפשר לאזרחים להיות שותפים בהגנה אקטיבית"

"תעבורת התקשורת העולמית צפויה לגדול פי 18 בחמש השנים הקרובות, כ-38% מהילדים בעולם משתמשים במכשיר נייד כלשהו, בכל דקה מועלות ליו-טיוב (YouTube) כ-60 שעות של תוכן ויש כמעט מיליארד משתמשים במדיה החברתית, שמחציתם פועלים בה באמצעות מכשירים ניידים. התפתחויות אלה מאפשרות להעביר הרבה מאוד מודיעין בזמן אמת, בעיתות משבר ותחת מתקפה", כך אמר פול שטיינברג, סמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי של מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions). הוא דיבר בכנס שערכה החברה אתמול (א') במתחם אבניו בקריית שדה התעופה. לדבריו, "רשת ה-LTE היא רק מרכיב אחד בפתרון הכולל".

מוטורולה הציגה בכנס את יכולות ענן ה-LTE הפרטי, שמאפשרות לכוחות ההצלה, המפקדה הראשית וראשי הערים והמדינה להיות בקשר בזמן אמת, כך שכל אחד מהן יודע בדיוק היכן נמצא כל אחד אחר בכל רגע ועל איזו משימה הוא מפקח.

לדברי שטיינברג, "אנחנו נמצאים כיום בפתחה של מהפכה שתקפיץ את אפשרויות האבטחה בכמה מדרגות ותאפשר לאזרחים להיות שותפים בהגנה אקטיבית. הגורם הראשון שמאפשר את המהפכה הזו הוא המצלמות המפוזרות בכל מקום ברחובות הערים".

שטיינברג הסביר, כי אחד הגלגלים שיניעו את המהפכה הוא טכנולוגיה שעל פיתוחה שוקדים כיום במוטורולה סולושנס. לדבריו, "בחזית הטכנולוגיה ניצב מכשיר תקשורת נייד, ייעודי לתחום האבטחה. המכשיר הזה חסין מפני האקרים ופועל בכל מקום, כולל במקומות בהם אין קליטה סלולרית או לוויינית, והוא יאפשר להעביר לכוחות ההצלה מידע חיוני בזמן אמת".

לשם המחשה הוא הציג מצב שבו מותקפת מכונית באחד מרחובות העיר. "המכשיר מצלם את התקיפה והתוקפים, ומעביר את קליפ הווידיאו בזמן אמת למרכז שליטה ובקרה", אמר. "פרט לצילום התקיפה מעביר המכשיר גם את מיקום האירוע ופרטים נוספים. כתוצאה מכך ניתן לשלוח במהירות את כוחות ההצלה למקום". שטיינברג ציין, כי "המכשיר יכלול, בין היתר, מרכיב הצפנה חזק, מידע ביומטרי, אפשרויות זיהוי תנועה והתראות. התקשורת בין המכשיר למרכז השליטה תתבצע באמצעות תקשורת לווינים, רשת LTE ותקשורת RF (הפועלת במרתפים ומקומות אחרים בהם אין תקשורת סלולרית ולוויינית – ה"ג).

"יתרה מזאת", אמר, "בניידות משטרה יהיה סט מכשירים המהווה מעין 'תא טייס', שכולל אפשרויות תקשורת PTT, זיהוי קולי, מקליט וידיאו דיגיטלי, מערכת המתחברת למשרד הרישוי ומסוגלת לצלם לוחיות רישוי ולקבל מהן מידע, וכן תחנת עבודה בעלת יכולות קליטה ואחסון מידע. בכך עובר מרכז השליטה והבקרה מהמפקדה הראשית לניידת המשטרה. קליפ הווידיאו של האירוע יגיע בזמן אמת לכוח המחלץ ולשאר כוחות ההצלה".

"אספקט נוסף של המערכת", הסביר שטיינברג, "הוא ניתוח מהיר של המידע שמגיע מכל אחד מאנשי כוחות ההצלה בשטח". הוא הוסיף, כי "כשמתבצעת פעולת חילוץ יש הרבה מאוד מידע שמגיע מכל אחד מהמשתתפים. לשם כך יש צורך בקיבולת גדולה מאוד של הרשת. קיבולת של 20 מגה-הרץ מתקרבת למטרה, כאשר חצי ממנה מיועד ל-Up Link וחצי ל-Down Link. זו הקיבולת שאנחנו שואפים אליה".

במבט קדימה אמר שטיינברג, כי "המטרה היא לאחד את כל סוגי טכנולוגיות התקשורת במכשיר אחד ולאפשר הקצאה אופטימלית של רוחב הפס בין אנשי כוחות ההצלה. לשם כך, מערכות הניתוח יאתרו בכל רגע, בין היתר, איזה סוג מידע נדרש לכל אחד מאנשי כוחות ההצלה, איזה רוחב פס נדרש כדי להעביר את המידע אליו וממנו ובאיזו דחיפות המידע צריך לעבור. מטרה נוספת היא האפשרות לעבודה מאוחדת ומתואמת של כל הרשתות מכל הסוגים: למשל, דור שלישי, דור רביעי, לוויינים ו-PTT".

עוד אמר שטיינברג, כי "אף שהטלפון ניצב במרכז הטכנולוגיה, יש להוסיף לו עזרים שיחסכו לכוחות ההצלה את זמן ה-'דפדוף' בין יישומים וסוגי מידע. אחד העזרים הוא משקפיים ייעודיים, שיעבירו מידע רלוונטי לגבי הסיטואציה, כולל הדגשות לגבי פרטים חיוניים, למשל אוזנייה או שעון ניווט. לטלפון הייחודי ולשאר העזרים יגיעו מידע של זיהוי פנים ופרטים נוספים".

"בנוסף, המערכת תאפשר לאתר תנועה בזמן אמת", הסביר. "אם שוטרים עצרו חשוד והוא ברח, קטעי הווידיאו של הבריחה ושל מרדף השוטרים ישוגרו בזמן אמת למרכז השליטה והבקרה. ניתוח קטעי הווידיאו ושאר המידע הינו קריטי לפענוח מצבי חירום. הוא יאפשר, בין השאר, לספק לאנשי כוחות ההצלה רק את המידע הדרוש להם באותו רגע, כדי למנוע מהם לטבוע בפרטים פחות רלוונטיים, שיאטו את פעילותם. כלומר, המערכת תדע בכל רגע נתון איזו פיסת מידע היא החיונית ביותר לאותו רגע ותשגר אותה לאדם הרלוונטי. ברקע, המערכת לוקחת בחשבון גם את העובדה שגם לתוקפים יש מידע שמגיע מרשתות התקשורת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים