המנכ"לים של אפל וסמסונג ייפגשו לגישור בפיקוח בית המשפט

טים קוק וצ'וי גי-סונג ינסו ליישב את הסכסוך חובק העולם בין שתי החברות הנוגע להפרת הזכויות בפטנטים ● הישיבה נקבעה בהתאם להחלטת בית המשפט בקליפורניה, שכפה על הצדדים את הליך הגישור

המנכ"לים של אפל (Apple) וסמסונג (Samsung), טים קוק וצ'וי גי-סונג (בהתאמה), ייפגשו היום (ב') בבית המשפט בסן פרנסיסקו לישיבת גישור, בניסיון ליישב את הסכסוך חובק העולם בין שתי החברות, שמעסיק בתי משפט במדינות רבות.

ישיבת הגישור תיערך בפיקוח בית המשפט, לאחר שבחודש שעבר ציין השופט, כי "בהוראת בית המשפט הסכימו שני הצדדים" לקחת חלק בדיוני הגישור – נוסח שממנו עולה, כי הגישור נכפה למעשה על שני הצדדים. בתי המשפט בארצות הברית מעודדים בתקופה האחרונה צדדים לסכסוכים לנסות את אפשרות הגישור, ובתי המשפט הפדראליים בצפון קליפורניה נחשבים כחלוצים בקידום דרכים אלטרנטיביות לפתרון סכסוכים, כשהגישור הוא אחת האפשרויות המועדפות.

בשבוע שעבר הורה בית המשפט הפדראלי בדלאוור על גישור גם בסכסוך הפטנטים בין אפל ל- HTC. עם זאת, הוראה למנכ"לים של שתי חברות ענק לקחת חלק פעיל בגישור עדיין נחשבת לחריגה ואפשר לראות בה מקבילה לטיפול פסיכולוגי – אם כי במקרה זה, מגיע כל אחד מהצדדים כשהוא מלווה בסוללה של פרקליטים.

לדברי וויין בזיל, שופט לשעבר שמופקד על התוכנית האלטרנטיבית ליישוב סכסוכים בבתי המשפט בצפון קליפורניה, מאחר שבבית המשפט נוטים פרקליטים לפתח טינה אלה מול אלה, יש היגיון בהושבת המנכ"לים של שתי החברות זה מול זה בניסיון ליישב את הסכסוך.

אפל וסמסונג מנהלות קרבות מרים בשווקי הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח – אחת הזירות הלוהטות ביותר בעולם ההיי-טק כיום. אפל מאשימה את סמסונג ב-"העתקה בוטה" של מכשירי iPhone ומחשבי iPad במוצרי סמסונג המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), בעוד שסמסונג טוענת שאפל מפירה את זכויותיה בפטנטים.

אתמול ציין מנהל בכיר בסמסונג, כי בחברה הדרום קוריאנית מעוניינים ליישב את חילוקי הדעות עם אפל בבית המשפט. "יש עדיין פערים גדולים מול אפל ואנחנו בודקים חלופות שונות, כולל רישוי צולב של פטנטים", אמר ג'יי. קיי. שין, מנהל החטיבה הסלולרית של סמסונג, לפני שיצא לארצות הברית כדי להתלוות למנכ"ל שלו בדיוני הגישור.

ממסמכי בית המשפט עולה, כי שתי החברות כבר קיימו ישיבת גישור אחת לפחות, אך לא ברור אם קוק וגי-סונג עצמם השתתפו בה. דובר סמסונג סירב למסור תגובה, בעוד שדוברת אפל, כריסטין האגט, שבה וחזרה על הנוסח הקבוע, שעל פיו אפל חייבת להגן על הקניין הרוחני שלה מפני "העתקה בוטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים