דירוג 100 המותגים המובילים בעולם: אפל ראשונה בפעם השנייה ברציפות, ואחריה יבמ וגוגל

ארבע מחמש החברות בראש הדירוג ושבע מעשר הראשונות הן חברות ICT ● פייסבוק הציגה את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר ברשימה וקפצה 16 שלבים, למקום ה- 19 בדירוג ● נוקיה יצאה השנה כליל מהרשימה - נתון נוסף המעיד על מצבה של החברה הפינית

אפל (Apple) ממשיכה להיות המותג המוביל בעולם, זו השנה השנייה ברציפות – כך עולה מדו"ח של חברת המחקר מילוורד בראון (Millward Brown), שדירגה את 100 המותגים המובילים. כל שלושת המותגים המובילים בעולם הם של ענקיות ICT, כאשר אחרי אפל הגיעו יבמ (IBM) וגוגל (Google).

המחקר, BrandZ, נערך זו השנה השביעית ברציפות ובוחן את ערכם הפיננסי של המותגים, ולאו דווקא של החברות. הוא משלב את הביצועים הפיננסיים של המותגים עם ניתוח של תפיסת הצרכנים ביחס אליהם. משתתפים בו שני מיליון צרכנים מעשרות מדינות ברחבי העולם, כאשר השנה נערך המחקר בראשונה גם בישראל.

על פי הנתונים, המותגים הגדולים בעולם המשיכו להגדיל את שוויים גם ב-2011, על אף חוסר הוודאות הכלכלי, ואף ההתפתחויות לרעה, בשווקים שונים ברחבי העולם.

מהמחקר עולה, כי ערך המותג של אפל גדל במחקר הנוכחי ב-19% והגיע לשווי של 182.9 מיליארד דולרים. יבמ, שכאמור – דורגה שנייה, הציגה גידול של 15% בערכה ושווי מותג של 115.9 מיליארד דולרים. היא החליפה במקום השני את גוגל, שהגיעה הפעם שלישית עם שווי מותג של 107.8 מיליארד דולרים.

במקום הרביעי מדורגת מקדולנדס (McDonalds), שלא שינתה את דירוגה מהשנה שעברה. שווי מותג שלה עומד בדירוג הנוכחי על 95.1 מיליארד דולרים. חמישית מדורגת מיקרוסופט (Microsoft), עם שווי של 76.6 מיליארד דולרים. קוקה קולה (Coca Cola) נמצאת מיד אחריה, עם שווי של 74.2 מיליארד דולרים. הבאה בתור, במקום השביעי, היא מרלבורו (Marlboro) עם 73.6 מיליארד דולרים. שלוש חברות ICT נוספות סוגרות את העשירייה הראשונה: AT&T, שהגיעה שמינית עם 68.8 מיליארד דולרים, וריזון (Verizon) במקום התשיעי עם 49.1 מיליארד וצ'יינה מובייל (China Mobile), שסוגרת את העשירייה עם 47 מיליארד דולרים.

חברות ה-ICT מהוות שליש מהרשימה
ניתוח הדירוג מצביע על משקלן הסגולי של חברות הטכנולוגיה: ארבע מתוך חמש החברות בראש הדירוג ושבע מתוך עשר הראשונות הן חברות ICT. בסך הכול, 31 חברות ICT מצויות ברשימה.

החברות מהענף המצויות בעשירייה השנייה בדירוג הן וודאפון (Vodafone) במקום ה-12, אמזון (Amazon) במקום ה-18 ופייסבוק (Facebook) במקום ה-19. הרשת החברתית, שהונפקה בשבוע שעבר, הציגה את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בדירוג כולו: היא הגדילה את שוויה ב-74% ל-33.2 מיליארד דולרים וקפצה 16 שלבים בדירוג, לאחר שבשנה שעברה היא הייתה במקום ה-35. דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) סוגרת את העשירייה השנייה.

חברות ICT נוספות בדירוג הן סאפ (SAP), שנמצאת במקום ה-22, באידו (Baidu) במקום ה-25, במקום ה-26 נמצאת HP ומיד אחריה אורקל (Oracle). אקסנצ'ר (Accenture) מדורגת במקום ה-45 ואינטל (Intel) – ב-49. בין המותגים שיצאו השנה מהרשימה: בלקברי (Blackberry), נינטנדו (Nintendo) ונוקיה (Nokia) – נתון נוסף המעיד על מצבה של החברה הפינית.

איתי אולניק, משנה למנכ"ל שילוב Millward Brown, נציגת חברת המחקר בישראל, אמר ש-"חוזקו של המותג נמדד ביכולתו לגרום ללקוחות להישאר נאמנים ולרוב להיות מוכנים לשלם פרמיה נוספת תמורת הזכות להיות בעליו של המותג הנחשק. ניתן לראות לא מעט מותגים שכמות המכירות וההכנסות שלהם אינה הגבוהה ביותר, אולם הם נהנים ממותג חזק, שמאפשר להם לגדול ולהצליח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים