מחקר: אנשים כנים יותר כשהם מקלידים

על פי מחקר של אוניברסיטת מישיגן, אנשים נוטים להיות גלויי לב כשהם שולחים הודעות טקסט יותר מאשר בשיחות ● החוקרים אף מצאו, כי הקלדת הטקסט הניעה את האנשים להיות מדויקים יותר בתשובותיהם ולהשיב תשובות פחות כלליות ● אחד החוקרים: "יש בכך משהו מפתיע, מאחר שאנשים עשויים לחשוב שהקלדת טקסט תפחית את הסבירות לחשיפת מידע רגיש"

האם יש נסיבות מסוימות שבהן, לפחות מבחינה סטטיסטית, אנשים נוטים להיות קצת יותר ישרים מאשר בדרך כלל? לפי כמה חוקרים במכון למחקר חברתי שבאוניברסיטת מישיגן אנשים נוטים להיות גלויי לב יותר כשהם מקלידים טקסט.

החוקרים מאמינים שכאשר אנחנו מדברים איננו כנים כמו במקרים שבהם אנחנו נותנים לאצבעות לעשות את העבודה, במקום הדיבור.

"התוצאות המקדמיות של המחקר שלנו מראות שאנשים נוטים יותר לחשוף מידע רגיש באמצעות הודעות טקסט מאשר בדיבור ושיחה", ציין הפסיכולוג הקוגניטיבי פרד קונראד, ממבצעי המחקר. "יש בכך משהו מפתיע, מאחר שאנשים עשויים לחשוב שהקלדת טקסט תפחית את הסבירות לחשיפת מידע רגיש, משום שהיא יוצרת רישום חזותי ראייתי של שאלות ותשובות, שמישהו יכול למצוא בטלפון הנייד שלך או בענן".

החוקרים אף מצאו, כי הקלדת הטקסט הניעה את האנשים להיות מדויקים יותר בתשובותיהם ולהשיב תשובות פחות כלליות.

המחקר, שמומן על ידי קרן המדעים האמריקנית הלאומית, כלל 600 אנשים שנשאלו כמה שאלות פרטיות, למשל: בשבוע טיפוסי, באיזו תדירות אתם עושים ספורט? או: במהלך 30 הימים האחרונים, בכמה מקרים שתיתם חמישה משקאות או יותר באותו אירוע?

התוצאות המלאות של המחקר תוצגנה באירוע של האיגוד האמריקני למחקרי דעת קהל.

SMS

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים