מנהל בכיר לשעבר ביאהו! הורשע בסחר במידע פנים

יחד עם מנהלת לשעבר בקרן נאמנות של Ameriprise, הרוויח הבכיר לשעבר ביאהו! משימוש במידע חסוי - כך מאשימה הרשות האמריקנית לניירות ערך ● במסגרת הסכם פשרה אליו הגיעה הרשות עם השניים, ייאסר על הבכיר לשעבר ביאהו! לשמש כדירקטור או מנהל בחברה ציבורית

מנהל בכיר לשעבר ביאהו! (!Yahoo) ומנהלת לשעבר של קרן נאמנות בחברה בת של Ameriprise Financial חתמו על הסכם פשרה עם הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC). הבכיר אף הורשע במידע בסחר פנים – כך נמסר אמש (ב').

ברשות האמריקנית לניירות ערך האשימו את רוברט וו. קווק, מנהל בכיר לשעבר לניהול עסקי, ואת רימה די. שאה, מנהלת קרן הנאמנות, כי שיתפו בשנים 2008 ו-2009 מידע חסוי, לאחר פגישה מקרית במסדרון.

המידע ששותף כלל טיפ לגבי מגעים לשיתוף פעולה בחיפוש באינטרנט בין מיקרוסופט (Microsoft) ליאהו!: קווק גילה לשאה ביולי 2009, כי בקרוב תפורסם הודעה רשמית על הסכם בין שתי החברות, שאז עוד היה בגדר שמועה בלבד. על סמך מידע זה רכשה הקרן שניהלה שאה 700 אלף מניות של יאהו!. בהמשך נמכרו המניות ברווח של 389 אלף דולרים.

השניים נפגשו במקרה, כששאה השתתפה בוועידת נדל"ן במתקן שבו ניהלה יאהו! ישיבה מקצועית. כשנתקלו זה בזה במסדרון, התפתחה בין השניים שיחה והם סיפרו זה לזה על עבודתם. לאחר מכן נהגו לשוחח לעתים תכופות, בטלפון ופנים אל פנים. קווק מסר לשאה מידע על יאהו! ואף גילה לה אם הדו"חות הרבעונים יעמדו בתחזיות שפורסמו. בתמורה סיפקה שאה לקווק מידע שסייע לו בהשקעותיו האישיות.

שנה קודם לכן, על סמך טיפ של שאה ביחס להסכם רכישה קרוב בין שתי חברות אחרות, גרף קווק בחשבונו האישי רווח של 4,754 דולרים. "קווק ושאה ניהלו יחסים של 'שמור לי ואשמור לך'", ציין סקוט וו. פריסטד, מנהל משותף ביחידת האכיפה של SEC, בהודעה שפרסמה הרשות. "כשמנהל בכיר בתאגיד ואנשי מקצוע בקרנות נאמנות מנצלים לרעה את הגישה שלהם למידע חסוי הם פוגעים בשוק ומפירים את האמון שנותנים בהם המשקיעים".

בעקבות החקירה של SEC הוגש גם כתב אישום פלילי כנגד השניים, בהליך נפרד, על ידי התביעה הכללית במחוז הדרומי של ניו יורק. קווק הודה בקשירת קשר לביצוע הונאה בניירות ערך, בעוד ששאה הודתה הן בהונאה והן בקשירת קשר. השניים ממתינים כעת לגזר הדין ולא ניתן היה לקבל את תגובתם.

במסגרת הסכם הפשרה עם SEC ייאסר על שאה לעבוד בענף של ניירות הערך בעוד שעל קווק ייאסר לשמש כדירקטור או מנהל בחברה ציבורית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים