הכנסת קוראת לממשלה ליישם את פרויקט מחשב לכל מורה בכל בתי הספר הארץ

"הפרויקט כבר עבר את שלב הפיילוט ועל משרד החינוך ויתר הגורמים הרלוונטיים לשלב ידיים בפרויקט", אמר ח"כ אלכס מילר, יושב ראש ועדת החינוך של הכנסת, בדיון שערכה הוועדה בנושא ● ח"כ מילר פנה בנושא פנייה דחופה לשר החינוך, גדעון סער ● אורי בן ארי, יושב ראש קרן אתנה, שהגתה את מחשב נייד לכל מורה, מסר ש-"הצפי הוא שבסוף שנה זו, כ-32 אלף מורים ב-1,033 בתי ספר יקבלו מחשבים ניידים והדרכה"

ועדת החינוך של הכנסת שלחה באחרונה פנייה דחופה לשר החינוך, גדעון סער, שכוללת דרישה להכין תוכנית רב שנתית ליישום תוכנית "מחשב נייד לכל מורה" בכל בתי הספר בארץ. על פי הוועדה, הממשלה צריכה לאמץ את התוכנית, שנהגתה על ידי קרן אתנה ומתקיימת בבתי ספר שונים ברחבי המדינה.

ח"כ אלכס מילר, יושב ראש הוועדה, קרא למשרד החינוך במהלך דיון שקיימה בנושא להכין את התוכנית "תוך שימת דגש על עדכון הציוד שכבר קיים ותוכניות הכשרה להעצמת המורים בישראל".

יצוין, כי במסגרת התוכנית מקבלים המורים מחשבים ניידים ומשתתפים בפעילות הדרכה בת 120 שעות שכוללת, בין היתר, הקניית ידע בסיס בהפעלת מחשב, הדרכה בתחום המיומנות הדיגיטלית ובשילוב המחשב בהוראה פרונטלית. הפרויקט מתנהל בשיתוף פעולה בין קרן אתנה, משרד החינוך, הסתדרות המורים, בנק מסד, תורמים מענף ההיי-טק וגורמים אחרים.

אורי בן ארי, יושב ראש קרן אתנה, מסר במהלך הדיון, כי "הצפי הוא שבסוף שנה זו, כ-32 אלף מורים ב-1,033 בתי ספר יקבלו מחשבים ניידים והדרכה".

כמו כן, הוצג בדיון סקר שנערך בקרב 300 מורים בערי הפריפריה, בהן החל הפרויקט, שממנו עולה שהפרויקט שיפר את מעמדם של המורים בכיתה, השימוש במחשב גדל בזמן השיעורים ובחלק מהכיתות פחתו בעיות המשמעת.

"אני שמח שהכירו בקרן אתנה ובשותפיה כיוזמי המהפכה ואני שמח שמשרד החינוך כבר הרים את הכפפה והחל בחלוקת מחשבים ניידים למורים", אמר בן ארי. "אני מקווה שבתמיכת ועדת הכנסת יתאפשר לקיים את התוכנית לכל המורים בשנה-שנתיים הקרובות, אחרת, אני חושש שנאחר את הרכבת, וילדים שלא ילמדו אצל מורים ממוחשבים יפגרו בהבנת המהפכה הדיגיטלית ויאבדו אפשרות לגעת בידע העצום הטמון בעולם האינטרנטי ובלומדות הקיימות".

ד"ר עופר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, אמר שעד היום, המשרד צייד 28 אלף מורים במחשבים ניידים, כחלק מפעילות של מעטפת כוללת לתקשוב החינוך. הוא הדגיש שהמשרד עובד בשיתוף פעולה מלא עם קרן אתנה, שלה זכות ראשונים בבתי הספר. "חלוקת העבודה היא שקרן אתנה פועלת במקומות שאנחנו לא פועלים בהם", ציין.
.
במהלך הדיון העלתה ח"כ עינת וילף הצעה לפיה משרד החינוך יכניס לתלושי השכר של המורים סעיף החזר הוצאות על רכישת מחשב, בדומה לסעיפים אחרים. בן ארי הביע התנגדות למהלך כזה בטענה שבעולם העסקי, כמו במשרדי הממשלה, אין עובד שמועסק במשרד ללא מחשב ואינטרנט וכי "אין שום סיבה שלא לתת את זה למורים". הוא הזכיר שבעבר ניסתה הסתדרות המורים לעודד מורים לרכוש מחשבים באמצעות תלושים, אולם הדבר לא צלח. "המדינה צריכה לקחת את זה על עצמה", סבור בן ארי.

בסיכום הדיון קרא ח"כ מילר "למשרד החינוך וליתר הגורמים הרלוונטיים לשלב ידיים בפרויקט. ראינו שהפיילוטים שנעשו בתוכנית הצליחו, ולכן – יש להרחיב אותו מייד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים