טים קוק, מנכ"ל אפל – בעל השכר הגבוה ביותר בארצות הברית

קוק הרוויח ב-2011 מדי יום יותר ממיליון דולרים, מרביתם בשל חבילת מניות שקיבל ● הוא יוכל לממש את המניות רק במחצית השנייה של העשור, אולם אם היה יכול לעשות זאת היום – היה שכרו השנתי עומד על יותר מ-530 מיליון ● במקום השני ברשימה נמצא לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל

טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), הוא המנכ"ל בעל השכר הגבוה ביותר בארצות הברית לשנת 2011 – כך על פי מחקר שערכה Hay Group עבור הוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal).

המחקר בחן את 300 החברות הציבוריות הגדולות בארצות הברית, על פי הכנסותיהן. הוא נערך זו השנה החמישית ברציפות, בהסתמך על הצהרות החברות שנמסרות לבורסות לניירות ערך. המחקר משלב תגמולים ישירים, כגון שכר ובונוסים, עם תמריצים לטווח ארוך, בהם אופציות במניות.

שכרו הבסיסי של קוק עומד אמנם "רק" על 900 אלף דולרים, אולם בשל חבילת מניות שקיבל, שכרו השנתי בשנה החולפת עמד על 378 מיליון דולרים. בשל מגבלות רגולטוריות שונות, קוק יוכל לממש את המניות רק במחצית השנייה של העשור. לו הוא היה יכול לממש את החבילה ביום ו' האחרון, היה שוויין של המניות עומד על יותר מ-530 מיליון דולרים.

קוק השתכר בשנה שעברה כמעט פי חמישה יותר לעומת שכרו של הבא בתור אחריו, לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל (Oracle). אליסון אינו מקבל שכר כלל, אולם ב-2011 הוא קיבל בונוס של 13.3 מיליון דולרים ואופציות בשווי 72.7 מיליון, מה שמעמיד את שכרו על 76 מיליון דולרים. זוהי השנה השלישית ברציפות שאליסון מדורג שני ברשימה.

לסלי מונבס, מנכ"ל רשת CBS, דורג שלישי, עם 69 מיליון דולרים. אחריו דורג רונלד ג'ונסון, מנכ"ל רשת האופנה JCPenney, עם 53 מיליון. חמישי הגיע סנג'אי ג'ה, מנכ"ל מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), ששכרו הגיע אשתקד ל-46.6 מיליון דולרים. ג'ה צפוי לפרוש מתפקידו מאחר שמוטורולה מוביליטי נרכשה באחרונה על ידי גוגל (Google).

יתר המנכ"לים בעשירייה הראשונה הם של החברות סיטיגרופ (Citigroup), ויאקום (Viacom), מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions), וולט דיסני (Walt Disney) ופורד (Ford Motor).

פול אוטליני, מנכ"ל אינטל (Intel), דורג במקום ה-49 ברשימה עם שכר שנתי שעמד אשתקד על 16.7 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים