כנס SAPPHIRE NOW 2012 – פרק ה'

כנסי SAPPHIRE הם כנסי המשתמשים של פתרונות סאפ (SAP) הגלובלית ברחבי העולם, הנערכים מדי שנה בשלושה אזורים גיאוגראפיים: אמריקה, APJ ו-EMEA. בשבוע שעבר נערך הכנס של האמריקות (הצפונית והדרומית) במרכז הכנסים של אורלנדו בפלורידה, ארה"ב, עם כמות מבקרים של כ-20,000 איש – שליש מהם משתתפים מקוונים.

ב-2012 מלאו 40 שנה להקמתה של סאפ (SAP ר"ת Systems, Applications and products in data Processing) על ידי חמישה יוצאי יבמ (IBM) גרמניה. כל אותן שנים הצטיינה סאפ כחלוצה וכמובילה הגלובלית ביישומים הארגוניים, תוך שהיא ממציאה את התחום בפועל עם תוכנת ה-ERP המפורסמת שלה, R/3. בשנים האחרונות השוק נעשה רווי וצפוף, ומתחרות רבות הצטרפו, דוגמת ענקיות התוכנה אורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft) בתחום התחתון, ונראה כי סאפ לא צומחת כבעבר. עולם הטכנולוגיה שינה את פניו למודלים ולשימושים חדשים, ולמראית עין היה נדמה כי סאפ אינה רוכשת חברות ואינה מפתחת בעצמה.

והנה, בשנה ה-40 להיווסדה, סאפ מראה כי היא חוזרת לתנופת הצמיחה, תוך שהיא עוברת טרנספורמציה אדירה מ-A to Z. אם עד כה היא הייתה החברה ראשונה ב-A (ביישומים), עתה היא החלוצה מ-A to Z – ביישומים, בהם היא ממשיכה להוביל, ועד Zetabytes. כלומר, סאפ מספקת תשתיות וכלים בחזית הטכנולוגיה. לאחר שלוש רכישות משמעותיות וגדולות ופיתוח עצמי מתקדם ביותר, סאפ מציגה פתרונות לעולמות החמים של המובייל, האנאליטיקס, הענן והביג דטה.

כך, רכשה החברה החברה לפני ארבע שנים את ביזנס אובג'קטס (Business Objects), החברה הצרפתית הגלובלית הגדולה ביותר ל-BI, שרכשה בעברה את חברת הדיווח המובילה קריסטל ריפורטס (Crystal Reports) תמורת 6.8 מיליארד דולרים. כעבור שנתיים ביצעה סאפ רכישה נוספת, ושילמה 5.8 מיליארד דולרים תמורת סייבייס (Sybase), חלוצת ניהול יישומי המובייל, ובעלת טכנולוגיה מתקדמת של בסיסי נתונים מבוססי עמודות. הרכישה הגדולה השלישית התבצעה לפני כחצי שנה בלבד, עם קנייתה של Successfactors, חלוצת SaaS לניהול ההון האנושי, שהיא כיום הגדולה בעולם בתחומה עם 15 מיליון משתמשים.

לפני כשנה הכריזה סאפ על הפלטפורמה שלה, SAP HANA, לניהול בסיסי נתונים תפעוליים ומחסני נתונים לאנליזה במודל in-memeory. עתה, סאפ מציגה חמישה תחומים חדשים בהם היא פועלת וצומחת: יישומים, ענן, מובייל, אנאנליטיקס, מובייל ו-Big Data. יצוין, כי בכנס באורלנדו השתתפו גם מרצים ממעבדות התוכנה של סאפ בישראל, ולקוחות שונים, בעיקר מהמגזר הפיננסי.

בסאפ הולכים מזרחה ורואים רחוק. בעוד 40 שנה יתווספו עוד 2 מיליארד אנשים (משתמשים) לכדור הארץ, שיותר משליש מאוכלוסייתו יגור במזרח אסיה - בין הודו, לסין ויפן

הפרדיגמה החדשה: עוצמת המעבדים היא כה חזקה, שהיא יכולה לשרת כל אדם בעולם - מהמובייל ועד מרכזי הנתונים. כלומר, שאנו על סיפו של עידן הכל מובייל, הכול בענן והכול בזיכרון. סאפ חוזה את המגמה והיא כבר מוכנה ובונה על כך שגם תוביל אותה בעתיד

חמשת התחומים בהם סאפ ממצבת עצמה כמובילה טכנולוגית ויישומית - ואת כולם תבסס על פלטפורמת HANA: מובייל, אנליטיקס, יישומים, בסיסי נתונים וענן

SuccessFactors, חברה בת של סאפ. יותר לא שומעים עוד את השמות סייביס וגם לא את בינזס אובג'קטס - רק את SuccessFactors, אותה הקים לארס דלגארד הדני הנמרץ בשנת 2001, הנפיק אותה בנאסד"ק ומכר אותה לסאפ לפני חצי שנה תמורת 3.4 מיליארד דולרים

שוב הסנדלר לא הולך יחף. ההון האנושי של 55,000 עובדי סאפ בעולם מנוהל על SuccessFactors והיא עצמה מנוהלת בענן על SAP  On Demand, אליו עלתה תוך פחות מחודשיים עם כל המודולים. השלמה-התאמה מלאה

מהי המשמעות של ניהול ההון האנושי של 15 מיליון עובדים בעולם? קראו בעצמכם: ניהול 23 מיליון קו"ח, 29 מיליון הערכות עובדים, 240 מיליון ביקורים באתרי החברות ו-150 מיליארד דולרים בתגמולי עובדים

לארס הצעיר האנרגטי הוא האיש שיכול כמעט הכול. אפילו עברית הוא מדבר. קראו כיצד בהמשך - זה מעניין...

הדני החייכן הענק. בלוגו של החברה שייסד, רשומה האות O בצורת "לב אדום פועל". באתר החברה מופיע הלוגו של הלב בהגדרת "עובדים מהלב". דלגארד התחיל את דרכו בניו-יורק כ-Mover בחברת הובלה של ישראלים. הוא למד את העבודה (וגם קצת עברית), פרש והקים חברת הובלה משלו. כשהחליט ללמוד עבר לחוף המערבי, הקים חברת SaaS חלוצה (כמו Salesforce.com) בתחום ניהול משאבי האנוש והיום היא הגדולה בעולם הענן. בסאפ הוא וחברתו הם מנועי צמיחה בעולם החדש של הענן, המוביליות והכל-בזיכרון. כן, SuccessFactors על HANA זה להיט אמיתי

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים