אריק הרצוג, סגן נשיא בכיר ב-EMC: "העולם הולך לאחסון מאוחד"

"כבר כיום, יותר מ-40% מהשוק משתמשים באחסון מאוחד ובעתיד זה יגיע לקרוב ל-100%", אמר הרצוג, סגן נשיא בכיר לניהול מוצר ושיווק בחטיבת האחסון המאוחד של EMC, בראיון לאנשים ומחשבים ● הוא ציין, כי האחסון המאוחד הוא "היכולת לנהל יחדיו מאגרי נתונים מכמה סוגים, בעיקר בלוקים וקבצים"

אריק הרצוג, סגן נשיא ומנהל מוצרי תוכנה ואחסון ביבמ. צילום: פלי הנמר

"העולם הולך לאחסון מאוחד (Unified Storage). מדובר ביכולת לנהל יחדיו מאגרי נתונים מכמה סוגים, בעיקר בלוקים (בסיסי נתונים) וקבצים", כך אמר אריק הרצוג, סגן נשיא בכיר לניהול מוצר ושיווק בחטיבת האחסון המאוחד של EMC, בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון נערך במסגרת הכנס השנתי של החברה, שהתקיים לפני ימים אחדים בלאס-ווגאס.

לדברי הרצוג, "יש בארגון מערכות שונות הנשענות על מאגרי מידע משני הסוגים. הרעיון הוא לעשות שימוש בכל המידע הזה יחדיו, למרות ההבדל. זוהי יכולת חשובה מאוד, שמאפשרת להנהלה להפיק תועלת גדולה בהרבה ממאגרי הנתונים האחודים".

הוא הוסיף, כי "יש לשיטה הזאת יתרונות רבים, בהם היכולת למצות היטב יכולות אנליטיות. אולם, בראש ובראשונה, מדובר בשיפור משמעותי ביחס שבין העלות לתועלת".

הרצוג ציין שהאחסון המאוחד נכנס לשוק לפני כארבע שנים ומאז הוא תופס אחיזה בכל פלחיו. לדבריו, "החברה הראשונה שיצאה עם האחסון המאוחד היית נט-אפ (NetApp). אחריה אימצו את הגישה חברות נוספות, כאשר EMC הייתה אחת הראשונות. אנחנו, יבמ (IBM), דל (Dell) ובעצם כל השחקנים המרכזיים בשוק כבר הכירו בחשיבות הגישה".

האם כולם מיישמים את האחסון המאוחד באותה דרך?
"כל אחד מספקי הפתרון מוציא אל הפועל את הרעיון, בדרך אחרת. ההבדלים נעוצים קודם כל בניהול המאגרים. במקרה של EMC, פיסת תוכנה אחת עושה את כל העבודה. לא אצל כל המתחרים זה נעשה בדרך האופטימלית הזאת".

עד כמה הוא נפוץ כיום?
"להערכתי, כבר כיום, יותר מ-40% מהשוק הולכים בכיוון זה. ללא ספק, זה יגיע בעתיד לקרוב ל-100%".

לדבריו, "הנתונים הללו נכונים גם לגבי השוק הישראלי. זה שוק מתוחכם בהחלט. אולי הוא נופל במשהו מהשוק האמריקני מבחינת שיעור האימוץ, אבל לא בצורה משמעותית".

כדוגמה לארגון גדול שעושה שימוש באחסון מאוחד ציין הרצוג את הבורסה של ניו-יורק. "נעשה בה שימוש בכל המגמות המתקדמות: מיחשוב ענן, Big Data וכלים אנליטיים. כל אלה נעשים על בסיס האחסון המאוחד", ציין.

כיצד כל זה מתקשר עם הפלאש (Flash)?
"הפלאש יאפשר לבצע אחסון עם ביצועים גדולים בהרבה בעלות נמוכה משמעותית. זהו אלמנט קריטי לגבי העתיד ול-EMC יש חלק חשוב בקידום הנושא".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים בארצות הברית

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים