תביעה בארה"ב: יש לבטל את הסימן המסחרי של גוגל, כי השם הפך למילה גנרית

דייוויד אליוט מאריזונה הגיש תביעה כנגד ענקית החיפוש במטרה לאפשר לו להשתמש במילה לפי תקנות שימוש הוגן, שכן גוגל "היא מילה שמשעותה לחפש באינטרנט" ● התובע המסתורי כבר הפסיד בעבר בקרב משפטי מול החברה, לאחר שנתבע בגין 750 שמות דומיין המכילים את המילה גוגל

כולנו משתמשים היום במילה גוגל (Google) כמילה גנרית לחיפוש באינטרנט – אנחנו "מגגלים", "עשינו גוגל" וכו'. דייוויד אליוט מאריזונה החליט לקחת את זה צעד אחד קדימה, והגיש תביעה לבית המשפט המקומי, במטרה לבטל את הסימנים המסחריים של גוגל ולאפשר לו להשתמש במילה לפי תקנות שימוש הוגן. "גוגל", לטענתו, "היא מילה שמשמעותה לחפש באינטרנט".

אולם, גם אם אפשר לראות בתביעתו איזה גרגיר של היגיון, הרי שניתן להבין מדוע דווקא אליוט החליט לצאת למלחמה בגוגל. על פי האתר  Paid Content, אליוט מחזיק במקרה במספר אתרי אינטרנט שגוגל לא ממש מתלהבת מהם – עד כדי כך לא מתלהבת, שהיא תבעה אותו ואת כל 750 שמות הדומיין שלו, וזכתה בתביעתה. הסיבה: כולם נקראים "גוגל-משהו", דוגמת Googlegaycruises.com ו-Googledonaldtrump.com, החושפים מעט מידע אודות התובע המסתורי.

בתביעתו, טוען אליוט, כי הוא בנה תוכנית עסקית מפורטת כדי לפתח את 750 הדומיינים האלה, שכולם מתחילים במילה גוגל. הוא הסביר בתביעה שלו, כי הוא מנסה להשתמש בעיקרון של ICANN, הארגון המסדיר את רישום הדומיינים והכתובות באינטרנט, של שמות דומיינים המבוססים על דמיון לשמות ומקומות. כל כוונתו, לדבריו, היא להשתמש בשמות הדומיין האלה כדי "לקדם מסחר, קהילה, יחסים, בריאות, רווחה ועוד".

עורך הדין של אליוט התבסס בתביעה על הצהרת ה-American Dialect Society, לפיה גוגל היא מילת העשור, מילה שמשמעותה "לחפש באינטרנט". עוד נכתב בתביעה, כי גוגל ערה לכך שהיא עלולה לאבד את הסימנים המסחריים שלה, כמו שקרה עם החברות Zipper ("רוכסן"), יו-יו ותרמוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים