אדוארדו סברין, ממייסדי פייסבוק: אני לא כועס על מארק צוקרברג

סברין, שנאלץ לפרוש מפייסבוק שנה לאחר הקמתה, הרעיף שבחים על צוקרברג ואמר, כי "הוא היה בעל חזון, הוא תמיד ידע מהי הדרך הנכונה שתוביל לצמיחה של פייסבוק וכיצד לשמור על הרעיון המרכזי שלה" ● הוא כינה את הסרט "הרשת החברתית", שהתייחסה למערכת היחסים הקשה בין השניים, "פנטזיה הוליוודית"

אני לא נוטר טינה למארק צוקרברג על שנאלצתי לפרוש מפייסבוק (Facebook) – אמר אדוארדו סברין, ממייסדי הרשת החברתית, בראיון שהעניק לכתב העת הברזילאי Veja וצוטט במגזין פורבס (Forbes). הוא אף כינה את צוקרברג "בעל חזון".

"יש לי רק דברים טובים לומר על מארק, ואין בליבי שום כעס עליו", הוסיף. "הוא היה בעל חזון, הוא תמיד ידע מהי הדרך הנכונה שתוביל לצמיחה של פייסבוק וכיצד לשמור על הרעיון המרכזי שלה – שאנשים יוכלו להציג את עצמם כפי שהם, ללא כינויים או שמות בדויים".

בתחילת החודש, לקראת ההנפקה של הרשת החברתית הגדולה בעולם, כתב סברין בדף הפייסבוק האישי שלו, כי "אני מבקש לשלוח ברכה מיוחדת למארק צוקרברג על שהשכיל להתמקד, להתגבר על כל הקשיים ולהפוך את העולם למקום פתוח ותקשורתי יותר".

סברין, שסייע להקים את פייסבוק בשנת 2004 באוניברסיטת הרווארד, נדחק החוצה על ידי צוקרברג שנה לאחר מכן, כשהרשת החברתית החלה להמריא. הוא אמור היה לקדם את החברה כתאגיד בדלאוור, ארצות הברית, כדי לעודד השקעות, אך הדבר לא הסתייע והוא נאלץ לפרוש. אף על פי שמניותיו של סברין דוללו, אמור שווי אחזקותיו בחברה לעמוד כיום על כשלושה מיליארד דולרים.

שמו של סברין עלה לא מכבר לכותרות לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית. הוא לא אהב את הסרט "הרשת החברתית", שעלילתו התמקדה ביחסים הפתלתלים של צוקרברג עימו ועם התאומים ווינקלווס. "זו הייתה פנטזיה הוליוודית ולא סרט תיעודי", אמר. פייסבוק לא הוקמה בחדר במעונות של הרווארד, ואף פעם לא השלכתי מחשב נייד על מישהו – אפילו לא על מארק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים