כנס SAPPHIRE NOW 2012 – פרק ז'

כנסי SAPPHIRE הם כנסי המשתמשים של פתרונות סאפ (SAP) הגלובלית ברחבי העולם, הנערכים מדי שנה בשלושה אזורים גיאוגראפיים: אמריקה, APJ ו-EMEA. בשבוע שעבר נערך הכנס של האמריקות (הצפונית והדרומית) במרכז הכנסים של אורלנדו בפלורידה, ארה"ב, עם כמות מבקרים של כ-20,000 איש – שליש מהם משתתפים מקוונים.

ב-2012 מלאו 40 שנה להקמתה של סאפ (SAP ר"ת Systems, Applications and products in data Processing) על ידי חמישה יוצאי יבמ (IBM) גרמניה. כל אותן שנים הצטיינה סאפ כחלוצה וכמובילה הגלובלית ביישומים הארגוניים, תוך שהיא ממציאה את התחום בפועל עם תוכנת ה-ERP המפורסמת שלה, R/3. בשנים האחרונות השוק נעשה רווי וצפוף, ומתחרות רבות הצטרפו, דוגמת ענקיות התוכנה אורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft) בתחום התחתון, ונראה כי סאפ לא צומחת כבעבר. עולם הטכנולוגיה שינה את פניו למודלים ולשימושים חדשים, ולמראית עין היה נדמה כי סאפ אינה רוכשת חברות ואינה מפתחת בעצמה.

והנה, בשנה ה-40 להיווסדה, סאפ מראה כי היא חוזרת לתנופת הצמיחה, תוך שהיא עוברת טרנספורמציה אדירה מ-A to Z. אם עד כה היא הייתה החברה ראשונה ב-A (ביישומים), עתה היא החלוצה מ-A to Z – ביישומים, בהם היא ממשיכה להוביל, ועד Zetabytes. כלומר, סאפ מספקת תשתיות וכלים בחזית הטכנולוגיה. לאחר שלוש רכישות משמעותיות וגדולות ופיתוח עצמי מתקדם ביותר, סאפ מציגה פתרונות לעולמות החמים של המובייל, האנאליטיקס, הענן והביג דטה.

כך, רכשה החברה החברה לפני ארבע שנים את ביזנס אובג'קטס (Business Objects), החברה הצרפתית הגלובלית הגדולה ביותר ל-BI, שרכשה בעברה את חברת הדיווח המובילה קריסטל ריפורטס (Crystal Reports) תמורת 6.8 מיליארד דולרים. כעבור שנתיים ביצעה סאפ רכישה נוספת, ושילמה 5.8 מיליארד דולרים תמורת סייבייס (Sybase), חלוצת ניהול יישומי המובייל, ובעלת טכנולוגיה מתקדמת של בסיסי נתונים מבוססי עמודות. הרכישה הגדולה השלישית התבצעה לפני כחצי שנה בלבד, עם קנייתה של Successfactors, חלוצת SaaS לניהול ההון האנושי, שהיא כיום הגדולה בעולם בתחומה עם 15 מיליון משתמשים.

לפני כשנה הכריזה סאפ על הפלטפורמה שלה, SAP HANA, לניהול בסיסי נתונים תפעוליים ומחסני נתונים לאנליזה במודל in-memeory. עתה, סאפ מציגה חמישה תחומים חדשים בהם היא פועלת וצומחת: יישומים, ענן, מובייל, אנאנליטיקס, מובייל ו-Big Data. יצוין, כי בכנס באורלנדו השתתפו גם מרצים ממעבדות התוכנה של סאפ בישראל, ולקוחות שונים, בעיקר מהמגזר הפיננסי.

ועכשיו במבט ישיר למצלמה. לארס דלגארד מכיר היטב לא מעט ישראלים, החל מאנשי הובלות מניו-יורק ואנשי תעשיית ה-IT מהחוף המערבי, וכלה באנשי חברת AKT - נציגתה של חברתו Successfactors בישראל. הוא כבר יספר עלינו לביל מקדרמוט לקראת נסיעתו הצפויה

פרופסור האסו פלטנר הוא מרצה המליאה הקבוע. כל השנים הוא דוחף קדימה את החברה, ומעצב את החזון שלה. בשנים האחרונות הוא עושה זאת מבחוץ. כבר שלוש שנים הוא מציג את חזון הכול-בזיכרון בהרצאות מחכימות, משעשעות ורועמות. הוא קורא בקולו הרועם גם למנכ"לים המשותפים כשיש לו מסר חזק אליהם. פלטנר מדבר חופשי יותר מכל מנהל אחר, זה בטבעו. המוטו שלו הוא "אני פרופסור", כלומר איש אקדמיה ולכן מותר לי. הוא לא חלק מהנהלה הרשמית של סאפ, אלא יועץ ומנהל את מכון האסו פלטנר לחדשנות, את הקרן שלו ועוד דברים רבים ומעניינים. במילים אחרות, עושה ככל העולה על רוחו, כמו תמיד

HANA טובה גם ל OLAP & OLTP? כן. חד משמעי. מצגת שקפים במסרים קצרים וחזקים, בסגנון ובעיצוב של לוח וגיר בשחור ולבן. מורה, כבר אמרנו?

אחרי פרופסור פלטנר, האב המייסד, והרצאת החזון הטכנולוגי שלו ושל סאפ ולאן הולכת התעשייה - עולה לבמה ד"ר וישאל סיקה

למה דווקא ד"ר סיקה? פשוט מאד: הוא הד"ר שמיישם בפועל את החזון. הוא מנהל הטכנולוגיה והחדשנות של סאפ בעולם, ואחראי להעביר את מגוון הפתרונות החדשים של סאפ המגיעים לשווקים חדשות לבקרים בשנתיים האחרונות, בתחומים החמים ביותר: מובייל, ענן, הכל-בזיכרון ועוד

שידור וידיאו ישיר במעבדת סאפ בפאלו אלטו, משם מציגים בפעולה את HANA של סאפ. נכון להיום, מדובר במחשב החזק בעולם לטיפול במסדי נתונים בזמן אמת, הכול-בזיכרון האנליטיקס הכי מהיר: 4,000 מעבדי X86

התוצאות מדברות בעד עצמן. לא קלישאה, אלא שיאי עולם. לקרוא ולהאמין

המשך יבוא

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים