מחקר: הביקוש ליוצאי יחידות טכנולוגיות של צה"ל בחברות היי-טק עלה ב-30%

כ-40% מיוצאי היחידות מבוקשים לתחומי התוכנה, האינטרנט והתקשורת, וכ-20% לתחומי החומרה והמולטי-דיסיפלינרי - כך עולה ממחקר שביצעה חברת JobInfo ● חברות ההיי-טק מעדיפות הנדסאים או חיילים שאינם בעלי תואר אקדמי, אולם הם השתתפו בקורסים וצברו ניסיון מקצועי במהלך שירותם הצבאי, או עתודאים בעלי ניסיון מקצועי

יוצאי היחידות הטכנולוגיות של צה"ל ממשיכים להיות מבוקשים גם בתעשייה האזרחית: מנתונים שפרסמה הבוקר (ג') חברת JobInfo עולה, כי הביקוש לאנשי ההיי-טק הצה"ליים שהשתחררו עלה בחצי השנה האחרונה ב-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

על פי הנתונים, כ-40% מבוגרי היחידות הללו מבוקשים לתחומי התוכנה, האינטרנט והתקשורת, כ-20% מבוקשים לתחומי החומרה והמולטי-דיסיפלינרי, כ-15% – לתחומי ה-System, אינטגרציה ובדיקות, ו-15% הנותרים מבוקשים לתחומי מחשוב אחרים.

חברות ההיי-טק מעדיפות, מבין יוצאי היחידות הטכנולוגיות של צה"ל, הנדסאים או חיילים שאינם בעלי השכלה פורמאלית או תואר אקדמי, אולם הם השתתפו בקורסים מטעם הצבא או מטעם מכללות חיצוניות וצברו ניסיון מקצועי במהלך שירותם הצבאי, או עתודאים בעלי ניסיון מקצועי.

מהנתונים עולה, כי החיילים שמשתחררים עם ניסיון בלבד ישתלבו בדרך כלל בתפקידי System, תמיכה, בדיקות, אינטגרציה, שירות לקוחות באוריינטציה טכנולוגית ותכנות Web. טווח השכר למתחילים מביניהם נע בין 7,000 ל-15,000 שקלים בחודש.

המשתייכים לפרופיל השני – העתודאים ובעלי התואר האקדמי שיש להם גם ניסיון מקצועי – ישתלבו, בדרך כלל, בתפקידי פיתוח, מחקר, אלגוריתמים, מערכות מידע וניהול פרויקטים. טווח השכר ההתחלתי עבורם קופץ לבין 20,000 ל-27,000 שקלים בחודש. בחלק מהמקרים ניתן לראות גם אנשי פיתוח חומרה או תוכנה ואנשי אלגוריתמים ללא תואר ראשון שנכנסים לתעשייה עם שכר התחלתי גבוה, הנמוך במקצת מהמועמדים העתודאים.

מ-Jobinfo נמסר, כי החברה הכניסה בחישוב טווחי השכר מספר פרמטרים, ביניהם היקף לימודיו של המועמד במהלך שירותו הצבאי, תארים מקצועיים ועיוניים אותם רכש, המוסד האקדמי בו למד וממוצע הציונים של התואר. מעבר לכך נכנסים לשקלול השכר התחום שבו התמחה יוצא היחידה, עד כמה מדובר בתחום מורכב ועד כמה הוא רלוונטי לתעשייה או לתפקיד ספציפי בחברות ההיי-טק. כך, לדוגמה, יוצאי יחידות עם ניסיון משמעותי בפיתוח תוכנה או חומרה ובתכנון ופיתוח אלגוריתמים ללא תואר יוכלו להגיע לרמות שכר גבוהות משמעותית יחסית לתחומים האחרים המצוינים במחקר.

שרית מלכה, מנהלת תחום טכנולוגיות ב-Jobinfo, אמרה ש-"העלייה שנרשמה בחצי השנה האחרונה בביקוש ליוצאי יחידות טכנולוגיות של צה"ל מסתמכת על מספר המשרות שנפתחו, שבהן הייתה התייחסות מפורשת בדרישות התפקיד ליוצאי יחידות טכנולוגיות צבאיות שונות". לדבריה, "בהכללה גסה, יוצאי היחידות הטכנולוגיות נתפסים בעיני החברות המגייסות כבעלי יכולות, כישורים וניסיון שרלוונטיים עבור חברות ההיי-טק. החברות המגייסות רואות בהם את העתודה המקצועית ובחלק מהמקרים אף את העתודה הניהולית בחברה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד קמפלר

    איך נגיד בעדינות? - מאד לא כדאי להיות חיל קרבי בצה"ל

אירועים קרובים