ג'ים סטלינגס, יבמ: "עולם ה-IT פונה לעבר מכונה אחת משולבת"

"חברות לא יכולות להרשות לעצמן להשקיע במערכות מידע, הן צריכות להשקיע בפיתוח מוצר התוכנה שלהן, ולכן הן פונות למכונה מעין זו", אמר סטלינגס, מנכ"ל השווקים העולמיים בקבוצת המערכות והטכנולוגיות של יבמ העולמית ● סטלינגס ביקר השבוע בארץ ואמר ש-"ישראל כולה מתנהלת כמו עמק הסיליקון"

"ארגונים נדרשים להיות ממוקדים בצמיחה. הם לא יכולים להרשות לעצמם להשקיע במערכות מידע, הם צריכים להשקיע בפיתוח מוצר התוכנה שלהן. לכן, עולם ה-IT, ויבמ (IBM) בראשו, הולך לכיוון מכונה משולבת אחת, שמגיעה מהמפעל במתכונת ערוכה להפעלה מיידית", כך אמר ג'ים סטלינגס, מנכ"ל השווקים העולמיים בקבוצת המערכות והטכנולוגיות של יבמ העולמית.

סטלינגס ביקר השבוע בישראל על מנת להשתתף בהשקת מערכות PureSystem של הענק הכחול ולהיפגש עם מפתחי תוכנה, משלבי מערכות ולקוחות. לדבריו, "ישראל היא מקום מלהיב לנהל בו עסקים. יש בה חדשנות, קצב, התלהבות ורוח יזמית. לכולם יש רעיונות, לכולם יש משהו למכור וכולם עובדים על משהו למכור. הכול כאן היי-טק. יש בישראל חברות גדולות שעושות דברים גדולים, אבל אני מתלהב דווקא מחברות קטנות: הארץ כולה מתנהלת כמו עמק הסיליקון".

במסגרת תפקידו אחראי סטלינגס על המכירות בכל העולם ועל אסטרטגיית השוק של חטיבת החומרה של יבמ, בהיקף הכנסות של 21 מיליארד דולרים בשנה. בעבר הוא עמד בראש חטיבת המערכות הארגוניות, ניהל את קבוצת המיינפריים (System z) והוביל את המהלך ההיסטורי שבמסגרתו אימץ הענק הכחול את מערכת ההפעלה לינוקס (Linux).

לדבריו, "אחד הלהיטים של קבוצת המערכות הוא מערכות PureSystem, שהצגנו בחודש שעבר לאחר שהשקענו בפיתוחן כשני מיליארד דולרים. אני צופה ששלושה מכל ארבעה לקוחות של המערכות הללו יבואו מארגונים שמשתמשים כיום בציוד מתוצרת חברה מתחרה, או מלקוחות חדשים".

הוא הוסיף, כי "המערכות החדשות תוכננו במיוחד על מנת לענות לאתגר בפניו ניצבים לקוחות ארגוניים, הנדרשים לנהל מערך IT מורכב, שכולל ומשלב סוגים שונים של מערכות הפעלה: חלונות (Windows), לינוקס ויוניקס (Unix), ומריצים סביבות וירטואליזציה שונות שבמסגרתן נדרש לשלב בינן לבין תשתית מעבדים".

בהקשר הזה ציין סטלינגס לקוחות של שרתי להב מתוצרת HP ודל (Dell). "בעוד סיסקו (Cisco), למשל, פונה לשוק זה עם חבילה של פתרונות ומספר גדול של מוצרים, המחייב ריבוי חוזים ותהליך מורכב של הקמה, ניהול והתחשבנות, אנחנו מציעים מכונה אחת משולבת", אמר. "החיסכון הגדול ביותר הוא בהוצאת הניהול וההפעלה השוטפת, וברישיונות תוכנה. השילוב המוכן מראש של המערכת מקצץ למינימום את משימות הניהול ומפשט אותן: אין כאן התייחסות לחומרה, לווירטואליזציה, ליוניקס, ללינוקס או לשרת יישומים – כל אחד מהם בפני עצמו, אלא למכונה משולבת אחת שמגיעה מהמפעל במתכונת ערוכה להפעלה מיידית".

תגובות הלקוחות ל- PureSystems
סטלינגס עמד בדבריו על שורת מגמות ברורות בתגובות הנשמעות מהשוק למערכות PureSystems. "התגובה המיידית היא השאלה 'מה זה בעצם?'", אמר. "אנשים עזבו את התצוגה של המערכת ואמרו שהם לא בטוחים מה הם שמעו: אנשים נוטים לנסות להשוות כל מוצר חדש למשהו שהם מכירים, והם רגילים לחשוב במונחים של 'גדול יותר' או 'מהיר יותר'. במקרה שלנו, לא הייתה להם כלל נקודת התייחסות – מערכות PureSystems כוללות תפיסה חדשה לחלוטין, בקטגוריה שלא הייתה קיימת כלל עד להצגתן".

תגובה שנייה מכיוון הלקוחות אותה סטלינגס ציין היא חשיבה במונחים של מיחשוב ענן. "אנשים הבינו שהמערכות הללו הן, למעשה, מיחשוב ענן מוכן לעבודה. יש למכונות האלה את היכולות, הפונקציונליות והמוכנות באופן הנדרש להפעלה כפתרון ענן".

משלבי המערכות, ובמיוחד ספקי שירותים מנוהלים המספקים שירותי ענן, "זיהו במהירות שהמערכות החדשות מהוות כלי אידיאלי בדרך להצגה לשוק של פתרון משולב, מוכן לעבודה: לקחת יישום מוגדר, להטעין אותו על גבי מכונה המשלבת סביבת אחסון, תקשורת, וירטואליזציה ותוכנות תשתית – ולהעמיד אותו לשירות הלקוח", ציין. "ראיתי את זה בהודו. שתי המערכות הראשונות שמכרנו שם היו לחברות נדל"ן. יש להן יישומים לניהול סוכנים בשטח וכלים בפלטפורמות שונות. עכשיו יש להן פלטפורמה אחת לניהול כולל. המערכת השנייה נמכרה לרשת בתי ספר במדינה והיא מריצה מערכת ניהול ומערכת תוכן חינוכית – ביוניקס, בלינוקס ובחלונות – הכול על גבי פלטפורמה אחת".

בהמשך שלף סטלינגס, שמאחוריו 23 שנות עבודה ביבמ, את הדוגמה הוותיקה של מערכות AS/400, אותן כינה הדור הראשון של מערכות משולבות: חומרה, מערכת הפעלה, סביבת תקשורת, בסיס נתונים וכלי ניהול. "אם בעבר היה מדובר במערכת קניינית בעלת טווח הרחבה מוגבל יחסית, הפונה למגזר מוגדר של השוק – הרי שכיום, מערכות PuerSystems מציעות מגוון גמיש של שילובים לכל מטרה, לכל צורך ובכל מערכת הפעלה", הסביר.

לסיכום אמר סטלינגס, כי "מערכות PureSystems מהוות קטגוריה חדשה של מכונה משולבת מראש, על מנת לחסוך בהקמה, בהגדרה ובתפעול. אנחנו צופים לסייע ללקוחות ככל האפשר לאורך תהליך ההגדרה, ההקמה והתפעול, ולכן, סל השירותים ודפוסי המומחיות לתחומי תעשייה מוגדרים הם חלק מההצעה הכוללת של יבמ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים