איגוד הטלקום הבינלאומי יפרסם אזהרה חמורה מפני Flame

"זו ההתראה החמורה ביותר שפרסמנו אי פעם", אמר מרקו אוביזו, מתאם אבטחה מקוונת באיגוד ● לדבריו, בהתראה מצוין שייעודו של הווירוס הוא לשמש כלי ריגול רב עוצמה ושניתן להשתמש בו גם כדי לתקוף תשתיות קריטיות ● עם זאת, מומחי אבטחה טוענים שבאיגוד ובקספרסקי מפריזים בתיאור התפוצה של Flame

איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי (ITU), הקשור לאו"ם, מתכוון לפרסם אזהרה חמורה מפני הסיכונים הנובעים מהווירוס Flame שהתגלה לא מכבר באיראן ובאזורים נוספים במזרח התיכון.

"זו ההתראה החמורה ביותר שפרסמנו אי פעם", אמר מרקו אוביזו, מתאם אבטחה מקוונת באיגוד שמושבו בז'נבה ואשר עוסק, בין השאר, בסיוע למדינות החברות להתגונן מפני איומים מקוונים. בהתראה מצוין שייעודו של הווירוס הוא לשמש כלי ריגול רב עוצמה ושניתן להשתמש בו גם כדי לתקוף תשתיות קריטיות, ציין אוביזו אמש (ג') בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). הוא אמר, כי "חייבים לשמור על דריכות" והעריך שהווירוס פותח על ידי מדינה.

הגילוי של Flame מייצג שלב נוסף במערכה המקוונת שהחלה ב-2010, כאשר התגלה הווירוס סטוקסנט (Stuxnet), שנועד לתקוף את מתקני הגרעין של איראן. ארצות הברית ציינה במפורש בשנה שעברה, כי היא שומרת לעצמה את הזכות להגיב על מתקפות מקוונות. ההערכות הן ש-Flame פותח על ידי אותו גורם שפיתח את סטוקסנט, אם כי "האיום הנשקף מ-Flame חמור בהרבה מזה שנשקף מסטוקסנט", על פי אוביזו.

לדבריו, על איגוד ITU למסד תוכנית לאיסוף מידע, ובכלל זה דגימות של וירוסים, כדי לעקוב אחר ההתפשטות של הווירוס Flame ברחבי העולם ואחר שינויים בקוד.

Flame התגלה על ידי ענקית האבטחה הרוסית קספרסקי (Kaspersky Lab), שהתבקשה לחקור דיווחים שהתקבלו מטהרן על וירוס מסתורי שאחראי לאובדן נתונים בהיקף נרחב במערכות מחשב איראניות. עם זאת, לדברי אוביזו, ממשלת איראן לא סיפקה לקספרסקי דגימות של הווירוס.

במשרד ההגנה האמריקני סירבו להשיב לשאלות ספציפיות על Flame. דובר המשרד מסר במקום זאת תגובה כללית שעל פיה "קיבלנו דיווחים על הווירוס ואנחנו פועלים בשיתוף עם גורמים נוספים כדי לנתח ולהעריך את ההשלכות הפוטנציאליות על ארצות הברית".

עם זאת, גורמים בענף הטילו ספק בחומרת האיום, כפי שהוצג על ידי קספרסקי ו-ITU. ג'ף מוס, מומחה אבטחה ידוע שמכהן גם במועצה המייעצת של המשרד האמריקני לביטחון פנים ומשמש כמנהל אבטחה ראשי בארגון ICANN, ציין שבחברה ובאיגוד "הפריזו בתיאור התפוצה של הווירוס Flame". הוא הסכים שנחוץ זמן נוסף כדי לחקור את הווירוס, אך ציין ש-"אין מדובר בקיצה של רשת האינטרנט".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הידען

    שנים זה רץ במחשבים ורק עכשיו שזה נודע אתם נילחצים ועושים משהו? הגנה חייבת להיות כל הזמן ואנטיוירוס לא מספיק. יתר המוצרים דורשים יותר עבודה וכח אדם אבל במלחמה כמו במלחמה חיבים ונראה מי ישרוד

אירועים קרובים