תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מדוע הטמעת מוצר ניטור אפליקטיבי היא שואב אבק ולא Smartphone?

30/05/2012 14:10

מאת איתי כהן, Services Consultant ב-CA Services

בעולם של פעם היה לכל כלי שימוש אחד: כוס לשתיה, מגהץ לגיהוץ, ושואב אבק לשאיבת השטיחים. מאז ועד היום ההתקדמות המתמידה הביאה לאיחוד פונקציות ולמזעור הכלים שלנו, כך שהיום בכיס של כל אחד מאיתנו יש מכשיר שהוא טלפון, נגן מוזיקה, מצלמה, רדיו, שעון ועוד.

באופן דומה, גם כלי התוכנה המודרניים מסוגלים לספק מספר שימושים בכלי אחד. בפרט פתרון הניטור האפליקטיבי של CA, ה-CA Application Performance Management (בשמו הקודם: CA Wily), מסוגל לספק יכולות ניטור אפליקטיבי למגוון רחב של טכנולוגיות ובמספר רב של רבדים, אשר יכולים לספק ערך לארגונים במספר רב של תרחישי שימוש. אם תרצו: זה ה-Smartphone של עולם הניטור. למרות כל יכולות אלה, פריסה והטמעה של פתרון ניטור אפליקטיבי איכותית תענה באופן מיטבי רק על אחד מתרחישי השימוש. למה לא לענות על שניים או יותר במקביל? הרי אם זה מסוגל לעשות גם וגם כדאי לקבל את הכל, לא? מיד אציג מספר תשובות לכך.

למען הפשטות נשווה בין שני תרחישי שימוש נפוצים של CA APM:

– לדעת כיצד התוכנה שלי עובדת, כלומר האם הכל מתפקד כשורה?
– לדעת לפרטים כיצד עובדת האפליקציה, כלומר מה מקור הבעיות שלי?

להלן שלוש סיבות מדוע הטמעה צריכה להתמקד באחד מתרחישי שימוש אלה ולא בשניהם יחדיו:

א.    משתמשים שונים – לדעת כיצד התוכנה שלי עובדת הינו תרחיש שימוש הדומה יותר לניטור התשתיות הקלאסי. פתרון שכזה יתמקד באנשי הבקרה והתפעול של הארגון, והערך האמיתי בו יהיה בסביבות הייצור. לעומת זאת, פתרון אשר מצביע על מקור הבעיה יבוצע בדרך כלל בסביבת בדיקות, ויצריך כוח אדם מקצועי ברמת מהנדס או ארכיטקט, בעל היכרות מעמיקה האפליקציה על מנת לפענח ולהבין את התוצאת.

ב.    אופן היישום – פתרון לצרכי בקרה יתמקד במבט חיצוני על האפליקציה והשירותים השונים. בדרך כלל פתרונות מסוג זה יכללו את פתרון ניטור חווית המשתמש CEM (ר"ת Customer Experience Manager) אשר יספק רמת דיוק גבוהה יותר לזמינות וביצועי השימוש של המשתמש באפליקציה. לעומת זאת פתרון לצורך זיהוי מקור הבעיה יספק נתונים מסוג אחר וברמת פירוט אחרת, ממש ככלי מחקר אשר מאפשר למשתמש לפי דרישה לבוא ולחדור עמוק יותר לתוך האפליקציה בחיפוש אחר הבעיה.

ג.    רמת מידע לעומת תקורה – שני הדברים שנמצאים תמיד ביחס הפוך בפתרונות ניטור אפליקטיבי הינם רמת פירוט המידע המתקבל, אל מול התקורה שכלי הניטור מייצר על האפליקציה. איזון זה מושפע מאופן הגדרת הכלי, אך כמובן צריך להיגזר ראשית מתרחיש השימוש שנקבעו למערכת. כלי ניטור אפליקטיבי אשר מוטמע לצורך זיהוי מקור הבעיה בדרך כלל מוטמע לאחר שכבר ישנן בעיות עם האפליקציה, ולכן שם הדגש הרב יותר יהיה על מידע נרחב, ופחות עניין בתקורה שהניטור מייצר.

מהסיבות הנ"ל בהטמעה של פתרון רב-יכולות, ובפרט CA APM, מומלץ להפריד בין הטכנולוגיה למתודולוגיה. למרות שהכלי מסוגל לספק יכולות רבות, דווקא עדיף לייצר הטמעה של כלי בעל פונקציה אחת, ולתת מענה איכותי עבור פונקציה זו. התמקדות זו תשפיע על אופן היישום הטכנולוגי, על התוצר הסופי ותשפר את סיכויי ההצלחה של ההטמעה. לאחר הצלחות אלה יהיה ניתן לבצע הרחבה של הכלי לשימושים נוספים בארגון.

אירועים קרובים