מארק לנגלי, נשיא PMI העולמי: "המצב הכלכלי ההפכפך דורש ניהול פרויקטים בצורה טובה ויעילה יותר"

"נולדה כלכלה חדשה, אבל ארגונים וארצות עדיין לא יודעים איך 'לאכול' אותה. היא דומה לרכבת הרים שאף אחד לא רוצה להיות בה", אמר לנגלי בכנס השנתי ה-16 של העמותה לניהול פרויקטים בישראל ● לדבריו, "ארגונים החלו להפנים, שנדרש להסיט את המיקוד מהאופן בו הארגון פעל בעבר אל העתיד. יש להפוך לארגון זריז, ולבחון איך נפטרים מכל מה שמאט אותו"

"המצב הכלכלי בשלוש השנים האחרונות דומה לרכבת הרים שאף אחד לא רוצה להיות בה. חוסר היציבות הזה הוא אחד המניעים לכך שארגונים מבינים, כי הם נדרשים לנהל פרויקטים בצורה יעילה וטובה יותר – על מנת לעמוד בלו"ז, בתקציב ובתכולה", כך אמר מארק לנגלי, נשיא PMI העולמי. לנגלי דיבר במליאה המרכזית בכנס השנתי ה-16 של העמותה לניהול פרויקטים בישראל. הכנס נערך היום (ד') במלון דויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות כאלף איש. את האירוע, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, הנחה יעקב נתניהו – סגן נשיא PMI ישראל.

לדברי לנגלי, יותר ויותר ארגונים ומנהלים מבינים את החשיבות שבניהול פרויקטים, כדרך להתייעלות כלכלית. הוא ציין ארבעה מנועים לכך: הצמיחה הכלכלית האיטית בשנים 2008-2009 בעולם, הרצון להגיע לשווקים חדשים, ההכרה בכוחה של החדשנות והסביבה העסקית מרובת הסיכונים בה נמצאים ארגונים. הוא קבע, כי "נולדה כלכלה חדשה, אבל ארגונים וארצות עדיין לא יודעים איך 'לאכול' אותה. בארצות רבות בעולם אין צמיחה, או שהצמיחה איטית, ולכן ארגונים נדרשים להשקיע יותר על מנת לצמוח".

הוא ציטט מחקרים שונים שנעשו על ידי חברות מחקר בעולם, חלקם בשיתוף PMI, מהם עולה כי בשל המצב הכלכלי, 54% מהפרויקטים בוטלו או נדחו. נתון נוסף המביא לכאוס בעולם העסקי, אמר לנגלי, הוא המעבר של המנהלים מניהול של שינוי בעבר לניהול של מורכבות כיום, "המנכ"לים חשים שהם לא הוכשרו לכך".

מחקר נוסף אותו ציטט לנגלי, שנערך על ידי PWC, העלה כי בעבר ארגונים ייצרו מוצרים ושירותים עבור הארצות המפותחות ו-"על הדרך" שיווקו מוצרים ושירותים אלה גם לארצות המתפתחות. ואילו כיום, אמר, המצב שונה, והארגונים מייצרים שירותים ומוצרים במיוחד עבור השווקים המתפתחים, בשל הפוטנציאל הכספי הטמון בהם. "האתגר הניצב לפתחם של ארגונים רבים הוא האצת החדשנות ויצירת שירותים חדשים ומוצרים חדשים לעולם המתפתח. הם מבינים כי רק בדרך זו הם יוכלו להמשיך ולהיות תחרותיים", ציין לנגלי.

תעדוף פרויקטים
בתוך עולם ניהול הפרויקטים, אמר לנגלי, עולה חשיבות תחום ניהול התיקים. לצידו, הצורך בהבחנה ובמיקוד במה שחשוב, משמע "הפרויקטים הנכונים בזמן הנכון". לדבריו, ארגונים החלו להפנים, כי "נדרש להסיט את המיקוד מהאופן בו הארגון פעל בעבר אל העתיד. יש להפוך לארגון זריז, ולבחון איך נפטרים מכל מה שמאט אותו. יש הרבה חטוטרות בארגונים שיש לחסלם: חוזים והסכמים לא נכונים מול ספקים ולקוחות, אנשים שאינם מתאימים לתפקידם, שרשרת אספקה עם מעצורים ועוד". תחום נוסף הצומח בתוך עולם הפרויקטים, אמר לנגלי, הוא ניהול הכישרונות, וממנו צומחים מודלים מעניינים. לשם כך, אמר, "נדרש להתאים באופן מיטבי בין הפרויקט ובין מנהל הפרויקטים".

הוא אמר, כי מחקרים הצביעו על מתאם בין ארגונים בעלי ביצועים גבוהים, לבין יכולתם של ארגונים לנהל פרויקטים כהלכה, משמע ארגונים העומדים בלו"ז, בתקציב ובתכולת הפרויקטים. על פי אחד המחקרים, ארגון בעל יכולת ביצוע גבוהה מסיים 80% מהפרויקטים אותם הוא מבצע בזמן ובתקציב שנקבעו. מנגד, ציטט לנגלי מחקרים כי אי מימוש שלושת היעדים האלה של הפרויקטים, מעלה באופן משמעותי את רמת הסיכון בארגון.

לנגלי סיים בציינו את מרכיבי ההצלחה בניהול פרויקטים בארגונים: תרבות תקשורתית, שילוב בעלי המניות בתהליכי קבלת ההחלטות, תמיכת ההנהלה ויכולת לפעול בצורה אג'ילית – משמע זריזה, גמישה וכזו שמסתגלת לשינויים במהירות. "אין פתרון קסם להצלחה ארגונית", סיכם לנגלי, "נדרש לעבוד קשה כדי להצליח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים