עסקים דיגיטליים: המנהלים רוצים, אבל חוששים

מנהלים סבורים, כי טכנולוגיות דיגיטליות ישנו את העסקים שלהם ויתרמו לשיפור הרווחיות שלהם ● אולם, רבים מהם מודים שהחברות שלהן רחוקות מלהיות מוכנות לממש את כל הפוטנציאל הגלום במגמות הכובשות בסערה את עולם ה-IT ● ניתוח ממצאי סקר רבעוני שערכה מקינזי בקרב 1,500 מנהלים בכירים בארגונים בארה"ב

מנהלים בכירים בארגונים בארה"ב, בדרג סמנכ"ל (C Level), אומרים כי שלוש מגמות בתחום העסקים הדיגיטליים עומדות כיום על הפרק: טיפול בנפחי מידע רחבי היקף (Big Data) וניתוח צופה פני עתיד, שיווק דיגיטלי באמצעות מדיה חברתית וניצול פלטפורמות דיגיטליות חדשות, דוגמת מיחשוב ענן ומיחשוב נייד. כך עולה ממחקר רבעוני אותו ערכה מקינזי (McKinsey) החודש, בקרב 1,500 מנהלים בכירים. אותם מנהלים ציינו, כי הם מפנים משאבים בהתאם לאותן מגמות, וכי הם מאמינים שהם עושים את הדבר הנכון. אלא שממצאי הסקר הזה חושפים הדילמות הקשות בפניהם עומדים מנהלים בכל הקשור למימוש מגמות אלו.

כך, למשל, אחד מכל שלושה מנהלים שהשתתף בסקר אמר, שהוא מצפה ששילוב תהליכים עסקיים בפלטפורמות דיגיטליות, יגדיל את היקף העסקים שלו ביותר מ-10% בתוך שלוש שנים. אך מחצית מהמנהלים מודים, כי הם משקיעים הרבה יותר בנושאים אלה וכי ברור להם שההשקעות הללו אינן מספיקות. למנהלים אלה יש בעיה לשכנע את עמיתיהם להנהלת הארגון ולעיתים גם את בעלי המניות, בערך המוסף האמיתי הנובע מהמעבר לפלטפורמות דיגיטליות.

מחצית מהמנהלים אמרו, כי בכוונתם ליישם שתיים משלוש המגמות. 49% מהם אמרו שהחברות שלהם ממקדות את מאמציהן בתחום לטובת הלקוחות הפנימיים, כדי להגדיל תפוקה והתייעלות, אבל רק אחד מתוך חמישה מהם אישר, כי ביצע הטמעה מלאה של מערכות Big Data. לגבי השימוש ברשתות חברתיות, נראה כי נגעו המנהלים בבעיה האמיתית. רבים מהם הודו כי הם הובילו את הארגון שלהם למחוזות אלו, רק כדי לא לאבד את הלקוחות שנמצאים שם. במילים אחרות, הם שם כדי לא להישאר מאחור. אחוזים בודדים אמרו, כי השימוש ברשתות חברתיות שיפר משמעותית את העסקים, אבל לפחות שליש מהמנהלים הביעו אופטימיות וביטחון לפיו הרשתות החברתיות תגדלנה את היקף עסקיהם.

המסקנה העולה מתשובות אלו היא, שחברות מבינות שעליהן להקצות משאבים לטובת מימוש המגמות החדשות. באופן טבעי, קיים שוני בגובה ההערכות לגבי ההשקעות בין הגורמים השונים בארגון – המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים והמנמ"ר. 40% מהמנכ"לים שהשתתפו בסקר צופים, כי ההשקעות בתחומים אלה יגדלו ב-3%, בעוד שרק 12% ממנהלי הכספים העריכו שההשקעות יהיו בסדר גודל שכזה ואילו האחרים העריכו שהנתון יהיה נמוך יותר.

המשיבים חצויים בגישתם לשאלה, האם כל מה שנעשה עד כה הוא מספיק. מחצית מהמנהלים סבורים, כי אפשר להגדיל את ההשקעות ואילו המחצית השניה סבורה, כי לעת עתה ההשקעות סבירות. דבר אחד משותף לכל המרואיינים: החשש והספק שבקרבם לגבי המוכנות והרלבנטיות של תשתיות ה-IT שלהם הנערכות לקראת העידן החדש. הם קשובים להערכות הריאליות של המנמ"רים שלהם, אשר אומרות שכדי להיכנס לעידן ה-Big Data, הענן והרשתות החברתיות, יהיה צורך בהשקעות גדולות יותר בתשתית. אלא שהשקעה זו מוטלת בספק ומטילה צל האם המגמות הללו אכן ימומשו בסופו של דבר.

המסקנות של מומחי מקינזי ברורות: על המנהלים להיות זהירים מאוד בכל הקשור במעבר לעסקים אלקטרוניים. הדבר נכון לגבי עסקים בכל המגזרים השונים. ואם וכאשר הם מחליטים להיכנס לתחום, עליהם לגייס את האנשים הנכונים וגם להיות מוכנים להשקעות.

השורה התחתונה: שילוב תהליכים דיגיטליים בפעילות העסקית של הארגונים, נמצא על שולחנם של מרבית המנהלים בדרגים הבכירים בארגון. ושאלת המיליון דולר היא איך מצטרפים לרכבת הזו מבלי לאבד את הצפון (ואת המזומנים שבארנק).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים