ארצות הברית: הרשות לאבטחת התחבורה תרכוש מוצרים מאפל בסכום של עד שלושה מיליון דולרים

התקציב ישמש לרכישה של מכשירי iPhone ומחשבי Mac ו-iPad לצורך בדיקות אבטחה, פיתוח יישומים ושימושים נוספים ● החלטת הרשות מצטרפת למגמה של רשויות ממשל בארצות הברית להשתמש במוצרים של אפל

ברשות לאבטחת התחבורה (TSA) של ארצות הברית מתכוונים לרכוש מוצרים ושירותים של אפל (Apple) בסכום של עד שלושה מיליון דולרים, ובכלל זה אלף מחשבי Mac ואלף מכשירי iPhone, מחשבי iPad ונגני iPod. הרכישה תיערך בהמשך לניסוי שנערך בשנה שעברה בציוד של אפל.

על פי ההודעה שפורסמה בשבוע שעבר, ב-TSA מתכוונים להשתמש בציוד למגוון מטרות – מהדפסה של חומרים שיווקיים והפקה של סרטונים ועד לבדיקות אבטחה ופיתוח של יישומים למכשירים ניידים עבור הציבור הרחב.

למרבית הצרכים משתמשים ב-TSA במחשבים עם מערכות חלונות (Windows) ובמכשירי בלקברי (BlackBerry) של RIM, על פי ההודעה שפורסמה מטעם הרשות, בעוד שהמוצרים של אפל ישמשו ל-"סגירת פערים". מכרז נפרד פורסם על ידי הרשות לרכישה של מכשירים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android).

בשנה שעברה בחנו ברשות כמה עשרות מכשירים עם מערכת ההפעלה iOS. כעת מבקשים שם לרכוש כמה מאות מכשירים, לאחר שסומנו 15 תרחישי שימוש שונים. המשתמשים הפוטנציאליים כוללים חבלנים שמטפלים בחפצים חשודים וקצינים שמנתחים התנהגות. זאת בעקבות "הביקוש בקרב הציבור הרחב למכשירים ניידים".

ברשות מעוניינים לעשות שימוש בשורה של יישומים שמוצעים בחינם, ובכלל זה יישומים שמוצעים ב-App Store. בין היישומים שבהם ייעשה שימוש: Google Translate ויישומים שמציגים מועדי טיסות ותחזיות מזג אוויר. זאת במסגרת המדיניות של הממשל, שקוראת לאמץ טכנולוגיות חדשות שמסייעות לפעול בצורה יעילה וחסכונית יותר.

עוד ישמש הציוד של אפל לעדכון של יישום MyTSA למכשירי iPhone – יישום של TSA שממנו הורידו כבר המשתמשים רבע מיליון עותקים. כדי לפתח יישומי iOS נוספים מבקשים ברשות לרכוש את סביבת הפיתוח Xcode של אפל ואת הרישיונות הנחוצים כדי להציע יישומים ב-App Store.

ההודעה של הרשות ממחישה את המגמה שבמסגרתה יותר ויותר סוכנויות ממשל אמריקניות רוכשות ציוד של אפל. בחודש מרץ הודיעה מפקדת הניידות של חיל האוויר האמריקני על הקצאת תקציב של 9.36 מיליון דולרים לרכישה של עד 18 אלף מחשבי iPad 2, ובאפריל הכריז מינהל התעופה הפדראלי (FAA) על הרחבה של תוכנית פיילוט שבמסגרתה משתמשים עובדים במחשבי iPad 2. גם במשרד הפנים של ארצות הברית וברשויות נוספות משתמשים בציוד של אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים