MegaUpload ביקש מבית המשפט בארצות הברית לבטל את האישומים בפיראטיות

לטענת פרקליטי האתר, הוא לא פעל מתחום השיפוט של ארצות הברית והפרקליטים של משרד המשפטים "אמורים היו לדעת זאת" לפני שסגרו את האתר וגרמו למעצר של מייסדו, קים דוט-קום ● מהתביעה נמסר, כי "נגיב בבית המשפט"

הפרקליטים של MegaUpload עתרו לבית המשפט הפדראלי בארצות הברית בדרישה לבטל את האישומים הפליליים על הפרה של זכויות יוצרים שהוגשו נגד החברה, בטענה שהשירות פעל מהונג קונג ומשום כך – אינו בתחום השיפוט של ארצות הברית.

"לחברת MegaUpload אין משרדים בארצות הברית ומעולם לא היו לה", טענו פרקליטי MegaUpload בעתירה שהגישו אתמול (ד') לבית המשפט של המחוז המזרחי בווירג'יניה. "לפיכך, לא ניתן להגיש נגדה כתב אישום פלילי". בבית משפט זה מתנהלת התביעה נגד חברת MegaUpload, המייסד, קים דוט-קום, וחמישה מעובדי החברה.

על פי כתב האישום, מנהלי MegaUpload התעשרו כתוצאה מכך שעודדו משתמשים להכין עותקים פיראטיים של סרטים, אלבומי מוזיקה ותוכנות ולאחסן אותם בשרתי החברה. דוט-קום ושאר הנתבעים מכחישים האשמות אלה וטוענים, כי היו אחראים לפעילות חוקית של אחסון קבצים דיגיטליים. לטענת החברה, לא ניתן להאשים אותה באחריות להפרה של זכויות יוצרים שבוצעה על ידי אחרים.

פרקליטי החברה אף טוענים שהחוק הפדראלי האמריקני לסדר הדין הפלילי מתאר בצורה ברורה כיצד ניתן להאשים בפלילים וקובע שלא ניתן להגיש כתב אישום נגד "חברה בבעלות מלאה של גורמים זרים שאין לה סוכנות או משרדים בארצות הברית".

עוד ביקשו הפרקליטים מבית המשפט להפשיר את הכספים שהוקפאו כדי שהחברה תוכל לשלם את הוצאות המשפט.

מהתביעה במחוז המזרחי של וירג'יניה, שהגישה את כתב האישום, נמסר, כי "נגיב במועד המתאים בבית המשפט".

בממשל האמריקני מבקשים להביא להסגרתם של דוט-קום ושאר הנתבעים כדי להעמיד אותם לדין בארצות הברית. דוט-קום ושלושה מנהלים נוספים של החברה מתגוררים בניו-זילנד ונאבקים בבקשת ההסגרה.

"טענו בפני בית המשפט, כי לארצות הברית אין עילה סבירה לסגירת האתר", מסר איירה רותקן, הפרקליט שמנהל את ההגנה של MegaUpload ברחבי העולם. "אין לראות בחברה אחראית להפרה של זכויות יוצרים שביצעו המשתמשים והמושג 'הפרה משנית של זכויות יוצרים' אינו קיים בלקסיקון המשפטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים