אליסון: הענן של אורקל יטיל צל על עולם התוכנות הארגוניות

בראיון שהעניק בוועידת D10 סיפר מייסד ומנכ"ל אורקל על פלטפורמת הענן החדשה שתשיק החברה ב-6 ביוני ● הוא אמר, כי "לקח לנו שש או שבע שנים לשכתב הכול עבור הענן" ● לדבריו, "אנשים חושבים שמיחשוב ענן הוא רעיון חדש ולא יודעים שעוד לפני שהחלו להשתמש במונח, חברות כמו NetSuite ו-Salesforce.com הציעו שירותים דומים"

"זה יכול להיות מסוכן. בכל פעם שאני עולה על אחת הסירות האלה אני נפצע בצורה כזו או אחרת", סיפר לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל (Oracle), שידוע כחובב של סירות מרוץ וכאדם הרפתקן באופן כללי. ההרפתקה הגדולה של חייו, הקמת אורקל ב-1977 והפיכתה לחברה הגדולה בעולם לתוכנות ארגוניות, הייתה מלווה בטלטלות לא פחותות מאלה של סירות המרוץ.

בראיון רחב יריעה שהעניק השבוע בוועידת D10 שנערכת בפאלוס ורדס, קליפורניה, סיפר אליסון על שורה של הרפתקאות – מהחזון של מחשב הרשת והרכישה של סאן (Sun) ועד לתביעות המשפטיות שהוא מנהל ולהכרזה הקרובה על פלטפורמת הענן החדשה, ב-6 ביוני.

המראיינת קארה סווישר שאלה את אליסון על הפילוסופיה שמדריכה אותו בכהונתו הארוכה כמנכ"ל אורקל. "כבר מזמן הבנתי שאו שאתה מתקדם או שאתה מת", השיב. "אם אתה לא שומר על טכנולוגיה עדכנית ועוקב אחרי כל מה שאפשרי כיום הודות לטכנולוגיה, מישהו ישיג אותך – ותאבד את החברה למתחרים".

לגבי ההכרזה המתוכננת ב-6 ביוני ציין אליסון, כי "לקח לנו שש או שבע שנים לשכתב הכול עבור הענן. המתחרה שלנו, סאפ (SAP), לא עשתה זאת. ב-6 ביוני נהיה בענן בצורה מלאה ונציע חבילה מלאה ומשולבת לחלוטין".

אליסון לא החמיץ את ההזדמנות להתבדח על חשבון מנכ"ל HP לשעבר, ליאו אפותקר, וציין ש-"אני סבור שהמינוי של מג (וויטמן, המנכ"לית הנוכחית של HP) היה מוצלח הרבה יותר. אני מתמקד בניהול של אורקל. אני מחבב את מג ומקווה שהיא תנחל הצלחה, לטובת העובדים והלקוחות של HP".

כמו כן, אליסון התייחס ל-NetSuite – חברה שמספקת שירותי ERP במתכונת ענן, שהוקמה ב-1998 ושהוא מחזיק במרבית מניותיה. "אני הקמתי את NetSuite", סיפר. "זה היה רעיון שלי. ביקשנו להציע ERP כתוכנה במתכונת שירות. שישה חודשים לאחר מכן הקים מארק בניוף את Salesforce.com. הוא הציע תוכנה לאוטומציה של מכירות במקום ERP ונחל הצלחה נאה".

בקשר למיחשוב הענן אמר מנכ"ל ומייסד אורקל, כי  "אנשים חושבים שמדובר ברעיון חדש ולא יודעים שעוד לפני שהחלו להשתמש במונח 'מיחשוב ענן', חברות כמו NetSuite ו-Salesforce.com הציעו שירותים דומים. זו התפתחות ממושכת, מעבר ממחשבים שולחניים לרשת, שהחל עם האינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים