הלקוחות מתלוננים על שחקניות הסלולר החדשות: תקלות בניוד, שירות לקוחות מפוקפק ושורה של הבטחות

"אני מיואש מהשירות הגרוע הזה", כותב למערכת אחד מלקוחות הוט מובייל ● "ביקשתי לחזור לפלאפון", כותב אלינו קורא אחר, "אך המספר שלי נותק בהוט ופלאפון לא יכולים לקבל אותו בחזרה" ● "אין לי קו כבר יומיים ואף נציג מטעמכם לא חוזר לפניות שלי. התפתיתי לפרסום שלכם - ובסוף יצאתי אני הפראיירית", כותבת לקוחה בעמוד הפייסבוק "ריכוז מנויי גולן טלקום שנותרו ללא מענה" ● הוט מובייל: קיימים עומסים יוצאי דופן במערכות החברה ובמוקדי המכירה, ובשל כך ייתכנו שיבושים נקודתיים בניוד לקוחות ● גולן טלקום: "מוקד שירות הלקוחות עובד בצורה הטובה ביותר ומטפל במאות ואלפי פניות ביום"

לפני כשבועיים נכנסו לשוק שתי מפעילות הסלולר החדשות, גולן טלקום והוט מובייל. השתיים בהחלט טלטלו את השוק ומימשו את ההבטחה לתחילת התחרות בשוק הסלולר בישראל. אבל, וזהו אבל גדול, האם הן גם עומדות במבחני השירות ללקוחות?

ממכתבים שהגיעו למערכת, נראה כי לשתיים יש עוד דרך ארוכה לעשות. גולן טלקום, למשל, מחביאה את מספר הטלפון שלה לשירות לקוחות – עד כדי כך שגם אנחנו לא הצלחנו למצוא אותו. בנוסף, בדף הפייסבוק (Facebook) "ריכוז מנויי גולן טלקום שנותרו ללא מענה", הצטברו כבר 732 מנויים שמחכים לטיפול החברה בבעיותיהם.

להלן כמה מכתבים שהגיעו למערכת, המציירים תמונה עגומה למדי על התנהלותה של הוט מובייל, שמבטיחה להיות הזולה ביותר בשוק ולתת שירות הן במרכזים פיזיים והן בשירות טלפוני. תלאות הכותבים מדברות בעד עצמן:

כותב בוריס ב-24 במאי, בשעה 22:31 בלילה: "…קיבלתי SIM ב-22 במאי. אמרו שתוך כמה שעות, מקסימום 24, המספר הישן ינויד ל-SIM. עברו 24 שעות, אך לא נויידתי. ביום שלישי מתקשר לשירות לקוחות, ממתין בערך 40 דקות. נציגת שירות לירון מסבירה שקרסו מערכות שלהם, לכן לא נויידתי. היא מנסה לנייד אותי. לא מצליחה. טוענת שיש בעיה במערכת והיא תחזור אלי מאוחר יותר. חזרה אלי, אך לצערי לא יכולתי לענות באותו רגע. היא השאירה הודעה נפלאה: 'ניסיתי ליצור אתך קשר, אתה לא זמין , אנא פנה אלינו למוקד'. אפילו לא ניסתה ליצור איתי קשר פעם נוספת!!! זה אומר שאני סתם בזבזתי שעה על השיחה איתה".

"למחרת התקשרתי עוד פעם", ממשיך בוריס. "זמן המתנה 30 דקות. מעבירים אותי למוקד ניוד, מבטיחים שאני לא אמתין הרבה זמן. ממתין עוד 30 דקות עד שעונים. נציגת שירות 'מצליחה' לנייד את המספר. אמרה שתוך 3 שעות התהליך של הניוד יסתיים. אך איזה פלא: שוב פעם זה לא קרה. מתקשר למחרת בבוקר, יום חמישי. שוב ממתין 40 דקות, דורש שיפנו אותי למנהל אחראי. לא מסכימים להעביר. מעבירים אותי שוב למוקד ניוד… עוד 30 דקות המתנה. אך איזה באסה, הנציגה ה-'מקצועית' העבירה אותי למכירות במקום לניוד. מבקש שיעבירו אותי לניוד. עוד נציגה 'מקצועית מאוד' מעבירה אותי למחלקת כיסוי. ממתין כמה דקות ומנתק, כי אני רואה שאני לא מתקדם לשום מקום".

"מתקשר למוקד שוב. אני כבר צועק שייתנו לי לדבר עם מנהל. אומרים לי שאין להם אופציה לקבל שיחות. אני מתעקש. היא שמה אותי בממתינה. אחרי כמה דקות אני שומע שהעבירו אותי למוקד ניוד, בלי להודיע לי (מהלך סופר מקצועי), שוב ממתין, אחרי שעתיים מאז שעשיתי שיחה ראשונה אני מגיע למוקד ניוד. שוב מבקש מנהל, מסביר מה קרה. היא בודקת, אומרת שבבוקר פתחו קריאה למוקד טכני, זה בטיפול, והם אמורים לחזור אלי היום. אז למה לכל הרוחות אף אחד לא יצר איתי קשר בבוקר? תשובה סופר-סופר מקצועית: 'עוד לא עברו 24 שעות!!!' אני זועק שכבר עברו 3 ימים מאז שקיבלתי SIM, ואני רודף אחריהם כדי שיניידו אותי… מבקש שמישהו ממנהלים יחזור אלי. היא מבטיחה שתתעד את בקשתי. היום כבר הסתיים, אך שוב אף אחד לא חזר אלי. אני מיואש מהשירות הגרוע הזה. כבר שוקל לעזוב אותם. נראה מה יהיה מחר".

אסף מספר: "הובטח לי ניוד תוך 3 שעות, כולל המספר הקודם שנויד. בפועל, המספר לא עבר והתנתק מרשת פלאפון. לאחר 12 ימים, במספר החדש של הוט, 053, שאליו היה אמור לעבור המספר שלי – לא עבד האינטרנט. אחרי ויכוח עם נציג או מנהל סניף הוט קרניצקי, בשם אדי, שאמר כי המכשיר שלי לא בסדר, הועבר ה-SIM לבדיקה והתברר כי ה-SIM לא בסדר. אחרי החלפה של ה-SIM, גם בזה החדש לא עבד האינטרנט (להזכיר, אני עובד עם אינטרנט ומפסיד כסף על חוסר תקשורת). בזבוז שעות של המתנה במוקד בקרניצקי ובטלפון בהמתנה לסידור הקו… פתיחת קריאה של ניוד שלוש פעמים למרות שאמרו לי שהכל בסדר… פגיעה אישית והוצאת לשון הרע על ידי נציגה במוקד קרניצקי בשם מור, שקראה לי 'קוקסינל מטומטם' ועוד ואיימה עליי בגלל שרציתי לצלם (ולא אותה) למול לפחות 50 איש, כולל ארוסתי. אותה נציגה דיברה גם בזלזול ללקוח ששאל למה לא זז התור: 'אני לא עובדת אצלך', אמרה".

"ביקשתי לחזור לפלאפון", מוסיף אסף. "אמרה לי נציגה בשם ליטל לנתק בהוט וללכת לפלאפון שיבקשו את הקו. בפועל, המספר נותק בהוט ופלאפון לא יכולים לקבל את המספר בחזרה. השאירו אותי ללא קו טלפון בכלל למעלה מיום. הטלפון הוא טלפון לצורכי עבודה ומשרת את לקוחותינו (של 18 אתרי אינטרנט). בהוט מורידים את מהירות הגלישה למהירות שלא ניתנת לגלישה… מאלצים להשתמש בשירות תא קולי של הוט בניגוד לחוק… הפסד לקוחות פוטנציאלים לחברת הנסיעות שלנו… המתנה של למעלה משעתיים בחברת פלאפון בניסיון לחזור אליהם אבל זה לא עזר, מכיוון שהוט ניתקו את המספר ולא ניתן להשיב אותו".

"קיבלתי הבטחה לחפיפה במספר המנויד בין החלפת ה-SIM של הוט לפלאפון, בפועל לא עבר המספר", הוא כותב. "ה-SIM שניתן על ידי הוט לא עובד, מה שגרם לעוד המתנה בטלפון עם הוט של למעלה מ-3 שעות עם נציג בשם גל ימין, ועוד נציג אחריו משירות לקוחות בשם אלעד, שהשאיר אותי על הקו למעלה מ-50 דקות".

ומספר יעקב: "לפני למעלה משבוע, ב-21 במאי, הגשתי בקשה בדוכן של הוט בגרנד קניון להתנייד מפלאפון להוט מובייל. נאמר לי שהניוד יתבצע תוך 3 שעות. בוצע ניוד לקוי. אני מנותק כבר למעלה משבוע – גם מפלאפון וגם מהוט מובייל. ההמתנה לשירות לקוחות למעלה משעה. כל הזמן אומרים לי שזה בטיפול. הייתי בתחנת שירות בחוצות המפרץ ביום שישי בבוקר אצל מנהל השירות, שרון, שהבטיח לי שיטפל בבעיה באופן אישי. לא קרה כלום מאז. אני עדיין מנותק. הם טוענים שאמנם הקו נויד, אך משום מה הוא מנותק. נגרם לי נזק כבד. אני מנותק מכולם כבר למעלה משבוע".

בהוט מובייל מציינים, כי מדי יום מתניידים לחברה אלפי לקוחות מכל החברות, וכי מדובר במקרים מזעריים של תקלות. אך מעבר לבעיות הניוד, שהן אולי מקומיות ואפשר להתייחס אליהן כאל חבלי לידה, המכתבים הללו מציירים תמונה של שירות לקוחות לא-ידידותי, הכרוך בהמתנה ארוכה ובטיפול לא-תמיד-מקצועי מצד המוקדנים.

תגובת הוט מובייל: "הצעות הערך המשתלמות של הוט מובייל הובילו לעומסים יוצאי דופן במערכות החברה ובמוקדי המכירה הטלפוניים והפרונטאליים. בשל כך, ייתכנו שיבושים נקודתיים בניוד לקוחות. אנו עושים את מירב המאמצים לתת מענה מהיר ואיכותי לכולם".

"שבועיים לא עונים בשירות לקוחות"
ומה עושה לקוח שמעוניין לדבר עם שירות הלקוחות של גולן טלקום? ניסינו למצוא מספר טלפון לשירות הלקוחות של החברה, אבל למרות חיטוט מסיבי באתר שלה – לא מופיע בו כל מספר שירות. תחת לשונית "צור קשר" מצוינת כתובת החברה, ו-"כתובת האי-מייל תפורסם בקרוב". יש שירות לקוחות?

מסתבר שלגולן יש מספר שירות, 0058*, אך לקוחות רבים מתלוננים על קושי לקבל שירות באמצעותו. רבים מהם פונים לשירות באמצעות טוויטר (Twitter) או דפי הפייסבוק של החברה – אך בהתחשב בעובדה שיותר מ-700 מנויים רשומים בדף "ריכוז מנויי גולן טלקום שנותרו ללא מענה", לא בטוח שהם מקבלים את השירות הזה שם.

כותבת לילי: "שלום רב, אין לי קו כבר יומיים ואף נציג מטעמכם לא חוזר לפניות שלי ומנסה לעזור. התחושה היא שאני 'ללא אבא ואמא' וקצת כועסת על עצמי שעברתי אליכם והתפתיתי לפרסום שלכם – ובסוף יצאתי אני הפראיירית. אני מבלה שעות על גבי שעות ליד מכשיר טלפון בתקווה להשיג אתכם, ועד שסוף סוף השגתי אתכם, הנציגה הבטיחה לי שיחזרו אלי בסביבות הערב בכדי לראות אם הבעיה נפתרה, אך לא דובים ולא יער, אף אחד לא חזר אלי ואני עדיין ללא קו. אני מבקשת לדעת אם אני עושה ניוד כרגע לחברה אחרת האם לא יחייבו אותי ב-100 שקל מכיוון שלא היה לי קו אפילו לא ליום אחד… מילא 39 ש"ח של ה-SIM, תורמת לכם אותם".

כותבת חגית: "שבועיים לא עונים בשירות לקוחות – כל הזמן, בכל שעה".

אחת הבעיות העולות מהתלונות היא, שמאחר וגולן טלקום מחייבת את לקוחותיה מראש – גם אלה שרוצים לעזוב בשל בעיות התניידות או קבלה והוצאה של שיחות, נמנעים מכך, משום שכבר שילמו לחברה את התשלום הראשון. כפי שכותב גילי: "כמו רבים אחרים פה (…) הסיבה היחידה שאנחנו לא התנתקנו לגמרי מגולן טלקום, היא כי אנחנו מקווים שזה יעבוד (…) ובגלל העובדה שאת החיוב הראשון כבר לא נוכל לבטל".

באשר לחיוב הלקוחות מראש ולא לאחר השימוש, הגיב משרד התקשורת ואמר, כי "משרד התקשורת עורך בדיקה כללית לגבי חברת גולן טלקום כמו שנהוג לגבי כל שחקן חדש בשוק, ועל כן גם הנושא הנ"ל בין יתר הנושאים, נמצא בבדיקה. כאשר המשרד יסיים לערוך את בדיקותיו ישקול לפרסם המסקנות".

מגולן טלקום נמסר, כי "המספר של מוקד שירות הלקוחות (0058*) מופיע בבולטות במייל אישור ההרשמה שנשלח ללקוח. מוקד שירות הלקוחות עובד בצורה הטובה ביותר ומטפל במאות ואלפי פניות ביום".

תגובות

(10)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוני שר

    הבעיה לא מתחילה ברשתות הסלולר - היא מתחילה כבר בקניית המכשיר. כך, יותר ויותר רשתות שאינן מתמחות בתחום הסלולר מוכרות מכשירים לכל דיכפין, מבלי שהקונה ייקח בחשבון כמה נתונים בסיסיים: 1. גם אם מדובר ברשת גדולה (כמו קרביץ) – עדיין אין זה אומר שהעובדה שהיא מתמחה במוצרים משרדיים ובכלי כתיבה פירושה שהיא מתמחה בתחומים אחרים שעליהם היא מניחה את ידה כדי למקסם את רווחיה (למשל, מכירת סלולר). 2. לרשת שאינה מתמחה אין מעבדה צמודה, ולפיכך הפתרונות לתקלות שביכולתה להציע הם מוגבלים ותלויים במעבדה שאיתה היא עובדת. זו לעתים רחוקה, או עמוסה, ולפיכך זמן התגובה – בהתאם (בניגוד למשל לחברות הסלולר שלפחות מבטיחות בדיקה מיידית לתקלות, גם אם מחיר המכשיר הנמכר דרכן גבוה יותר). 3. רשתות לא מתמחות אלה אינן מחויבות לספק מכשיר חליפי במקרה של תקלה! 4. מטבען של רשתות אלה שמנהל הסניף אינו מקבל ההחלטה הסופי ולפיכך מתקיימת התרצה של עלייה בשרשרת הפיקוד עד הגעה לדרגים הגבוהים, שבדרך כלל אינם אלה שבסניף. מכאן גם שכל תלונה אינה מקבלת מענה ממשי מיידי (שוב, בניגוד לחברות הסלולר). ולדוגמא מחושית כדי להבהיר: רכשתי לרעייתי מכשיר סמסונג גלקסי 2 בסניף קרביץ כפר סבא. פחות מחודש לאחר הקנייה המכשיר החל לכבות עצמו ללא כל התייעצות עם בעליו. כשהמכשיר הובא לחנות קרביץ לתיקון ענתה המוכרת כי מנהל הסניף איננו וכי יהיה רק ביום המחרת. חזרנו למחרת היום. המנהל עדיין לא היה. חזרנו בשלישית. הפעם הוא היה. לדבריו יש להעביר המכשיר למעבדה לבדיקת התקלה ומועד ההחזרה המשוער של המכשיר הוא "עד עשרה ימים" (!) הוא גם לא יכול היה לספק מכשיר חליפי, בטענה שהרשת אינה מספקת מכשיר חליפי במקרה של תקלה. כשהתלוננו שאילו ידענו על כך שהם אינם מספקים מכשיר חליפי ושזה זמן התגובה שלהם, לא היינו רוכשים את המכשיר מלכתחילה אצלם, הוא ענה כי לא מסמכותו להכריע בנידון ולפיכך הוא יעביר את תלונתנו למנהל שמעליו. המנהל שמעליו חזר אלינו כעבור מספר שעות. אחרי דרישה לקבל החזר כספי על המכשיר מחמת העלמת מידע חיוני מהצרכן בזמן המכירה המנהל התרצה לפתע והסכים לספק מכשיר חליפי. וכך היה (כרגיל בישראל). המכשיר הועבר למעבדה וחזר ממנה אחרי חמישה ימים. נמסר לנו כי המכשיר עבר עדכון גירסה (יש לזכור כי מדובר במכשיר חדש לחלוטין). לא עברו אלא שלושה שבועות מאז הסתיימה הסגה הזו, ושוב המכשיר חזר לסורו וכבה על פי רצונו. שוב חזרנו לסניף, ושוב נתקלנו במוכרת שלא יודעת לעזור ושלא בסמכותה לעזור ושאינה מסוגלת לספק מכשיר חלופי. דרשנו לדבר עם מנהל הסניף – אותו מנהל שטיפל בבעיה בפעם הקודמת והעביר את האחריות לממונים עליו - והיא התקשרה אליו. הוא עשה טובה שהסכים לדבר איתנו טלפונית, אבל בפעם הזאת הודה כי למכשיר הזה (כנראה הכוונה לגלקסי 2) "יש בעיה". עם זאת, למרות הבטחתו לחזור אלינו בתוך יום אחד הוא לא חזר. המשך יבוא... את המסקנה תסיקו בעצמכם. אם אתם רוצים חנות המתמחה ביין – כדאי לכם ללכת לאחת כזו ולא לחנות צעצועים. אחרת – אל תבכו כשתגיעו לרגע האמת ותגלו שקיבלתם חומץ.

  2. אלי

    שירות לקוחות של הוט מובייל מתחת לכל ביקורת חייבו אותי כסף לפני שהשתמשתי בקו ופשוט אין עם מי לדבר מתקשר עשרות פעמים וממתין מעל לשעתיים ואין עם מי לדבבר פשוט זוועעעעעה

  3. עינב

    חרא של חברה הוט מובייל כבר 3 ימים מתנתק הפלאפון ואין עם מי לדבר!!! לצערי הרב השימוש בו הוא לענייני עבודה וגם הורס פרנסה עצוב.................

  4. אורטל

    עברתי להוט מובייל ובסוף החלטתי להישאר בפלאפון... אך הניוד מהוט לפלאפון לא עבד בהצלחה.. וכרגע אני לא יכולה לקבל שיחות או הודעות ולא יכולה לשלוח הודעות... פשוט ביזיון, זוהי מלחמה בין כל החברות סלולר האלה ואנחנו, הלקוחות , הקורבנות העיקריים במשחק המלוכלך הזה!!!!!!! אני חושבת שכולנו, שנפגעו מהחברות החדשות האלו, דגש על הוט מובייל.. צריכים להתאגד ולמחות על הביזיון הזה! למה כל החרא שלהם צריך לבוא על חשבוננו??!!!!!!

  5. לירון

    גולן טלקום מבזים את כולם, לא ייתכן שאין עם מי לדבר וכולם שותקים!

  6. הוט מובייל זבל כמו מירס

    אני כבר 10 ימים מנותק בגלל ניוד כושל של הוט מובייל. כל יום מבטיחים לי שמחר זה יסתדר. בפועל מי שמתקשר אליי שומע שהקו מנותק. זבל של חברה הם היו (מירס) ונשארו הוט-מובייל

  7. יוני

    שירות של גולן טלקום מתחת לכל ביקורת!!!!!!!!!!!!! לא ניתן להשיג אותם בטלפון. לא ניתן להשאיר הודעה. לא ניתן ליצור קשר בדואר אלקטרוני כי אין כזה. לא ניתן לשלוח פקס כי המספר, אם קיים, לא פורסם. חיובים כפולים ומכופלים ואין עם מי לדבר. שערוריה. נדרשת התערבות מידית ודחופה של משרד התקשורת. לא להצטרף עד שיעמידו תשתית ראויה לטיפול בלקוחות ובתקלות. הכי מקומם שבגון טלקום טוענים שהכל מצויין. ראו הוזהרתם.

  8. אנדריי

    היום זה היום השלישי שאני ממתין שיסדרו את הבעיה של שיחות נכנסות, המספר שלי מופיע כמספר מנותק ,באפשרותי רק להוציא שיחות. אחרי שהבטיחו ללקוחות שהבעיה תסודר תוך כמה שעות (שזה היה אתמול בבוקר)... אחלה של חברה הוט מובייל.

  9. גרועים

    הוט טלקום הדיע הזמן לגייס מוקדנים!! תור של שעה בזיון וזלזזול בלקוח אני עובר לגולן!!!!

  10. שרות לקוי

    השרות לקוי והמתנה בלתי אפשרית !! לנייד מספר לוקח רק שלוש שעות ה להמתין למוקדן אולי!!!!

אירועים קרובים