גוגל השיגה ניצחון נוסף בתביעה של אורקל נגדה

השופט קבע, כי לא ניתן להחיל חוקים של זכויות יוצרים על ממשקי API, ולפיכך רשאית גוגל להשתמש בממשקי API של ג'אווה באנדרואיד ● מומחים משפטיים ציינו, כי יחלוף עוד זמן מה עד שיובנו כל ההשלכות של פסק הדין החשוב שכתב השופט ● אורקל מתכוונת לערער

אורקל (Oracle) ספגה בסוף השבוע מפלה נוספת במסגרת הדיונים בתביעה שהגישה נגד גוגל (Google). השופט המחוזי ויליאם אלסופ קבע, כי ממשקי API של תוכנות אינם מוגנים בחוקים לשמירה על זכויות יוצרים, ולפיכך רשאית גוגל להשתמש בממשקי API של שפת ג'אווה (Java) במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android).

אורקל כבר הודיעה, כי בכוונתה לערער על ההחלטה.

מדובר במפלה שנייה שנוחלת אורקל במשפט, לאחר שתריסר המושבעים כבר קבעו שגוגל לא הפירה את זכויותיה של אורקל בפטנטים הקשורים לשפת ג'אווה, אך באשר לממשקי API הם לא הצליחו להגיע להחלטה פה אחד. כעת קבע השופט, כי גוגל לא השתמשה בקוד של ממשקי API שהזכויות עליו שייכות לאורקל, אלא כתבה קוד משלה שמבצע פעולות דומות. אף על פי שמספר שורות בקוד של גוגל דומות לקוד המקורי, קבע השופט שהדבר נעשה כדי לשמור על תאימות.

על פי פסק הדין, שמות, כותרות ומונחים קצרים אינם מכוסים בהגנות של החוק לשמירה על זכויות יוצרים, וגוגל עשתה שימוש במונחים כמוגדר בסייג זה. להחלטה זו השלכות חשובות על סוגיות דומות שנידונות כיום בבתי המשפט וקשורות לפטנטים וזכויות יוצרים. מומחים משפטיים ציינו, כי יחלוף עוד זמן מה עד שיובנו כל ההשלכות של פסק הדין החשוב שכתב השופט אלסופ.

בשבוע שעבר, לאחר שנודע על ההחלטה של חבר המושבעים, אמר דובר גוגל, כי "ההחלטה של חבר המושבעים, שקבע שאין באנדרואיד משום הפרת זכויותיה של אורקל בג'אווה, היא ניצחון לא רק לגוגל, אלא לכל המערכת האקולוגית של אנדרואיד".

אולם, באורקל לא ממהרים להכיר בתבוסה. "אורקל הציגה במשפט ראיות מכריעות לכך שבגוגל ידעו שהם עומדים לגרום נזק לשפת ג'אווה", מסר דובר אורקל בשבוע שעבר. "בכוונתנו להוסיף ולפעול להגנה על תשעה מיליון המפתחים בג'אווה ועל הקהילה שתלויה בתמיכה בשפה זו".
יצוין, כי בית המשפט של האיחוד האירופי קבע בחודש שעבר שלא ניתן להחיל זכויות יוצרים על תפקודים של תוכנות מחשב או על תצורות של קבצי נתונים.

גם בהודעה שפרסמה בבלוג ג'ולי סמואלס, פרקליטה מטעם ארגון Electronic Frontier Foundation, היא קראה שלא להחיל זכויות יוצרים על ממשקי API. לדבריה, "הגנה על ממשקי API בזכויות יוצרים עלולה להעניק לחברות כוח מסוכן לחסימה של תפקודים לתמיכה הדדית להם זקוקים המפתחים והמשתמשים מדי יום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים