APC הקימה דטה סנטר ומעבדות במלאנוקס בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

הדטה סנטר מתאפיין בהיבטים ירוקים ובתכנונו הושם דגש על התבססות על תשתיות החוסכות חשמל ואנרגיה ● כך, APC ישראל ובינת יישום תכננו והקימו את הדטה סנטר, שבנוי מ-60 מערכות קירור מים "בין השורות", הכוללות סגירת מעברים חמים ומאפשרות יעילות אנרגיה גבוהה ● הקמת המערכות צפויה להניב למנהלי התשתיות של מלאנוקס חיסכון של 30% בהוצאות החשמל

APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק סיימה באחרונה פרויקט להקמת דטה סנטר ומעבדות פיתוח ובדיקות במלאנוקס (Mellanox) ביקנעם, שישרתו מאות משתמשים. הפרויקט ארך ארבעה חודשים. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע שהוא עומד על מיליוני שקלים.

הקמת הדטה-סנטר נעשתה מתוך ראייה של גידול בצרכי מלאנוקס, הקיימים והעתידיים. הדטה סנטר מתאפיין בהיבטים ירוקים ובתכנונו הושם דגש על התבססות על תשתיות החוסכות חשמל ואנרגיה. זאת, בשל העובדה העולה ממחקרים לפיה סעיף עלות האנרגיה להפעלת דטה סנטר הוא היקר מכלל סעיפי התפעול.

במסגרת הפרויקט, APC ישראל ובינת יישום תכננו והקימו את הדטה סנטר, שבנוי מ-60 מערכות קירור מים "בין השורות", הכוללות סגירת מעברים חמים ומאפשרות יעילות אנרגיה גבוהה. הקמת המערכות צפויה להניב למנהלי התשתיות של מלאנוקס חיסכון של 30% בהוצאות החשמל. בנוסף, אנשי APC התקינו כ-50 מסדים למערכות ה-IT שבדטה סנטר ובמעבדות, עם צפי גידול ל-130 מערכות.

עוד הותקנה במסגרת הפרויקט תוכנת StraxureWare של APC. מדובר במערכת בקרה שמספקת תצוגה אחידה וניתוח של תשתיות ה-IT הפיזיות. המערכת מודדת ומציגה את צריכת האנרגיה וכך מספקת שליטה על הפעילות היומיומית של הדטה סנטר ומאפשרת לנהל את כל היבטי התשתית כולל חישוב מדד PUE (ר"ת Power Usage Efficiency – ניצול היעילות האנרגטית). כמו כן, היא תומכת בשינויים ובגידול עתידי של מלאנוקס, לרבות אפשרות לניהול השינויים ותצורת העבודה במעבדות ובדטה סנטר.

אף על פי שהדטה סנטר שהוקם במלאנוקס הינו בעל צפיפות אנרגיה גבוהה, יש לו שרידות ויתירות גבוהים במיוחד: הוא נבנה ותוכנן כך שתקלה ברכיב ספציפי באחת ממערכות התשתית לא תשבית את כלל התשתית.

לדברי אלברט נבלב, מנהל בכיר של מעבדות מלאנוקס בארץ ובעולם, "בחרנו שוב ב-APC לאחר שלפני כשנתיים הם בנו עבורנו דטה סנטר במעבדות בבניין הקודם. כעת, עם המעבר לבניין החדש, חיפשנו פתרון גמיש, אמין, נוח לתפעול ותחזוקה, בעל שרידות מלאה, ששם דגש על נושאי העלויות התפעוליות ותכנון ירוק וידידותי לסביבה".

יוסי דיין, סמנכ"ל APC ישראל, אמר ש-"מלאנוקס מצטרפת לשורה של חברות גדולות שבחרו בפתרונות שלנו, דוגמת בזק בינלאומי, XIV מבית יבמ (IBM), דל (Dell) ישראל ו-EMC ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים