מק'אפי: בשישית מהמחשבים אין שום אמצעי הגנה

החוקרים של ענקית האבטחה מצאו שב-17% מהמחשבים לא מותקנת כלל תוכנת אבטחה כלשהי או שתוקף המנוי לעדכונים של תוכנת האבטחה פג ● ארצות הברית הגיעה למקום החמישי ברשימת המדינות הכי פחות מוגנות

בשישית מהמחשבים בעולם לא מותקנת כלל תוכנת אבטחה כלשהי, או שתוקף המנוי לעדכונים של תוכנת האבטחה פג – כך עולה ממחקר שערכה ענקית האבטחה מק'אפי (McAfee). המחקר נערך ב-24 מדינות, כאשר ארצות הברית הגיעה למקום החמישי ברשימת המדינות הכי פחות מוגנות. 19.32% מהאמריקנים גולשים באינטרנט ללא שום אמצעי אבטחה. 12.25% מהם כלל לא התקינו תוכנת אבטחה, בעוד שתוקף המנוי של 7.07% מהם פג.

במסגרת המחקר ניתחו אנשי מק'אפי נתונים שמקורם בסריקות וולונטריות ב-27 מיליון עד 28 מיליון מחשבים לחודש, על מנת למצוא מהי רמת האבטחה של המחשבים המשמשים לגישה לאינטרנט. החוקרים מצאו שב-17% מהמחשבים לא מותקנת כלל תוכנת אבטחה כלשהי או שתוקף המנוי לעדכונים של תוכנת האבטחה פג – נמסר ממק'אפי.

"לחופש שמעניקה הגלישה באינטרנט נלווית חשיפה מוגברת לסיכונים, ועברייני הרשת אורבים לקורבנות תמימים", אמר סטיב פטרקה, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי לצרכנים פרטיים, עסקים קטנים ומכשירים ניידים במק'אפי. "נוכח הגידול במספרן של המתקפות המקוונות שפוגעות בצרכנים ברחבי העולם, חייבים 17% מבין הצרכנים שאינם מצוידים באמצעי הגנה עדכניים להתקין בהקדם את התוכנות הנחוצות, לפני שיהיה מאוחר מדי".

הצרכנים שהשיבו למחקר ברחבי העולם ציינו, כי "לא ניתן יהיה לשחזר" 27% מהקבצים הדיגיטליים שלהם אם יאבדו, משום שהם לא מגובים כראוי, והעריכו את השווי של הקבצים שלהם ב-10,014 דולרים בממוצע.

מומחי אבטחה נוהגים להזהיר שמחשבי PC לא מוגנים מסכנים לא רק את המשתמשים בהם אלא גם משתמשים נוספים ברחבי העולם, משום שהם יכולים לשמש גם למתקפות של תוכנות רובוטיות נגד מחשבים אחרים. המתקפה שבוצעה באחרונה כנגד מחשבי Mac בה נפגעו, על פי ההערכות, כ-600 אלף מחשבים ממחישה בעיה זו היטב: המשתמשים במערכות Mac OS X נוטים לחשוב שמערכות אלה חסינות, ומשום כך – רבים מהם לא מתקינים אמצעי אבטחה. על פי מומחי האבטחה, עקב כך הצליחו התוקפים לפגוע, במתקפה בודדת, במספר כה גדול של מחשבים.

חוקרים מחברות אבטחה דוגמת סימנטק (Symantec) וקספרסקי (Kaspersky Lab) מזהירים שנוכח הגידול בפופולאריות של מחשבי אפל (Apple) גדלים גם הסיכונים למתקפות נוספות דוגמת המתקפה האחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים