קווים לדמותו של מנהל משרד המנמ"ר

"תפקידו של מנהל משרד המנמ"ר הוא לדאוג שכל הפרויקטים ירוצו כמו שצריך", אמרה רחל מנדלוביץ', OCIO במנורה מבטחים, במפגש פורום PPM&PMO של אנשים ומחשבים, שעסק בתפקיד החדש יחסית של מנהל משרד המנמ"ר ● ענת גוזמן, פרוסיד: "התפקיד החשוב ביותר של ה-OCIO הוא לנהל את התהליכים במחלקת ה-IT מול המנמ"ר"

פורום PPM&PMO של אנשים ומחשבים

"מנהל משרד המנמ"ר (OCIO, ר"ת Office of the Chief Information Officer) הוא כמו מנהל מטה בבית הלבן – תפקידו לדאוג שכל הפרויקטים ירוצו כמו שצריך, תוך שהוא מתווך בין ההנהלה הבכירה ומועצת המנהלים – שקובעים את האסטרטגיה, ובין האנשים בשטח – שכל אחד מהם רואה את הבאג שהוא צריך לתקן מחר בבוקר", כך אמרה רחל מנדלוביץ', OCIO במנורה מבטחים. מנדלוביץ' אמרה את הדברים במפגש פורום PPM&PMO של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ב') בתל אביב ועסק בתפקיד החדש יחסית של משרד המנמ"ר.

גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד (Proceed), אמר במפגש כי OCIO הוא נקודת המפגש בין אנשי ה-IT ובין אנשי הכספים. "ערכנו סקר ובו שמענו מהרבה מנמ"רים ואנשי כספים, שהצורך בתפקיד זה קיים וחזק. מסתבר שיש פתרונות רבים ומגוונים, והאחריות של התעשייה היא לדאוג לסטנדרטיזציה".

גלית פיין, אנליסטית המכסה את תחום משרד המנמ"ר בחברת המחקר STKI, אמרה במפגש, כי המיתון באירופה, הרגולציה, ואפילו המהפכה החברתית, משפיעים כולם על הרווחיות של חברות, בשל מעבר הכוח לצרכנים. "זה תקף גם לגבי הלקוחות בתחום ה-IT", הדגישה.

"התחרות הולכת וגדלה, ובתקופה הקרובה נראה שרוב ארגוני ה-IT עסוקים בתמחור שירותי ה-IT שלהם", אמרה פיין. "מנהלי המחלקות האחרים רוצים להעביר כל יישום אפשרי לענן, כדי להפחית באופן מיידי מהוצאות ההון. הלקוחות העסקיים מתחילים להבין בטכנולוגיה, ויש להם היום יכולת בחירה בין ה-IT הפנימי ובין שירותי ענן חיצוניים. לפיכך, מחלקות ה-IT החלו להיות גמישות יותר, כדי לספק תחרות לפתרונות הענן שבחוץ, אחרת הם ימצאו את עצמם לא רלוונטיים".

לדבריה, "משרד המנמ"ר הוא הגורם בארגון ה-IT שתפקידו לערוך את התמחור. הלקוחות זוכים לשקיפות של עלויות וחלופה של עולם הענן. הלקוחות לא מוכנים לקבל את עלויות ה-IT כמס שנתי כבד. מצד שני, אנשי ה-IT עדיין לא מעריכים נכון את הרצון של לקוחות עסקיים לקחת אחריות על התקציבים שלהם".

אמירה פוקס, מנהלת תחום לקוחות ותהליכים באגף מערכות מידע של סלקום – הגוף המקביל למשרד המנמ"ר בחברת הסלולר, סיפרה כי תחומי האחריות שעליהם היא אמונה כוללים ניהול לקוחות פנימיים (לרבות קבלת הדרישות, בחינת שלמותן, נחיצותן והכדאיות העסקית ביישומם), ניהול תוכנית העבודה האגפית (תוך עמידה ביעדי התקציב), ניהול גרסאות וכן ניהול המשאבים והקיבולות.

ענת גוזמן, מנהלת התחום בפרוסיד, הסבירה כי OCIO הוא סל שיש בו המון דברים, וכל אחד רואה בו דברים אחרים. זאת, הסבירה, בשל ההבדלים בפוליטיקה הארגונית: "בכל ארגון משהו אחד פחות כואב ומשהו אחר יותר כואב. ארגונים שונים בדרגת בשלות זו או אחרת נתקלים בבעיות שונות. התפקיד החשוב ביותר של ה-OCIO הוא לנהל את התהליכים במחלקת ה-IT מול המנמ"ר. בנוסף, אחראי הגוף על זמינות נתונים ושקיפותם, שיפור הקשר עם הלקוחות והספקים, עזרה בקבלת החלטות, למידה מטעויות העבר ופינוי זמן ניהולי למנמ"ר. תפקידים נוספים הם שיווק יחידת ה-IT בתוך הארגון, ליווי ותמיכה למנהלי פרויקטים, פרסומים, חשיפת הצלחות היחידה, דו"חות ROI ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים