דיוויד קוריבאו, מנכ"ל רדיקס: "החשש סביב נושא האבטחה הולך ופוחת מאחר שהענן הופך נפוץ"

"ככל שהדעת פנויה יותר משאלות אבטחה, תשומת הלב מופנית יותר לכיוון האצת הביצועים", אמר קוריבאו בסיור שערכה CA בדטה סנטר של רדיקס, שממוקם באלפים שבשווייץ ● לדבריו, "ארגונים רבים עדיין לא מגובשים ביחס למה הם רוצים לעשות עם הענן; רבים מהם רוצים לבנות תשתית ענן שתאפשר להם אספקה כוללת של פתרונות, בין אם זה SAP כשירות, בסיס נתונים כשירות או CRM כשירות"

05/06/2012 09:06

"רמת החשש סביב נושא האבטחה הולכת ופוחתת, בין היתר בשל העובדה שהמעבר למיחשוב ענן הופך לדבר נפוץ. וככל שהדעת פנויה יותר משאלות אבטחה, תשומת הלב מופנית יותר לכיוון האצת הביצועים. לקוחות מבקשים לדעת כמה חומרה עליהם לקנות ואילו סוגים של חיבורים ושל רשת יידרשו עבורם", כך אמר דיוויד קוריבאו, מנכ"ל רדיקס, בראיון לאנשים ומחשבים.

קוריבאו השתתף בסיור שערכה CA בדטה סנטר ובמתקן ה-DR של רדיקס, שנמצאים באלפים שבשווייץ, במתקן ששימש לפני כן את הצבא השווייצרי. "אחת הסיבות שרכשנו את המתקן הצבאי לשעבר היא שרבים מהעסקים חוששים להוציא למיקור-חוץ את ניהול התשתית והאבטחה שלהם", אמר. "המתקן השמור הזה מאפשר לנו לספק רמת אבטחה גבוהה. לקוחות רוצים לדעת שהווירטואליזציה בטוחה. חשוב להם לדעת שהנתונים שלהם מאובטחים על גבי הפלטפורמה הווירטואלית ושהמידע שלהם לא יוצא מכלל שליטה כשהוא נמצא תחת הסכם מיקור-חוץ".

לפני שרדיקס החלה לספק שירותי ענן היא עסקה בפרויקט פיתוח תוכנה עבור חברת לוגיסטיקה, שבהמשך הוטמעה ב-42 מדינות. במהלך הפרויקט, סיפר קוריבאו, נחשפה החברה ליתרונות התוכנה כשירות (SaaS), ובמיוחד לגמישות הטמונה בטכנולוגיה זו עבור לקוחותיה. "זה היה השלב בו החלטנו להיכנס למיחשוב הענן, ומאז עברה פעילותנו באופן מלא לתחום זה", אמר.

בתחילת דרכה בעולם הענן החלה רדיקס לעבוד עם חברת 3tera, וכשזו נרכשה על ידי CA ב-2010 עלה חשש אצל מנהלי רדיקס ש-CA לא תרצה לעבוד עימם, בשל היקף הפעילות המצומצם יחסית שלהם. "הם שידרו לנו מלכתחילה שאנחנו שותף חשוב עבורם", ציין קוריבאו. "זה בא לידי ביטוי למשל בתמיכה שקיבלנו מהם במגעים עם לקוחות פוטנציאלים. בזכות שיתוף הפעולה הזה היה קל יותר ללקוחות לבטוח בנו ולהתחיל להוציא לפועל הסכמים". לדבריו, "התמיכה ש-CA מספקת לנו לא מוגבלת לפלטפורמה שלה אצלנו, אלא משתרעת על פני כל האקו-סיסטם שנוצר. מניסיוני בתחום, המחויבות הזו היא לא דבר מובן מאליו".

קוריבאו דיבר בראיון גם על פלטפורמת AppLogic והעבודה עם CA כשותף עסקי. "להריץ Hypervisor וליצור מכונה וירטואלית עבור לקוחות זה רק השלב הראשון", אמר. "נדרשים עוד כלים שיאפשרו אבטחה, ניהול איכות השירות, ניהול רמת השירות (SLA) ופיקוד ניהולי לריכוז כלי הניטור של הלקוח, כדי שספק יוכל להציע שירותי ענן מלאים ללקוחותיו. במילים אחרות, הפלטפורמה של CA סיפקה לנו את הזריזות והגמישות הדרושה באספקת שירותי ענן ואילו הכלים הנוספים של CA אפשרו לנו שירותי ענן מקיפים, יציבים ואמינים".

כיצד יכול ספק שירותים ליצור בידול בתחום הענן?
"אנחנו יוצרים את הבידול הזה בכך שאנחנו מסוגלים לספק ללקוחותינו את מכלול שירותי הענן שנדרשים עבורם, עם הבטחה לרמת תמיכה נדרשת. אחד המאפיינים הבולטים של הלקוחות שלנו הוא היכולת שלהם להרחיב את היצע השירותים מבלי להגדיל את מצבת כוח האדם המקצועי. אנחנו מספקים עבורם את התשתית ואת שירותי התוכנה, ועל ידי השימוש בספרייה של AppLogic, ביכולתנו לספק שירות מיחשוב ענן מלא, ולא רק שירות מכונה וירטואלית".

איזו השפעה יש למיחשוב ענן על תפקיד ה-IT בארגון?
"ארגונים רבים עדיין לא מגובשים ביחס למה שהם רוצים לעשות עם הענן. בינתיים גוברת אצלם ההכרה שאמנם, באמצעות הווירטואליזציה ניתן להפיק יותר פרודוקטיביות מהחומרה שברשותם, אולם הם לא מצליחים להפיק יותר מהמשאב האנושי שלהם. סביבה וירטואלית היא עניין מורכב לניהול, אולי אפילו יותר מהסביבה הפיזית. אז הם מנסים למצוא פתרונות שיספקו את רמת היכולת הנוספת. הם רוצים להשיג את היכולת להציע פתרונות כשירות בתוך הארגונים שלהם. רבים מהם רוצים לבנות תשתית ענן שתאפשר להם אספקה כוללת של פתרונות, בין אם זה סאפ (SAP) כשירות, בסיס נתונים כשירות או CRM כשירות".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לשווייץ

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    או... שלאף אחד לא איכפת לו מאבטחה....

אירועים קרובים