גוגל תפרסם מפות תלת ממדיות של ערים בעולם שצולמו ממטוסים זעירים

החברה מפעילה צי של מטוסים זעירים שמצוידים במצלמות במסגרת תוכנית שאפתנית ושנויה במחלוקת ליצירת מפה דיגיטלית של העולם ● גוגל שואפת להשיק את השירות עד סוף השנה

גוגל (Google) מתכוונת לפרסם עד סוף השנה מפות תלת ממדיות של מספר ערים בעולם – כך הודיעה החברה במסיבת עיתונאים שנערכה אמש (ד'). בחברה סירבו לומר באילו ערים מדובר, אך הדגימו מפה תלת ממדית של סן פרנסיסקו.

"אנחנו מנסים ליצור אשליה שאתה טס מעל העיר במסוק אישי משלך", אמר פיטר בירץ', מנהל מוצר שמופקד על שירות Google Earth. מנהל ההנדסה של מוצר המפות, בריאן מק'קלנדון, ציין שקבלני משנה מפעילים עבור החברה צי של מטוסים זעירים שפועלים אך ורק עבורה.

במענה לשאלה על ההשלכות בכל הקשור לפרטיות טען מק'קלנדון, כי הדבר דומה לצילומי האוויר שמבוצעים על ידי מטוסים מזה שנים רבות.

גוגל כבר ביצעה בעבר צילומי אוויר, אך זו הפעם הראשונה שבה מפעילה החברה צי של מטוסים בצורה שיטתית כדי להציע מאפיין חדש באחד ממוצריה העיקריים.

עד סוף השנה מצפים בגוגל להשלים כיסוי של אזורים עירוניים בהיקף אוכלוסיה כולל של 300 מיליון בני אדם. מפות תלת ממדיות של העיר הראשונה יוצעו בתוך מספר שבועות וישולבו גם ביישום Google Earth למכשירים ניידים המבוססים על מערכות ההפעלה אנדרואיד (Android) ו-iOS.

עוד מסרה גוגל, כי חלק מהמפות ביישום למכשירי אנדרואיד יפעלו גם ללא חיבור לאינטרנט.

לא מכבר דווח, כי אפל (Apple) תפסיק לשלב את יישום Google Maps של גוגל במכשירי iPhone ובמחשבי iPad ולהטמיע במקומו תוכנת מפות שלה עצמה. המהלך ילווה בהשקה של שירות חדש של אפל למפות וניווט, עליו שוקדים בחברה כבר מזה זמן.

בתגובה אמר מק'קלנדון, כי בגוגל שואפים להוסיף ולהציע את המפות שלה בזמינות רחבה ככל האפשר, "עבור כל הפלטפורמות". הוא הוסיף וציין שהשילוב בין המפות לבין מנוע החיפוש של גוגל מעניק שירות שימושי הרבה יותר מאשר "קואורדינטות גיאוגרפיות" בלבד.

עוד נמסר מגוגל, כי המספר של המשתמשים הפעילים במפות שלה עומד כיום על כמיליארד בחודש וכי מספר הקילומטרים שגמאו עד עתה כלי הרכב שמצלמים את רחובות הערים עבור שירות Street View שלה עולה על שמונה מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים