תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ניהול ומיכּון תהליכים

07/06/2012 15:40

מאת אמיר פפר, יועץ בכיר, CA Technologies ישראל

במציאות הכלכלית של ימינו גובר הצורך לנהל בחוכמה וביעילות תהליכים בארגון, הסיבות לכך
חשובות ורבּות, כְּלֵי RBA (ר"ת Run Book Automation) כדוגמת IT Process Automation Manager של CA, מסייעים למלא את הצורך הזה.

לפי ההגדרה, מוצר מתחום ה-RBA חייב לתת מענה לנקודות הבאות:

–    הגדרה: על המוצר לספק את כל הכלים לצורך הגדרה של תהליך IT בארגון
–    בנייה: המוצר מציע ממשק משתמש המאפשר לבנות ולשמור את הגדרת התהליך בתוך המערכת
–    הרצה: במוצר יש מנוע אשר מריץ את התהליכים שנבנו
–    ניהול: קיים ממשק ניהול במוצר לצורך שליטה ובקרה על התהליכים המוגדרים, על התהליכים הרצים, ועל כל המרכיבים שבונים את התהליך
–    דיווח: המוצר שומר ומציג דיווחים על התהליכים שרצו בו

ניתן למנות מספר סיבות להצדקת הצורך במוצר RBA בארגון, שיפור עמדות לתמיכה ב-Compliance כדוגמת Sarbanes Oxley היא סיבה עיקרית ומכילה היבטים של אבטחה, גישה מבוקרת למשאבים, תרשימי ביקורת היסטוריים של תהליכים, ניהול גרסאות, הכנסת סטנדרטים ועוד. סיבות נוספות וחשובות לא פחות:

ריבוי טכנולוגיות בארגון – אתגר גדול היום בכל ארגון הוא למצוא את החיבור בין כל הטכנולוגיות הקיימות בו, בין אם לאפשר ניהול קל יותר או על מנת להוציא תועלת גדולה יותר (השלם גדול מסכום חלקיו). באמצעות פתרון RBA ניתן לחבר בין הטכנולוגיות השונות ממקום מרכזי ופשוט לתפעול.

עמידה ברמות SLA – על ידי מיכּון התהליכים ניתן לבטל טעויות אנושיות, לשפר זמני תגובה ולשפר זמני טיפול בתקלה.

יישום Best Practices – יישום ITIL קל יותר עם כלי ניהול תהליכים שמכניס מבניות לתהליכים ומחבר בין כלים שאינם מכירים זה את זה בדרך אחרת.

הבטחת Business Continuity – באמצעות כלי מיכון תהליכים ניתן ליישם Disaster Recovery תוכנתי וגם להשיג Business Continuity על ידי זיהוי מרכיב תקול והרצת תהליך אוטומטי שמחליף את הרכיב ברכיב אחר.

שמירת ידע – קיימים אנשים רבים בארגון אשר מחזיקים בידע אנושי גדול במערכות בהן הם מטפלים, באמצעות כלי RBA ניתן לשמר את הידע שלהם. כל איש מקצוע מגדיר את החלק שלו בתהליך, וכך התהליך מאחד ומיישם ידע יקר שנצבר ויישמר לעד.

גמישות ארגונית – פתרון ניהול ומיכּון תהליכים מפשט את הקליטה של מערכות חדשות לארגון, בין אם כתוצאה ממיזוג חברות, רכישת חברות, או מהחלפת טכנולוגיה אחת באחרת מאילוץ כלשהו כמו סיום רישיון.

מגבלות משאבים – במקרה כזה הצורך הוא מובן מאליו, יש לייעל את הבחירה בכל צומת בתהליך ולעשותו מהר ככל שניתן. ופה העליונות של תהליך אוטומטי ברורה מול תהליך שמבוצע ידנית.

כוח אדם לפרויקטים אסטרטגיים – כאשר תהליכים מבוצעים בצורה ידנית על ידי אנשים, יש מעט זמן להשקיע בשיפור ביצועים של כלים קיימים ובעבודה על פרויקטים אסטרטגיים לארגון. בעזרת כלי מיכּון תהליכים כל "העבודה השחורה" נעשית ע"י המוצר והאדם חופשי לקדם פרויקטים אסטרטגיים לארגון.

IT PAM של CA Technologies הוא מוצר RBA שמציע את חמשת העקרונות שתוארו בהתחלה ומציע בנוסף מנגנון אבטחה מבוסס LDAP, מנגנון חלוקת עומסים ויתירות מתקדם, אפשרות להרצת תהליך על מטרה בודדת או על קבוצה של מטרות בו זמנית, מעקב ויזואלי אחרי תהליכים בזמן אמת, אינטראקציה עם משתמש קצה לצורך נקודות בקרה או תשאול, ניהול בזמן אמת של חריגות (Exceptions) אשר אינן ידועות בזמן התכנון, אינטגרציות לכלים רבים בשוק ואפשרות לפתח אינטגרציות לאפליקציות פיתוח-עצמי ואפליקציות עתידיות.

אירועים קרובים