מג וויטמן, מנכ"לית HP: "ההתאוששות שלנו מהתהפוכות תהיה ארוכה ותימשך חמש שנים"

בין הסיבות לכך שהליך השיקום של החברה יהיה ארוך מנתה וויטמן את המצב באירופה ואת החלטותיו של המנכ"ל הקודם, ליאו אפותקר, לרכוש את אוטונומי תמורת מיליארדי דולרים ולהפריד את חטיבת המיחשוב האישי מ-HP ● לדבריה, "התפקיד שלי הוא להמשיך בפיתוח הטכנולוגיה שלנו ולהפוך את HP לגדולה מסכום חלקיה"

"ההתאוששות שלנו מהתהפוכות שהחברה חוותה בתקופה האחרונה תהיה ארוכה ועשויה לקחת כחמש שנים", כך אמרה מג וויטמן, מנכ"לית HP, בכנס לקוחות של החברה שהסתיים בסוף השבוע בלאס-ווגאס.

לדברי וויטמן, ישנן כמה סיבות לשיקום ארוך הטווח אותו היא מתכננת לענקית ה-IT, בהן המיתון המתמשך באירופה. "אנחנו מאוד חוששים ממה שקורה בכלל אירופה ובפרט בספרד, יוון ופורטוגל", אמרה. הסיבה השנייה היא  ההחלטות של המנכ"ל הקודם של החברה, ליאו אפותקר, על השינוי האסטרטגי שהוא התווה לפיו החברה תהפוך לחברת תוכנה. הוא רכש בשל כך את אוטונומי (Autonomy) תמורת מיליארדי דולרים והתכוון להיפרד מחטיבת המיחשוב האישי, או להפוך אותה לחברה בת של HP. "למרות ההלוואות והחובות שהחברה נטלה על עצמה בעקבות ההחלטות הללו, נותר לה עדיין מרחב תמרון נרחב", אמרה וויטמן.

לדבריה, "התפקיד שלי הוא להמשיך בפיתוח הטכנולוגיה שלנו ולהפוך את HP לגדולה מסכום חלקיה".

כשנשאלה האם בכוונתה לבצע שוב הפרדה של חטיבת המיחשוב האישי השיבה: "כבר ניסינו זאת".

וויטמן אמרה, כי לאחר התהפוכות שאירעו בהנהלת החברה – היא רמזה בכך לשערוריית המין והדיווח הכוזב של ההוצאות האישיות של המנכ"ל לשעבר, מארק הארד, ולפיטוריו של אפותקר – היא פועלת על מנת לייצב את HP ולשדר לבעלי המניות שהעסקים כרגיל. לדבריה, הדבר ייעשה על ידי בידול של HP מהמתחרות באמצעות שותפויות, בסיס מוצרים רחב ודגש על טכנולוגיה.

בין הצעדים שנקטה וויטמן לביסוס הכלכלי של החברה נמצא מהלך פיטורים של 27 אלף עובדים עליו הודיעה HP בחודש שעבר. בנוסף, היא אמרה, כי תימנע מרכישות גדולות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים