ארנון זו-ארץ, קבוצת אמן: "ה-IT מאפשר לצה"ל להיות צבא אחד, מבוסס שיתופיות וקישוריות"

"אחד האלמנטים שמאפשרים זאת הוא היכולת של ה-IT שקיימת כיום לספק קישוריות ושיתופיות", אמר תא"ל (מיל') זו-ארץ, סמנכ"ל לקוחות המגזר הביטחוני בקבוצת אמן ולשעבר קצין קשר ותיקשוב ראשי של צה"ל ● "בנוסף, קיימת היכולת לספק תשתית רחבת פס, בעלת יכולת קצב ותקשורת מהירים, יחד עם מערכות מרובות יישומים, וכל זאת לצד אבטחת מידע ברמה גבוהה", ציין

"הטכנולוגיה התפתחה וה-ICT נמצר כיום במצב בו הוא מאפשר לארגונים, ובתוכם ארגוני ענק כצה"ל, להיות צבא אחד, מבוסס שיתופיות וקישוריות", כך אמר תא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ, סמנכ"ל לקוחות המגזר הביטחוני בקבוצת אמן.

זו-ארץ, לשעבר קצין קשר ותיקשוב ראשי של צה"ל, השתתף ברב-שיח בנושא תיקשוב צבאי שהתקיים לקראת כנס C5Israel 2012. הכנס ייערך ב-18 ביולי במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה רב-השיח היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי זו-ארץ, "יש מספר אלמנטים שמאפשרים להביא את הארגון להיות ארגון אחד, שלא כבעבר. אחד מהם הוא היכולת של ה-IT שקיימת כיום לספק קישוריות ושיתופיות. בנוסף, קיימת היכולת לספק תשתית רחבת פס, בעלת יכולת קצב ותקשורת מהירים, יחד עם מערכות מרובות יישומים, וכל זאת לצד אבטחת מידע ברמה גבוהה".

הוא ציין, כי צה"ל פועל בשני וקטורים, שבחלקם הם מנוגדים. אחד מהם הוא העובדה שהטכנולוגיה ממשיכה לספק את היכולת לשפר את האפקטיביות המבצעית – משמע, שיתופיות בין זרועית בין חילות היבשה, האוויר והים, בכל היבטי שיתוף חוזי ועבודה משותפת לאיתור ולפגיעה במטרות. זאת, על מנת לקבל את היתרון היחסי הטמון בכל זרוע וזרוע. "צה"ל טבע את המונח 'לדעת ראשון, להחליט ראשון, לפעול ראשון', וה-IT הוא זה שמקנה לו יתרון יחסי בשדה הקרב המודרני", אמר זו-ארץ. "מנגד, הצבא פועל על בסיס המתווה של ועדת ברודט, שקבעה שעליו לצמצם את עלות הקיום השוטף שלו ולהפנות משאבים לבניין הכוח".

בשל הצורך ביציבות ובהמשכיות הפעילות של המערכות, ובראשון המערכות המבצעיות, עולה חשיבות המימד של הסייבר, לדבריו. "זהו המימד החמישי, שנוסף ליבשה, ים, אוויר וחלל", אמר. "בעולם הסייבר אין הבדל בין המוכנות של בנק, חברת חשמל או צבא. מדובר באותו איום, באותו עולם ובאותן דרכי התמודדות".

האתגר, אמר זו-ארץ, הוא לייצר תמונת מצב בזמן אמת, גם של עולם הסייבר, תוך קבלת נתונים מחיישנים חיצוניים ופנימיים. "כיום יש מערכות שליטה ובקרה על מערכי התקשורת, על ה-IT, על כוחותינו ועל האויב, אולם אין שליטה ובקרה לסייבר. זה האתגר – ליצור חדר מצב סייברי, שבו יוכלו להחליט אילו פעולות מיחשוב נדרש לעשות, תוך היתוך של המידע".

מתעניינים בתיקשוב במגזר הביטחון? הירשמו לכנס C5Israel 2012

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים