בריטניה: בית המשפט הורה לפייסבוק להסגיר זהויות של "טרולים"

פייסבוק נדרשת להסגיר זהויות של גולשים שהפעילו "מסע שנאה" נגד אישה בשל תמיכתה באחד המתמודדים בתוכנית X-Factor ● הם העירו הערות מעליבות על המראה והגיל שלה, ועל מחלה שממנה היא סובלת, וכינו אותה פדופילית וסוחרת סמים ● האישה: "הם רצו שאגיב, וקיבלו תגובה"

בפסק דין תקדימי בבריטניה קיבל בית המשפט תביעה של אישה והורה לפייסבוק (Facebook) להסגיר את זהותם של גולשים שפתחו חשבונות בשמות בדויים והטרידו אותה. ההטרדות בוצעו לאחר שהיא פרסמה בדף הפייסבוק שלה הודעת תמיכה באחד המתמודדים בתוכנית X-Factor.

מיד לאחר שניקולה ברוק, בת 45, פרסמה הודעה תמיכה במתמודד פרנקי קוקוזה החלו להופיע בדף שלה ברשת החברתית הפופולארית הודעות מעליבות על המראה שלה, על גילה ועל מחלה שממנה היא סובלת, והיא זכתה אפילו לכינויים כמו פדופילית וסוחרת סמים. "ניהלו נגדי מסע שנאה, ולא רק נגדי, אלא גם נגד ילדות קטנות", סיפרה ברוק.

מאחר שההודעות פורסמו תחת שמות בדויים, הורה בית המשפט בבריטניה לפייסבוק למסור את השמות, כתובות הדואר האלקטרוני וכתובות ה-IP של מפרסמי ההודעות, כדי שניתן יהיה להגיש נגדם תביעה אזרחית. לדברי ברוק, "אני מבקשת לחשוף אותם. הם חשפו אותי ופלשו לחיי. לא הזמנתי את זה. הם רצו שאגיב, וקיבלו תגובה".

מפייסבוק נמסר בתגובה, כי החברה תפעל בהתאם להוראת בית המשפט. "על אף שאין צידוק להטרדה בפייסבוק, קבוצה קטנה של גורמים זדוניים פועלת, לצערנו, באתר, כמו בעולם הפיזי", נמסר מהחברה. "אנחנו מכבדים את החוק ופועלים בשיתוף עם הרשויות כדי להבטיח שאנשים כאלה יועמדו למשפט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים