ארצות הברית: יותר ממחצית תלמידי התיכון שולחים הודעות טקסט בזמן נהיגה

הממשל האמריקני ערך מחקר על בו גילה שמרבית בני הנוער בארצות הברית מעדיפים לפעמים להתמקד בשליחת וקבלת הודעות SMS במקום בהסתכלות על הכביש ● במרבית המדינות בארצות הברית אסור לשלוח הודעות SMS בזמן נהיגה, אולם רוב בני הנוער הנוהגים חושבים, על פי המומחים, שזה בסדר לשלוח מסרונים כשהמכונית עומדת ברמזור או בפקק ● 16% ממקרי המוות של בני נוער אמריקנים בתאונות נגרמים כתוצאה מהסחות דעת בנהיגה

יותר ממחצית מתלמידי התיכון בארצות הברית הודו שהם שולחים הודעות טקסט בזמן נהיגה – כך עולה ממחקר שביצע הממשל האמריקני.

מדובר במחקר הסטטיסטי הראשון שעורך הממשל הפדראלי על התנהגות מסוכנת של בני נוער. מקרי מוות הנובעים מהסחות דעת בנהיגה נפוצים מאוד בקרבם, וכ-16% ממקרי המוות בתאונות דרכים של בני נוער בארצות הברית נגרמים בגללן.

התמקדות בטלפון הסלולרי במקום בכביש מובילה לעיכוב בזמני התגובה, לסטייה מנתיב ולטעויות נוספות שלפעמים יש להן תוצאות קטלניות, מסרו המומחים.

39 מדינות בארצות הברית אוסרות בחוק על כתיבת הודעות טקסט בנהיגה לכל קבוצות הגיל ועוד חמש מדינות אוסרות זאת רק על נהגים צעירים. במדינות רבות נוקטים אמצעים חריפים נגד העוברים על חוק זה, עד כדי עונשי מאסר בפועל לצעירים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות בעקבות כתיבת הודעות בטלפון הסלולרי.

לדברי החוקרים, בן עשרה טיפוסי שולח ומקבל מדי יום 100 הודעות טקסט, וזוהי הדרך הנפוצה ביותר לתקשור בקרב הצעירים. רבים מהם חושבים שאם המכונית אינה זזה, מאחר שהיא עומדת ברמזור או בפקק תנועה, זה בסדר לשלוח הודעה. אף על פי שהם מודעים לכך שזה מסוכן, אומרים החוקרים, הם חושבים שהחזקת הטלפון מול העיניים, כשביכולתם גם לשלוח הודעה וגם לראות את הכביש, פחות מסוכנת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים