צביקה חורובסקי, נס ישראל: "אין לנו מספיק ידע על המתקפות הקיברנטיות"

"עלינו להיערך להתקפה הבאה וחלק מההיערכות כולל מידע אודותיה", אמר חורובסקי, מנהל מגזר הביטחון בחברה ● הוא קרא "לקבוע אסטרטגיה לאומית ללוחמה בעולם הקיברנטי ולשלב כוחות בין מגזר העסקי למגזר הביטחוני, למשל באמצעות הקמת מרכז שליטה ובקרה משותף, תוך תיאום ושיתוף ידע ברמה הלאומית"

"אין לנו מספיק ידע על המתקפות הקיברנטיות. עלינו להיערך להתקפה הבאה וחלק מההיערכות כולל מידע אודותיה", כך אמר צביקה חורובסקי, מנהל מגזר הביטחון בנס ישראל.

חורובסקי השתתף ברב-שיח בנושא תיקשוב צבאי שהתקיים לקראת כנס C5Israel 2012. הכנס ייערך ב-18 ביולי במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה רב-השיח היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בהתייחסו לסייבר ואבטחת מידע אמר חורובסקי, כי "ישראל הינה מדינה עתירת טכנולוגיות. הפער הוא בידע לגבי המתקפה הבאה ולא זאת שהייתה. מקור הבעיה נובע מכך שהדברים אינם תלויים בנו. אנחנו חשופים ומזמינים התקפות, ואין לנו דרך להגיע לאלפי הבודדים והמתארגנים".

הוא הוסיף, כי "המשק הישראלי נשען במידה רבה על עולם הסייבר, הן במגזרים הפיננסי והפרטי והן במערכות הביטחוניות. לכן, חייבים לראות את מתקפות הסייבר ברמה של בעיה לאומית. לשם כך אמנם הוקמו גופים לאומיים, אבל יש לקבוע אסטרטגיה לאומית ללוחמה בעולם הקיברנטי. לכן, יש לשלב כוחות בין מגזר העסקי למגזר הביטחוני, למשל באמצעות הקמת מרכז שליטה ובקרה משותף, תוך תיאום ושיתוף ידע ברמה הלאומית". הוא ציין שמערכת שליטה ובקרה שכזו קיימת "באזרחות". חורובסקי הביא כדוגמה מערכת שליטה ובקרה לטיפול במפולות שלגים בשווייץ. "מיד עם היוודע אסון הטבע", אמר, "המערכת יודעת להפעיל את כלל גופי החירום הנדרשים ויכולה לתת למפקדים ולמנהלים בשטח תמונת מצב שכוללת את מיקומם ופועלם. על המגזר הביטחוני לבנות או לרכוש מערכת מקבילה לה".

לדבריו, במערכת הביטחון יש מאות אלפי משתמשים וכבר קיימות טכנולוגיות בשלות שיכולות לשמש את הארגונים הללו. חורובסקי אמר שהדבר נכון בעיקר בעולם הדטה סנטר. "המטרה היא לייעל לא רק כדי לאפשר גידול של יותר חומרה, אלא לאפשר צמצום של ההוצאות הישירות; לאפשר להגדיל את יכולות הייצור על ידי הגדלת מרכז הנתונים;  לאפשר שינוי תמידי של הטכנולוגיה לטובת מימוש של תהליכים עסקיים חדשים; להביא לשיפור האבטחה; ולספק יכולות ההתאוששות של מרכז הנתונים", הסביר. "בדרך זו ניתן להביא לשיפור איכות השירות ללקוח הסופי".

חורובסקי סיים את דבריו בהתייחסו לשאלה האם לא נכון לממש את החזון "מממ" – משתמש אחד, מערכת אחת, מכשיר אחד – בכדי לצמצם את כמות המחשבים על שולחן העבודה. "הבעיה אינה טכנולוגית או מבצעית, היות שצה"ל פועל רבות לאיחוד מערכות נתונים בין הזרועות לא רק בדרג האסטרטגי, אלא גם בדרג המבצעי", אמר.

מתעניינים בתיקשוב במגזר הביטחון? הירשמו לכנס C5Israel 2012

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים