דורון קרופמן, APC ישראל: "הצבא לא מתנהל בצורה היעילה ביותר – ועל הענף לסייע לו לחסוך"

"יש דור חדש של מרכזי נתונים המתוכננים באופן ייעודי עבור מיחשוב ענן והמענה האיכותי ביותר הוא לתכנן מרכזי נתונים המותאמים למודל העסקי של הענן", אמר קרופמן, מנהל הפעילות של APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק ● הוא ציין לחיוב את ההתנהלות הקיימת כיום בין הזרועות בצה"ל שבמסגרתה "כל זרוע מפתחת מערכות שו"ב ייעודיות עבור צרכיה הספציפיים"

"צה"ל לא מתנהל בצורה הכי יעילה, אף שהוא נדרש לחיסכון ולהתייעלות. ענף ה-IT נדרש לסייע לו לעשות זאת", כך אמר דורון קרופמן, מנהל הפעילות של APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק.

קרופמן השתתף ברב-שיח בנושא תיקשוב צבאי. רב-השיח, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, התקיים לקראת כנס C5Israel, שייערך ב-18 ביולי במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

שניידר אלקטריק הינה חברה בינלאומית המתמחה בניהול אנרגיה, עם פעילות ביותר מ-100 מדינות, 130 אלף עובדים ומחזור מכירות שנתי של 30 מיליארד דולרים, ציין קרופמן. "יש לנו היכולות להביא להתייעלות אנרגטית המניבה חסכון כספי בדטה סנטר של עד 30% מצריכת האנרגיה", אמר. "חסכון משמעותי זה יכול לאפשר לצבא להסיט תקציבים ומשאבים רבים להתעצמות ולבניין הכוח, בתחומים מבצעיים שונים. חשוב לזכור שהעסקים רצים על ה-IT, ואילו ה-IT רץ על אנרגיה וחשמל". הוא ציין, כי החברה מעורבת בכמה פרויקטים שכאלה בצה"ל.

בהתייחסו למימוש מיחשוב ענן בצבא אמר קרופמן, כי "יש דור חדש של מרכזי נתונים המתוכננים באופן ייעודי עבור מיחשוב ענן. המענה האיכותי ביותר הוא לתכנן מרכזי נתונים המותאמים למודל העסקי של מיחשוב ענן". "חשוב להדגיש שמרכזי הנתונים יהיו בעתיד צפופים יותר, גמישים יותר וממוכנים לחלוטין", הוסיף. "עליהם להיות צפופים יותר, כיוון שהצפיפות מצריכה פחות הון, פחות ציוד ופחות מטרים רבועים, ובמקביל – מאפשרת שימוש בפחות חשמל ועולה פחות. כל זה עוזר בנוסף לקדם את האינטרסים של הגנת הסביבה". לדבריו, "יש לנו מגוון כלים המאפשרים לתכנן באופן מיטבי את מרכזי הנתונים, תוך חיזוי מדויק של צריכת האנרגיה של המתקן והאם הוא יעיל מבחינת הספקי המיחשוב שלו. כלים טכנולוגיים אלה מאפשרים לחסוך משאבים רבים וזמן יקר בתכנון ולאחר מכן בהקמה של הדטה סנטר. מערכות ה-DCIM (ר"ת ניהול תשתית הדטה סנטר) שלנו מתממשקות באופן אינטגרלי למערכות ניטור ה-IT הארגוניות ומאפשרות גישור וקישור חכמים בין עולם התשתיות לעולם ה-IT ולתהליכים המבצעיים".

בכל הנוגע לקישוריות הבין זרועית אמר קרופמן, כי "ההתנהלות הקיימת כיום, שלפיה כל זרוע בצה"ל מפתחת מערכות שו"ב ייעודיות עבור צרכיה הספציפיים, היא התנהלות נכונה. ישנו קושי עצום בפיתוח מערכת אחת מרכזית שתענה על הצרכים המגוונים של כל זרוע. הדבר עלול לייצר מערכת מסורבלת, שאינה גמישה ודינמית מספיק לשינויים המהירים הנדרשים. צה"ל נוקט בגישה נכונה, המשלבת את העוצמה של כל זרוע ומחברת את כולן למנגנון מרכזי שמהווה מעין שדרה מרכזית של שינוע נתונים. כך מתאפשר דו-שיח רציף ואמין בין הזרועות, כמו גם העברת מידע לכוחות המבצעיים בשטח בזמן אמת".

קרופמן אף אמר ש-"הסייבר הינו המימד החמישי והאתגר החדש העומד בפנינו כיום. יחד עם זאת, אל לנו לחשוב שהגנה על מערכות המידע היא מספקת".

מתעניינים בתיקשוב במגזר הביטחון? הירשמו לכנס C5Israel 2012

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים