ארז פלג, אופיסופט: "הארגונים הגדולים מתחלקים לכאלה שיש להם BI ולכאלה שחושבים שיש להם BI"

"אופיסופט מקווה שבתקופה הקרובה יתחילו יותר ויותר ארגונים, בעיקר כאלה שנמצאים במצב שוק משתנה או בתחרות עסקית קשה, להבין ששימוש מושכל במערכות בינה עסקית כלל ארגוניות מחויב המציאות", אמר פלג בפאנל שנערך במסגרת מפגש הבכירים השנתי של C3 ● הוא ציין שבארגונים בתחומי הסלולר, ה-Retail והבריאות "נעשים דברים נפלאים" בתחום ה-BI, אולם טען שהמצב בעולם הביטוח דורש שיפור וחידוש

ארז פלג, מנכ"ל אופיסופט. צילום: משה אלון

"הארגונים הגדולים במשק מתחלקים לכאלה שיש להם BI ולכאלה שחושבים שיש להם BI או אומרים שיש להם מערכות דומות", כך לדברי ארז פלג, המנכ"ל והבעלים של חברת אופיסופט. הוא אמר את הדברים בפאנל בנושא אבטחת מידע ו-BI, שנערך במסגרת מפגש הבכירים השנתי של C3 – פורום הבכירים של אנשים ומחשבים. המפגש התקיים בסוף השבוע האחרון בעיר בוקרשט שברומניה.

פלג נתן דוגמאות של ארגונים שה-BI הוא לב ליבו של התהליך העסקי בהם, כגון ארגוני הסלולר וה-Retail, כמו גם ארגונים במגזר הבריאות, כגון שירותי בריאות כללית. לדבריו, "בארגונים האלה נעשים דברים נפלאים". "עם זאת", ציין, "יש דוגמאות אחרות, למשל בתחום הביטוח, שם קיימים מרכזי מידע כדוגמת אלה שהיו נהוגים לפני 20 ו-30 שנים, עם מערכות EIS להצגה גרפית של מידע בסיסי עבור המנהלים. אלה לא מערכות BI אמיתיות".

כהוכחה לקביעתו נתן פלג דוגמה מניסיונו הוא. "כמנכ"ל וכבעלים של אופיסופט, אני מעורב בהעברת תשלומים של עשרות מיליוני שקלים לחברות הביטוח, בין היתר בגין ביטוחים אלמנטאריים ופנסיוניים, ביטוחי בריאות וחסכונות שונים. יחד עם זאת, אף חברת ביטוח טרם זיהתה אותי כלקוח, לא הגדירה את הערך שלי עבורה ואת הפוטנציאל העסקי אותו אני מייצג. אף חברת ביטוח לא פנתה אליי ולא הציעה דבר בהתבסס על ניתוח המידע הקיים במאגריה – עבורי, עבור חברת אופיסופט או עבור ציבור העובדים שלנו".

דברים אלה של פלג עוררו סערה בקרב משתתפי הפאנל, בהם אפרים אקרלינג, מנמ"ר חברת הביטוח אליהו. אקרלינג סיפר, כי באליהו פועלות מערכות BI חכמות שנים רבות ומשרתות הן את ההנהלה והן את הלקוחות.

על כך השיב לו פלג: "מבחינתנו, ליישום BI יש השלכות פוטנציאליות למהפך עסקי של הארגון, תוך פריצת דרך אסטרטגית, תפעולית וארגונית. מערכת BI כלל ארגונית נדרשת מאוד בתקופות כגון התקופה הנוכחית, בהן הכול משתנה בן לילה והארגון חשוף ופגוע ברשתות החברתיות". הוא הביע פליאה שבעוד שמערכות ERP כבר מזמן לא מפותחות עצמאית, בתחום ה-BI עדין מבוצעות השקעות רבות ביומרה רבה, על בסיס ידע פנימי בלבד ובלי מומחיות, הבנה או חזון של ממש. הוא ביסס את דבריו על בדיקה שערך דוקטורנט ישראלי במהלך עבודת המחקר שלו. "הוא מצא שאכן, זה המצב", אמר פלג. "הוא התרשם שאלה הם פני הדברים, לאחר שיחות עם מספר גורמים".

פלג סיכם באמרו, כי "אופיסופט מקווה שבתקופה הקרובה יתחילו יותר ויותר ארגונים, בעיקר כאלה שנמצאים במצב שוק משתנה או בתחרות עסקית קשה, להבין ששימוש מושכל במערכות בינה עסקית כלל ארגוניות מחויב המציאות".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לרומניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים