בריטניה: החקירה בפרשת Street View של גוגל נפתחה מחדש

כשנה לאחר שהחקירה של הרשות הבריטית להגנה על נתונים נסגרה - היא נפתחת מחדש ● הסיבה לכך היא דו"ח של רשות התקשורת האמריקנית שקבע, כי גוגל ידעה על איסוף הנתונים ואלה לא "נאספו בטעות", כפי שטענה

הרשות להגנה על נתונים בבריטניה (ICO) פותחת מחדש את החקירה בפרשת Street View של גוגל (Google), בעקבות דו"ח של רשות התקשורת הפדראלית (FCC) בארצות הברית. הדו"ח קובע שגוגל ידעה על הקוד שכתב מפתח חיצוני ושאסף יותר נתונים מכפי שהיה נחוץ למטרות שעליהן הצהירה החברה.

במכתב ששלח סטיב אקרסלי, מנהל האכיפה ברשות הבריטית, לאלן יוסטס, סגן נשיא בכיר בגוגל, הוא דרש "תשובות מיידיות" לשבע שאלות, על מנת להבהיר מדוע נאספו יותר נתונים מהנחוץ. בחקירה הקודמת טענו בגוגל, כי האיסוף נבע "מטעות פשוטה", אך נראה שכעת, גוגל לא תוכל להיחלץ מהפרשה בקלות כה רבה.

בין השאר, מבקשים ברשות הבריטית "רשימה מדויקת של הנתונים והפרטים האישיים הרגישים שנאספו בבריטניה". עוד מבקשים ברשות לדעת מתי נודע למנהלי גוגל על הפרשה ומדוע החברה לא דיווחה לרשות כי נאספו נתונים בהיקף שנחשף כעת על ידי ה-FCC.

ברשות מבקשים לקבל לידיהם עותק של מסמכי הפיתוח המקוריים של התוכנה לאיסוף נתונים ושל כל הגרסאות שפותחו בהמשך. זאת, על מנת לקבוע אם הנתונים "המיותרים" נאספו במכוון.

במכתב נטען, כי גוגל אספה, בין השאר, "הודעות דואר אלקטרוני מלאות, כותרות של הודעות דואר אלקטרוני, מסרים מיידיים, על תוכנם המלא, שמות משתמש וסיסמאות גישה, רשומות רפואיות ומסמכים משפטיים, מידע שקשור לאתרי היכרויות וביקורים באתרי פורנו וכן נתונים שקשורים לקובצי וידיאו ואודיו".

החקירה המקורית נסגרה לאחר שברשות הבריטית השתכנעו, כי בגוגל "אספו בטעות" את הנתונים מרשתות אלחוט שאינן מוצפנות. מאחר שברשות הגיעו למסקנה שלא נאספו פרטים אישיים רגישים או מידע שניתן לשייך לאדם מסוים, לא הוטל על החברה קנס כלשהו. אולם, לאחר שברשויות אחרות הגיעו למסקנות שונות, החליטו גם בבריטניה לחדש את החקירה בפרשה.

דובר גוגל מסר, כי בחברה "ישמחו להשיב לשאלות של ICO".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים