מיקרוסופט: בחלונות 8 ניתן יהיה להפעיל גם את חלונות 7

אנשי החברה הדגימו בוועידת TechEd כיצד יוכלו מפתחים להיעזר בתוכנת Hypervisor, המובנית בחלונות 8, כדי לבחון יישומים בגרסאות חדשות וישנות של מערכת ההפעלה ● מאפיין נוסף, שמכונה Windows To Go, מאפשר לאחסן תצלום של חלונות 8 בכונן USB ולהפעיל אותו במחשבים ישנים שמותקנת בהם הגרסה הקודמת של מערכת ההפעלה

כדי להמחיש את הטענה שחלונות 8 (Windows 8) היא מערכת ההפעלה הגמישה ביותר שהציגה מיקרוסופט (Microsoft) עד כה, הדגימו אמש (ג') אנשי החברה כיצד יכולים המשתמשים להפעיל מופעים של גרסאות קודמות של מערכת ההפעלה במכתבה של חלונות 8 ועד כמה קל להפעיל אותה במחשבים שבהם מותקנות גרסאות קודמות של חלונות. ההדגמה בוצעה בוועידת TechEd שערכה מיקרוסופט באורלנדו, פלורידה.

לינדה אוורט, מנהלת תוכנית למפתחים, הדגימה כיצד בעזרת תוכנת Hypervisor, שמובנית בחלונות 8, יכולים המשתמשים להפעיל במערכת החדשה מופע וירטואלי של חלונות 7,  כמו גם יישומים נלווים. כך יכולים צוותי פיתוח להשוות, למשל, כיצד פועל יישום מסוים בשתי הגרסאות השונות של מערכת ההפעלה. בין השאר, ניתן לפצל את המסך ולהפעיל את אותו היישום בחלונות 8 בצד אחד של המסך ובחלונות 7 בצידו השני. "כך ניתן לקבוע בקלות אם ההתנהגות של היישום דומה בשתי הגרסאות", ציינה אוורט.

מאפיין נוסף שהיא הדגימה, אשר מכונה Windows To Go, מאפשר לאחסן תצלום (Image) של חלונות 8 בכונן USB ולהפעיל אותו במחשבים ישנים שמותקנת בהם חלונות 7. "התצלום יכול לפעול בכל חומרה", על פי אוורט. היא הוסיפה, כי כלי Windows BitLocker  מופקד על האבטחה של התהליך. הגמישות והניידות של חלונות 8 יאפשרו למחלקות מיחשוב לתמוך במגוון רחב של התקנים ברמה מינימלית של בעיות תאימות, ציינה. לטענתה, אפשר לשלב בקלות, למשל, בין מחשבי לוח עם מערכת ההפעלה החדשה לבין מחשבי PC עם גרסאות קודמות שלה.

תאריך ההשקה הרשמי של חלנוות 8 לא פורסם עדיין. ההערכות הן, כי זו תושק עוד השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים