משרד החוץ האמריקני מעדיף את קינדל על פני iPad

במשרד הקצו תקציב של 16.5 מיליון דולרים לרכישת מכשירים לקריאה של ספרים אלקטרוניים ושירותים נלווים להפצת תכנים למאות שלוחות ברחבי העולם ● קינדל נבחר לאחר שגבר על iPad ומכשירים נוספים בניסוי שנערך בשנה שעברה

משרד החוץ האמריקני עומד לחתום על הסכם עם אמזון (Amazon) לרכישת אלפי יחידות של מכשירי קינדל (Kindle) לקריאה של ספרים אלקטרוניים, לשימוש בשלוחות המשרד ברחבי העולם.

ההסכם, ששוויו המלא מוערך ב-16.5 מיליון דולרים למשך חמש שנים, כולל הזמנה ראשונית של 2,500 יחידות של מכשירי קינדל שיופצו לספריות, מרכזי תרבות, אולמות קריאה ואתרים נוספים שמופעלים על ידי משרד החוץ האמריקני ברחבי תבל. דוברת המשרד מסרה, כי "מדובר במרכזי מידע קטנים של ארצות הברית, שבהם אפשר לקרוא מגזינים אמריקניים, ספרי עיון מארצות הברית, ספרים על המערכת הפוליטית האמריקנית, ההיסטוריה של ארצות הברית וספרים בנושאים נוספים".

אמזון תספק במסגרת ההסכם גם שירותים של הפצת וניהול תוכן, חנות ספרים מקוונת, תקשורת בינלאומית בדור שלישי, רישום מכשירים ומוקד תמיכה. כתנאי לרכישה דרשו במשרד החוץ האמריקני שהמכשירים יכללו מנגנון להקראת טקסט, על מנת שניתן יהיה להשתמש בהם ככלי עזר להוראה בכיתות לימוד.

במסגרת ההסכם יוכל הסטייט דיפרטמנט לרכוש עד 7,000 מכשירי קינדל לשנה ואמזון תהיה אחראית לשדרג את התוכנה של המכשירים, לתחזק מאגר של מסמכים ממשלתיים שניתן יהיה לגשת אליהם בתקשורת Wi-Fi או דור שלישי ולהציג מדדים ביחס לגישה לתכנים. החברה אף תתמוך באספקת תכנים למכשירים נוספים שבהם משתמשים במשרד החוץ האמריקני, ובכלל זה מכשירים מתוצרת אפל (Apple), דוגמת מחשבי Mac, כמו גם מכשירי אנדרואיד (Android), בלקברי (BlackBerry) ומחשבים אישיים.

ההסכם עם אמזון נחתם לאחר ניסוי במכשירים לקריאה של ספרים אלקטרוניים שנערך ב-2011. במסגרת הניסוי, שנמשך שנה אחת, הופעלו 6,000 מכשירי קינדל בשווי כולל של 980 אלף דולרים. במשרד בחנו מכשירים נוספים שלא עמדו בדרישות, ובהם מחשבי iPad של אפל, מכשירי Nook של Barnes & Noble ומכשירי Sony Reader.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים