תוכן שיווקי

לקראת אירוע | משה בירנשטוק, HP ישראל: "יש לנו היכולת להדק הקשר בין צוותי המפתחים, הבדיקות ועוד"

לקראת אירוע בודקים ומפתחים שעורך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, אומר בירנשטוק, ארכיטקט בכיר ב-HP ישראל, כי "ל-HP יש היכולת לסייע לצוותי הפיתוח ולשאר המעורבים בתהליך בניית יישום או שירות, לעשות זאת בצורה מתודית, יעילה וזריזה" ● אירוע ה-HP ALM Conference ייערך ב-25 ביוני באיסט, רחוב קרמינצקי תל אביב

13/06/2012 14:48

מאת הילל יוסף

"חשוב שצוותי הדליברי ידברו ביניהם באופן רציף. ל-HP יש את היכולת לסייע לצוותי הפיתוח ולשאר המעורבים בתהליך הבנייה של יישום או שירות, לעשות זאת בצורה מתודית, יעילה וזריזה – תוך יצירת קשר בין הגורמים השונים המעורבים בתהליך.  זאת, תוך תמיכה במגוון רחב של כלי פיתוח SCM ו-Build", כך אומר משה בירנשטוק, ארכיטקט בכיר, HP ישראל. בירנשטוק אמר את הדברים לקראת כנס שעורך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, הנושא את הכותרת HP ALM Conference, שייערך באיסט, רחוב קרמינצקי תל אביב, ב-25 ביוני.

לדברי בירנשטוק, "ארגונים נדרשים להבין כי ישנם עוד שחקנים הנמצאים בתהליך של הוצאה לאור של יישום. זה מתחיל באפיון, כתיבת הדרישה, אישור הדרישה, הניהול הפרויקטלי של הדרישות מול המפתחים והבודקים. לאחר מכן יש הרבה סיבובים של הכנה לשחרור ושחרור הגרסה. התוצאה היא שהניהול של מחזור החיים של היישום, ALM, הוא רחב יותר מבעבר".

בעבר, אמר בירנשטוק, "התהליך כלל בעיקר בדיקות ודרישות שלא בהכרח היו מקושרות לפיתוח ולשאר הפונקציות. עד היום, חלק מהשחקנים היו מקבלים הוראות משימות לביצוע מהמנהל, אולם הם לא היו מחוברים לגמרי לדרישה של המוצר. היום, כלל השותפים לשרשרת הפיתוח משתמשים באותה ישות – המשימה עבור המפתח, הדרישה הבסיסית של המאפיין, מה רוצים שיהיה במוצר. במקביל, מנהל הפיתוח יכול להטיל משימה למפתח, ויכול לראות האם הפיתוח בוצע כנדרש, ואז יכול להטיל משימה למנהל הבדיקות. מנהל הבדיקות, מצידו, יודע אילו בדיקות נדרשות עבור הישות, והוא יטיל משימה על עובד שלו בצוות ה-QA, ובסיום הבדיקה – אם היא עברה – הישות תחזור אליו. או אז הישות תתקדם שלב לעבר שחרור גרסה, או תשוב חזרה לפיתוח. ככלל, הרעיון הוא שהמאפיין שאפיין בהתחלה, המפתח והבודקים – כולם ישתמשו באותה ישות על מנת לתקשר ביניהם במהלך התהליך". הוא הוסיף כי במסגרת הכנס תושק גרסה 11.5 של HP ALM לשוק המקומי.

"כל המתואר כאן בתהליך", אמר בירנשטוק, "ניתן להיעשות גם אם עובדים במתודולוגיית אג'ייל. כלי ה-ALM של HP עובדים גם במתכונת זו והלקוח הארגוני יכול להתחיל ליישם את המתודולוגיה, כשכולם מדברים באותה שפה ומשתמשים באותה ישות".

לצד ה-ALM, אמר בירנשטוק, "פיתחה HP תפיסה המכונה אינטגרציה עקבית ומתמשכת". לדבריו, "המתודולוגיה גורסת כי בהמשך לשימוש ב-ALM, יש תהליך הנקרא Build, שמשמעו הוא מערכת שלוקחת את כל קבצי הקוד שהמפתחים כתבו, ועל בסיסה בונים מוצר. בסיום ה-Build, אפשר להכניס Unit Test, בדיקה בה המפתח מכניס סקריפטים אוטומטיים שהוא פיתח לתוך מערכת ה-Build, משמע ביצוע בדיקות אשר רצות בצורה אוטומטית".

בירנשטוק ציין כי בכנס יוצג רכיב חדש, Lab Management, "שלאחר כל התהליכים שפורטו כאן, המערכת תבצע הקמת אוטומטית של סביבת הבדיקות והרצה שלהם. זוהי הנקודה האחרונה בשרשרת הפיתוח, בה מתבצעות בדיקות אוטומטיות עם כלים".

הוא סיים בציינו מוצר חדש שאותו תשיק HP במסגרת הגרסה החדשה של ALM – Business Views שבו. לדבריו, "בתוך ה-ALM יש מנגנוני דו"חות רבים, הלוקחים את הנתונים ומציגים אותם לדרגים השונים בארגון. בגרסה החדשה אנו מציעים מנגנון ביניים היושב בין הנתונים בעמודות לבין מנגנון ההצגה, המסייע ליצירה של יותר דו"חות עתידיים".

אירועים קרובים