IT בשחקים: כך נראה מערך המיחשוב של אל על

איציק כהן, ראש אגף תשתיות מיחשוב ותקשורת בחברת התעופה, אירח את חברי פורום CTO של אנשים ומחשבים במשרדי אל על במתחם נתב"ג, וסיפר להם על רזי מערך ה-IT של החברה ● לדבריו, אל על עושה שימוש ב-321 מערכות, כאשר 33 מהן בנות פחות משלוש שנים, 38 בנות פחות מחמש שנים ו-65 מהן בנות פחות מעשר שנים ● הוא תיאר את הקושי הגלום בעבודת אנשי המיחשוב בחברה שאין זה סוד שמצבה הכספי לא מזהיר, וציין את העובדה, כי מערך המיחשוב ב-אל על חווה "המון מתקפות קיברנטיות"

"מטרת ה-IT היא לסייע לחברה להיות תחרותית בשוק דינמי, לסייע להיבטים העסקיים ולשפר את הרווחיות ואת רמת השירות ללקוחות", אמר איציק כהן, ראש אגף תשתיות מיחשוב ותקשורת ב-אל על. כהן דיבר בפני חברי פורום CTO של אנשים ומחשבים, אשר ערכו ביקור במשרדי אל על במתחם נתב"ג היום (ד').

לדבריו, אל על עושה שימוש ב-321 מערכות IT, כאשר 33 מהן בנות פחות משלוש שנים, 38 מהן בנות פחות מחמש שנים ו-65 מהן ותיקות יותר – בנות פחות מעשר שנים. באל על, אמר כהן, מועסקים כ-6,000 עובדים – לרבות 700 עד 800 עובדים בחו"ל – מתוכם כ-3,500 משתמשי מחשב. חטיבת המיחשוב בחברת התעופה מונה 170 עובדים, כמחציתם אנשי תשתיות ותקשורת ומחציתם אנשי יישומים. רוב הפעילות, הסביר, נעשית באופן פנימי, כאשר שתי פעילויות הוצאו למיקור-חוץ: האחת של תמיכה טלפונית – המבוצעת על ידי כלנית, והשניה, של ותחזוקת ה-PC – הנעשית על ידי אנשי מלם-תים. כשליש מתקציב ה-IT באל על, לדברי כהן, מוקצה לטובת התשתיות.

משימות ה-IT לשנה הנוכחית, אמר כהן לחברי הפורום, מגוונות וכוללות פעילות בעולם ה-ERP, ה-CRM, העולם הנייד, האינטרנט, טיפול במחסן הנתונים הארגוני, הוספת נדבכים לשכבת אבטחת המידע, הגיבוי וה-DR, שדרוג המיינפריים ושדרוג המוקד הטלפוני. כך, ציין בין השאר, הם תכננו בשנה שעברה לעזוב את המיינפריים, אולם בסופו של דבר החליטו לשדרג את המערכת הוותיקה.

הוא אמר, כי לפני כמה שנים עברה החברה לעבודה חלקית במתכונת אירוח, בשל חוסר ברירה. אל על, פירט כהן, עבדה עם מערכת הזמנות בשם כרמל, אלא שהיא הייתה ישנה ומפתחיה הלכו ונעלמו. המערכת לא ענתה לדרישות השוק. הדילמה נפתרה, אמר, בעזרת שימוש במערכת אמדיאוס, היושבת בגרמניה, פרי פיתוח מחלקת ה-IT של לופטהנזה (Lufthansa), במתכונת אירוח. המערכת, ציין, מטפלת בתכנון ובהזמנות כרטיסי טיסה, בצ'ק-אין, במסחר אלקטרוני ובשירות עצמי.

מערכות IT נוספות אותן ציין כהן הן מערכת למניעת הונאות, מערכת לניהול רווח, מערכת תמחור ותכנון עתידי של מחירים וכן מערכת לתכנון טיסה, אף היא מבית התוכנה של לופטהנזה, שעלתה לאוויר ב-2010. עוד ציין כהן, כי בשנה שעברה הוקם אתר לגיבוי ולהתאוששות מאסון במתחם נתב"ג – נתון שיש בו יתרונות וחסרונות בשל מיקומו במרחק של קילומטר אחד מהאתר הראשי. בימים אלה, אמר, מתבצע שדרוג של מערכת הטלפוניה, המבוססת אווייה (Avaya).

כהן תיאר את הקושי הגלום בעבודת אנשי המיחשוב בחברה שאין זה סוד שמצבה הכספי לא מזהיר, וציין את העובדה, כי מערך המיחשוב ב-אל על חווה "המון מתקפות קיברנטיות, לרבות זו המפורסמת, שבגינה השבתנו לזמן מה את הפעילות באתר. אנו נכנסים להיערכות מפני מתקפות סייבר".

הוא סיים בציינו, כי שתי נציגויות של החברה בחו"ל החלו לעבוד על 365 – פתרון הענן של מיקרוסופט (Microsoft), וכי בסופו של דבר, "כולם יהיו בענן של מיקרוסופט".

עדיתה ישראלי, מנהלת אבטחת מידע של אל על, דיברה על "גילוי וניהול דינמי של שירותים עסקיים בארגון". מישל סוטו, מנהל מחלקת שו"ב בחברה, הציג את הטמעת מערכת Neebula. לאחר מכן נערך סיור בהאנגר התחזוקה בהדרכת אורי קאפונר, ראש אגף תחזוקה בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים