תוכן שיווקי

לקראת אירוע | CA LISA

13/06/2012 16:20

מאת אסף אחי מרדכי, יועץ טכנולוגי בכיר, CA Technologies ישראל

CA LISA הינה חבילת פתרונות אשר נועדה להאיץ את תהליכי הפיתוח והבדיקות של מערכות אפילקטיביות מורכבות. הפתרון מספק מענה לאתגרים הרבים באבטחת איכות מערכות תוכנה, ובייחוד האינטגרטיביות מבוססות SOA, מחשוב ענן ו-ESB. חבילת CA LISA מספקת יכולות מתקדמות לוירטואליזציה, בדיקה ואימות של אפליקציות. שילוב CA LISA מאפשר להקטין עלויות במידה ניכרת, להתגבר על אילוצים ולהוריד סיכונים במחזור החיים של פיתוח התוכנה, החל משלב הפיתוח עד לשלב ההבאה לייצור.

אתגרים
•    אימוץ נרחב של גישת פיתוח AGILE
•    מחזורי הפיתוח מתקצרים, יותר גרסאות תוכנה משתחררות מדי שנה
•    דרישות עסקיות לפיתוחים אשר מחייבות מענה בזמן קצר
•    תיקונים תכופים יותר עקב פונקציונאליות רבה ומגוונת יותר
•    אינטגרציות רבות יותר עם מגוון מערכות – הן בענן והן בתוך הארגון

אתגרים אלו גורמים לכך שיותר צוותי פיתוח נדרשים לעבוד בתיאום, מבדקי האינטגרציה הופכים תלויים במספר רב של צוותים, סביבת הבדיקות הופכת למשאב בתחרות בין הצוותים השונים ונדרשות יותר בדיקות. מורכבות זו הופכת איתור של תקלות לבעייה מורכבת. סביבת הבדיקות לרוב אינה מייצגת את סביבת הייצור עקב הקושי והעלות הכרוכים בשכפול המערכות השונות הנבדקות לסביבת הבדיקות. גורמים אלו מביאים לכך שיותר באגים מתגלים בשלבי הייצור.

אתגרים אלו יוצרים  בעיות שורש במחזור החיים:

אילוצים – סביבת בדיקות לא זמינה, מערכת שאינה מוכנה להבאה לבדיקות, עלויות הכרוכות בעבודה מול מערכות בענן.
כמות בדיקות עולה – כמות האינטגרציות העולה, בשילוב דרישות פונקציונאליות, יחד עם מחזורי פיתוח קצרים ופיתוח בגישת AGILE מחייבים בדיקות רבות יותר. שגורמות לעלויות גבוהות וכוח אדם מרובה בבדיקות.
מורכבות אפליקטיבית – רוב הכשלים המתגלים במבדקי המערכת עבור השירותים והאפליקציות המרכיבות אותה  אינם משתחזרים או שקשה לשחזר אותם, הבדיקות והמידע על גבי ה- Defect מתקבלים על ממשקי המערכת הכוללת העליונים, ולא ברמת השירות או הרכיב התקול.
שינויים מתמידים – האתגרים מביאים לשינויים תכופים בשירותים המרכיבים את המערכות. כל שינוי יכול לגרום לתגובת שרשרת בפונקציונאליות ובאיכות של שירותים אחרים. כיוון שהמערכות נבדקות מנקודת משתמשי הקצה, ייתכן שהמשמעות האמיתית של שינוי שירות תתגלה רק בשלב הייצור.

פתרון
וירטואליזציה – CA LISA מספקת סימולצית עבודה מול רכיבי תוכנה. כך ניתן לדמות עבודה מול Mainframe או מול שירות שעדיין לא פותח במלואו. יכולת זו מוקנית על ידי הקלטת תעבורה מול הממשק או באמצעות הגדרה ידנית ופשוטה של התעבורה. באופן דומה ניתן לדמות סביבת ייצור, על ידי שכפול של מערכות Backend לדימוי ארכיטקטורה מלא של סביבת הייצור בסביבת הבדיקות. פתרון זה הינו פטנט רשום של CA.

אוטומטיזציה – היכולת להאזין לממשק או להגדיר אותו, מאפשר גם ליצור מבדקים אוטומטיים אשר מדמים את בקשות הממשקים/משתמשים מהמערכות השונות. CA LISA מאפשרת להריץ בקשות אלו עם משתמשים וירטואלים וליצור מבדקי איכות מקיפים ואמיתיים. מבדקים אלו יכולים להתבצע גם ברמה של כל שירות ורכיב בתוך המערכת.

גרנולריות – מספק יכולת לבצע מבדקים ברמה גרנולרית לכל אפליקציה שירות ורכיב בתוך המערכת. מקליט כל קלט ופלט של כל רכיב מערכת תקול, וכך ניתן בקלות לשחזר את הבעייה ולהביאה לפתרון.

ולידציה
– מספק יכולת לבצע ולידציה ובדיקת איכות של כל רכיב ושירות במערכת וכך מאפשר לבדוק השפעת שינוי בשירות אחד על שאר השירותים המרכיבים את המערכת והמשתמשים.

CA LISA מציעה ממשק פתוח ועל כן מאפשרת להוסיף טכנולוגיות אשר הינן customer proprietary או כאלו אשר אינן נזכרות ברשימת הפתרון.

אירועים קרובים