דניז ארקוסקון, מיקרוסופט: "הדרך המרכזית לצמצום באגים – להעמיק את הקשר בין המפתחים והבודקים"

"שיתופיות וחיבוריות בין צוותי המפתחים וצוותי הבודקים הן כבר לא סיסמאות אלא מציאות ההולכת ומתהווה בשטח", אמרה ארקוסקון, אוונגליסטית לפלטפורמת הפיתוח של מיקרוסופט בענקית מרדמונד ● לדבריה, "על השותפים בתהליך הפיתוח של כל מוצר או שירות לעבוד יחדיו על מנת לצמצם את משך הפיתוח, את משך גילוי התקלות והשגיאות ואת כמות הבאגים; עבודה משותפת תגשר על הפערים בין כלל הגורמים השרויים בתהליך ותביא לשיתוף מידע"

"במהלך כתיבת תוכנה יש באגים. אין מה לעשות, מדובר בעובדת חיים. כעת, כל שנותר לעשות הוא לצמצם את הכמות שלהם ככל הניתן", כך אמרה דניז ארקוסקון, אוונגליסטית לפלטפורמת הפיתוח של מיקרוסופט (Microsoft) במיקרוסופט העולמית.

ארקוסקון הייתה דוברת המפתח באירוע למפתחים ובודקים שערכו מיקרוסופט ישראל ו-V-Ness. האירוע התקיים היום (ה') בביסטרו 56 במרינה בהרצליה.

לדברי ארקוסקון, "הדרך המרכזית לצמצום הבאגים היא להעמיק את הקשר בין המפתחים והבודקים. שיתופיות וחיבוריות בין צוותי המפתחים וצוותי הבודקים הן כבר לא סיסמאות אלא מציאות ההולכת ומתהווה בשטח".

היא ציטטה מחקרים שמצביעים על כך שעלות הנזקים הנגרמים מבאגים בתוכנות עומדת על 59.5 מיליארד דולרים מדי שנה בארצות הברית לבדה. נתון נוסף אליו היא התייחסה הוא שמפתח מייצר בין 100 ל-150 באגים בעת כתיבה של אלף שורות קוד.

בדבריה הביאה ארקוסקון כמה דוגמאות מפורסמות של באגים. אחד מאותם באגים נתגלה במהלך שיט של נושאת המטוסים האמריקנית USS Yorktown. באחת מהמערכות של הספינה, שעלות בנייתה עמדה על מאות מיליוני דולרים, נכתבה בטעות הספרה "אפס" באופן מיותר. הדבר הביא להשבתת כל מערכות הספינה ולעמידתה בלב ים במשך שעתיים וחצי בדרכה להוואי, עד לגילוי של מקור התקלה.

טעות נוספת, אמרה, קרתה בעת נפילה של מטוס מדגם F-22, שלאחר מכן התברר, כי במערכות הניווט שלו הייתה שגיאת תוכנה שלא התגלתה לפני שהמריא.

נדרש לעבוד יחד
"חמישה סוגי עובדים שותפים לתהליך הפיתוח של כל מוצר ושירות: מנהל פרויקט, מפתח, מנהל בסיסי נתונים, בודק וארכיטקט תוכנה", ציינה ארקוסקון. "על כולם לעבוד יחדיו על מנת לצמצם את משך הפיתוח, את משך גילוי התקלות והשגיאות ואת כמות הבאגים. עבודה משותפת תגשר על הפערים בין כלל הגורמים השרויים בתהליך ותביא לשיתוף מידע".

"העדר החיבור בין מפתחים ובודקים הוא עניין מסורתי משכבר הימים, שהשפיע על הפרודוקטיביות ואיכות המוצר. הסרת החומה בין שתי העולמות ואינטגרציה מלאה ביניהם היא קריטית ליישום של תהליך ALM, ניהול מחזור חיי היישום (ר"ת Application Life Cycle Management), ברמה הגבוהה ביותר", אמרה ארקוסקון.

היא הוסיפה, כי שילוב שני צוותי העבודה הללו, של מפתחים ובודקים, נדרש לא רק בשל הצורך בצמצום עלויות הפיתוח, אלא גם בשל הצורך לשחרר מוצרים לשוק מהר יותר מבעבר. בעיה נוספת אותה היא ציינה נובעת מכך שכאשר מפתחים מנסים למצוא באגים בפיתוח, יש להם משאבים מוגבלים – עובדה שמקשה עליהם לרדת לעומק הבעיה ו-"מביאה לכך שמחר יכולה להופיע תקלה דומה לה".

ארקוסקון ציטטה מחקר חדש של גרטנר (Gartner) שלפיו מיקרוסופט מצויה בראש החברות שנמצאות ברביע הקסם של תחום ה-ALM. "כלי Visual Studio 2010 של מיקרוסופט מספק מענה לאתגרים רבים. באמצעותו, ארגונים יכולים בקלות רבה מאי פעם לזהות ולנתח מידע באופן שיסייע להם לקבל החלטות עסקיות נכונות. הוא מאפשר לארגונים בכל הגדלים ליצור במהירות יישומים מהימנים יותר, מאובטחים יותר וקלים יותר לניהול המשתמשים", אמרה. "הוא כולל כלי פיתוח ואיתור באגים, פונקציונליות של מסדי נתונים, מעצבים חזותיים לצורך פיתוח מהיר יותר, שיפורים בכלי פיתוח באינטרנט ושיפורי שפה המזרזים את הפיתוח בכל סוגי הנתונים".

רחלי פקין, מנהלת שיווק כלי פיתוח במיקרוסופט ישראל. צילום: קובי קנטור"ארגונים מבינים שמערך הכלים שלנו מסוגל להביא לפיתוח יעיל ואפקטיבי יותר, תוך הידוק שיתוף הפעולה בין המפתחים והבודקים, וצמצום עלויות הפיתוח", סיכמה ארקוסקון.

"הצלחנו ליצור חיבור בין המפתחים לבודקים"
רחלי פקין
, מנהלת שיווק כלי פיתוח במיקרוסופט ישראל, התייחסה לחברה עצמה באמרה ש-"הצלחנו לממש את היעד שהצבנו לעצמנו: ליצור חיבור אמיתי בין המפתחים לבודקים ולשפר את הפרודוקטיביות".

לדבריה, "מיקרוסופט היא שחקנית מובילה בעולם בשוק ה-ALM. אנחנו רואים מגמה ברורה של ארגונים בארץ ובעולם שעוברים לאינטגרציה מלאה בעולמות הפיתוח סביב ה-ALM".

היא הוסיפה, כי "בעולם הבדיקות בפרט אנחנו רואים מגמה ברורה של ארגונים שעוברים מפתרונות אחרים הקיימים בשוק לפתרון הבדיקות של מיקרוסופט. התנועה הערה מתעצמת כעת, לקראת ההשקה של גרסת Visual Studio 12, שמרחיבה את תפישת ה-ALM לתחומים נוספים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב

    אמת דיברת, דניז. הפרמטר החשוב ביותר הינו אכן הקשר בין המפתח והבודק. חבל רק שלא המשכת סנטימטר נוסף לרעיון המאד לא מהפכני, שהפתרון נעוץ באיחוד הפונקציות, קרי- המפתח הוא הוא גם הבודק. חשבי על היתרון המובנה, חשבי על החסכון הכספי וחשבי על קצור הזמנים...

אירועים קרובים