אמזון, גוגל ומיקרוסופט הגישו בקשות לרישום סיומות אינטרנט חדשות

כל גוף שהגיש בקשה יצטרך לשלם סכום של 185,000 דולרים כדי שהבקשה תיבדק, ואם היא תאושר, תופעל הסיומת לצד הסיומות הקיימות, דוגמת com, וכן edu ו-org ● על פי ICANN, הוגשו 1,930 בקשות - 66 מתוכן לשמות של מקומות גיאוגרפיים, ו-166 בקשות בתווים שאינם לטיניים, דוגמת אותיות בסינית או ערבית

ארגון ICANN (ר"ת Internet Corporation for Assigned Numbers and Names)  פרסם אתמול (ד') רשימה של בקשות שהוגשו לרישום של סיומות אינטרנט חדשות. בין החברות שהגישו בקשות לרישום סיומת – AOL, אמזון (Amazon), אאודי (Audi), סיטיגרופ (Citigroup), ג'נרל מוטורס (General Motors), גוגל (Google), וול-מארט (WallMart) ומיקרוסופט (Microsoft).

כל גוף שהגיש בקשה יצטרך לשלם סכום של 185,000 דולרים כדי שהבקשה תיבדק, ואם היא תאושר, תופעל הסיומת לצד הסיומות הקיימות (דוגמת com, וכן edu ו-org). לאחר שהבקשה תאושר, יצטרכו החברות בעלות הסיומת לשלם סכום של 25,000 דולרים לשנה תמורת הרישום של הסיומת, בתוספת 25 סנטים לכל פעולה מעבר ל-50,000 פעולות. התשלום על פעולות יחול רק במקרה שבעל הסיומת מוכר שמות מתחם שנושאים את הסיומת, ולא שומר את הסיומת לשימושו הבלעדי.

בסך הכל, נמסר מארגון ICANN, הוגשו 1,930 בקשות – 66 מתוכן לשמות של מקומות גיאוגרפיים, ו-166 בקשות בתווים שאינם לטיניים, דוגמת אותיות בסינית או ערבית. זו הפעם הראשונה שבה נבחנות בקשות לסיומות שאינן כתובות בתווים לטיניים, דבר שמעיד על מגמת הגלובליזציה של האינטרנט.

כאמור, אחת מאותן חברות היא גוגל, שביקשה לרשום למעלה ממאה סיומות, ובהן blog ,book ו-cloud. בהודעה שפרסם בבלוג החברה בחודש שעבר, כתב וינט סרף – מחלוצי האינטרנט שעובד כיום בגוגל, כי החברה מבקשת לרשום סיומות שקשורות לסימן המסחרי שלה, לפעילות הליבה שלה ולחוויית השימוש בגוגל, וכן "סיומות מעניינות ובעלות פוטנציאל יצירתי".

13 גורמים שונים, שאפל (Apple) איננה נמנית עליהם, ביקשו לרשום את הסיומת .app, ותשעה גורמים ביקשו לרשום את הסיומת .book. במקרים כאלה יכולים הגופים שמבקשים לרשום אותה סיומת להגיע להסכמה בינם לבין עצמם, ליישב את העניין בקהילה או להשתתף במכירה פומבית.

רוד בקסטרום, נשיא ומנכ"ל ICANN, ציין במסיבת עיתונאים, כי בארגון מחויבים לתוכנית – חרף הביקורת שנמתחה עליה. "אנו סבורים שהתוכנית תקדם את החדשנות", אמר בקסטרום. מנגד, המבקרים טענו, כי התוכנית מונעת בעיקר מרצון לגרוף רווחים, ולא מתוך דאגה אמיתית לרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים