גיא דנציג, נס: "המובייל כיום הוא לא רק המכשיר הסלולרי, אלא כל מה שלא מחובר לקיר הבית או המשרד"

"אם נסתכל כמה שנים לאחור, נגלה שכנראה היה קל יותר לנחש את המספרים הזוכים בלוטו, מאשר לחזות שעל פסגת תחום המובייל יתחרו ראש-בראש יצרנית מחשבי נישה לגרפיקאים וחברה המפתחת מנוע חיפוש", אמר דנציג - מנהל מגזר התעשייה, השירותים וההיי-טק בנס ישראל, בפאנל שנערך בנושא במסגרת מפגש הבכירים השנתי של C3 ● לדבריו, "קלות הפיתוח לתחום המובייל מאפשרת הרבה קיצורי דרך. אמנם חשוב להכיר אותם, אולם בתחום המקצועי גם חשוב להיזהר מהם"

"כמות הטלפונים החכמים הקיימים בארץ ביחס לאוכלוסיה, היא מהגבוהות ביותר בעולם. כחברה, חשוב להבין את השוק ואת המגמות עוד בטרם הם מתגבשים לכדי מוצר מדף. המובייל כיום הוא לא רק המכשיר הסלולרי, אלא כל מה שלא מחובר לקיר הבית או המשרד", דברים אלו אמר גיא דנציג, מנהל מגזר התעשייה, השירותים וההיי-טק בנס ישראל. דנציג אמר את הדברים בפאנל מנהלים בנושא המעבר למובייל בשוק הארגוני, שנערך במסגרת מפגש הבכירים השנתי של C3 – פורום הבכירים של אנשים ומחשבים. המפגש התקיים בסוף השבוע האחרון בעיר בוקרשט שברומניה.

"הסביבה שלנו מלאה ברכיבים חכמים וניידים – החל ממכשיר הניווט והמולטימדיה ועד למסופונים הייעודיים לשרשרת האספק", אמר דנציג. "אם נסתכל כמה שנים לאחור, נגלה שכנראה היה קל יותר לנחש את המספרים הזוכים בלוטו, מאשר לחזות שעל פסגת תחום המובייל יתחרו ראש-בראש יצרנית מחשבי נישה לגרפיקאים וחברה המפתחת מנוע חיפוש. עם זאת, באופן כמעט אירוני, המהפכות הגדולות ביותר היו דווקא אלה שהתחשבו באופן הטוב ביותר בתאימות לאחור. כך, יישומי סלולר רבים שנבנו באופן נכון עוד באמצע העשור הקודם, רצים עד היום As Is. השאר ניתנים להמרה באופן קל יחסית".

לדברי דנציג, נס וחברות דומות לה, מנצלות גורמים טכנולוגיים בעלי ראייה מערכתית רחבה, המבינים את עולם המובייל כחלק בלתי נפרד מעולם ה-IT. "קלות הפיתוח לתחום המובייל מאפשרת הרבה קיצורי דרך. אמנם חשוב להכיר אותם, אולם בתחום המקצועי גם חשוב להיזהר מהם. הם ללא ספק יהיו הראשונים שלא ישרדו את הנחשול הטכנולוגי הבא".

עמית דובר, סמנכ"ל פתרונות התוכנה בקבוצת יעל. צילום: ניב קנטורלהערכתו, המגמה הגדולה הבאה תהיה תחום הרב-ערוציות: "מכשירי המובייל הם המחשב האישי החדש, והיכולות הטכניות יהוו את האג'נדה של העתיד", אמר דנציג. בתשובה לשאלה של אחד ממשתתפי הפאנל, אמר דנציג, כי לדעתו הניסיון להעתיק את כל היכולות של יישומים ארגוניים כגון ERP למובייל, נועד מראש לכישלון.

עמית דובר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת יעל, אמר כי "האתגר של חברות כמו יעל הוא לתת מענה לעבודה מהנייד בכל אחד מהתחומים בהם אנו מספקים פתרונות". דובר ציין, כי בתחום ה-PLM מספקת יעל כלים של דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) לנייד, המאפשרים להציג דגמים מלאים ולספק קטלוג תלת-מימדי. הוא הזכיר, כי יעל מספקת גם פתרונות לתחומי הלוגיסטיקה, ה-BI , ניהול הידע ועוד.

נתן הוכמן, מנהל תחום הפתרונות בחברת מפעיל, התייחס לנושא ההדפסה מהמובייל, וציין כי לדעתו מדובר בתחום חם מאוד, במיוחד במגזר העסקי ובמגזר האקדמי. "במגזר העסקי, מרבית יצרניות המדפסות מאפשרות כיום אופציה מובנית ל-Mobile Print – כגון ePrint של HP או Hot Spot של ריקו (Ricoh), אך אפשרויות אלה הן ברמת המכשיר הבודד – הן לא מתוכננות לשילוב ברמה הארגונית".

ירון דרורי, מנהל תחום בסמסונג (Samsung), אמר בפאנל, כי החברה צופה שבעתיד ייווצר איחוד בין שתי פלטפורמות של מובייל שקיימות כיום: האחת לשימוש צרכני מדיה, והשניה לסביבה הארגונית האפליקטיבית, כאשר הכיוון הוא MYBRID PC, שתעניק פתרון מחשוב שלם, לדבריו. עוד אמר דרורי, כי סמסונג מאמינה שטכנולוגיית סליקה תיושם בפלטפורמות ניידות, וציין כי כבר כיום יש דגמי סמסונג בשוק המיועדים לתחום זה. עוד אמר דרורי, כי קיימות בשוק כיום אפליקציות ERP המיועדות למובייל, אולם קבע כי הן בראשית דרכן.

משתתפים נוספים בפאנל היו רומן מיטשל מ-One1, יניב בן עמי מ-דל (Dell) ישראל וזוהר רונן מ-BMC. הפאנל נערך במתכונת שבה המנמ"רים הפנו שאלות לספקים. בין המנמ"רים ששאלו: רונן זרצקי – סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט, פנינה ארביב – ה-CTO של מכבי שירותי בריאות, טל נתנוביץ' – מנמ"ר דניה-סיבוס, ושי בסון – סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברת הביטוח מגדל.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לרומניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים