דל תקצץ את ההוצאות בשני מיליארד דולרים, ותתמקד ברכישות

צפויה לרכוש חברות מתוך שאיפה לגוון את הפעילות מעבר לשוק המחשבים האישיים, שבו חלה האטה בקצב הצמיחה עקב העדפה של צרכנים רבים לרכוש מכשירים ניידים עיקר ● שער המניות של החברה עלה אתמול (ד') בכ-4%, למרות שהוא עדיין נמוך בכ-15% בהשוואה לשער בתחילת השנה, זאת עקב הדוחות הרבעוניים המאכזבים והחשש שמכשירים ניידים מכרסמים במכירות של מחשבי ה-PC

בשלוש השנים הקרובות תקצץ דל (Dell) את ההוצאות ביותר משני מיליארד דולרים, בעיקר בתחום שרשרת האספקה ובמחלקת המכירות, ותגביר את התמקדותה בצרכי הטכנולוגיה של התאגידים. במקביל, בחברה מתכוונים לחלק השנה דיבידנדים לבעלי המניות, בפעם הראשונה.

שער המניות של החברה עלה אתמול (ד') בכ-4%, למרות שהוא עדיין נמוך בכ-15% בהשוואה לשער בתחילת השנה. זאת, עקב הדוחות הרבעוניים המאכזבים והחשש שמכשירים ניידים מכרסמים במכירות של מחשבי ה-PC. במפגש עם אנליסטים באוסטין, טקסס, ציינו מנהלי דל, כי התוכנה והשירותים לתאגידים הם תחומי צמיחה משמעותיים. בחברה מעריכים, כי קצב הצמיחה בתחום זה יעמוד על 10% לשנה עד לשנת הכספים 2016.

דל צפויה לרכוש חברות מתוך שאיפה לגוון את הפעילות מעבר לשוק המחשבים האישיים, שבו חלה האטה בקצב הצמיחה עקב העדפה של צרכנים רבים לרכוש מכשירים ניידים, דוגמת מחשבי iPad של אפל (Apple). ב-12 החודשים האחרונים רכשה דל 12 חברות, ובהן Wyse Technology ו-SonicWall. "כיום הפעילות שלנו בתחום התוכנה מועטה, ואנו יכולים לצמוח בקצב מהיר בתחום זה", אמר מנכ"ל דל – מייקל דל, במפגש עם האנליסטים. "ביצענו מספר רכישות נאות שיכולות לשמש כנקודת התחלה טובה".

שלשום הודיעה החברה על כוונתה לחלק לבעלי המניות דיבידנד שנתי של 32 סנטים למניה. זאת, לאחר שהתוצאות המאכזבות ברבעון הראשון הגבירו את החששות שההוצאות על מיחשוב ברחבי העולם יורדות בקצב מהיר מהצפוי, וגם את הספקנות ביחס לאסטרטגיה של דל. רבים מהמשקיעים קיבלו בברכה, כמובן, את ההחלטה על חלוקת הדיבידנדים, אך חלק מהאנליסטים תהו אם זו אכן השעה לחלק דיבידנדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים