רועי חרמוני, סיסקו: "חדירות לארגונים מצליחות ב-79% מהמקרים"

"נדרש למפות את רשתות התקשורת והמחשבים בהיבט האיומים, לקבל עליהן 'בינה עסקית', על מנת לייצר הגנה טובה יותר", אמר חרמוני, מנהל לקוח תקשוב בסיסקו ישראל ● לדבריו, "על ארגונים להבין שסייבר זה לא פרויקט שעיקרו ברכישת מוצר זה או אחר; סייבר הוא גישת אבטחת מידע והגדרת מדיניות המוחלות על כל מקטעי הרשת בהתאמה, המאפשרת גמישות ושינויים של סיכונים ואכיפות"

"הנחת העבודה היא שחדירות לארגונים מצליחות ב-79% מהמקרים. לכן, נדרש למפות את רשתות התקשורת והמחשבים בהיבט האיומים, לקבל עליהן 'בינה עסקית', על מנת לייצר הגנה טובה יותר", כך אמר רועי חרמוני, מנהל לקוח תיקשוב בסיסקו (Cisco) ישראל.

חרמוני השתתף ברב-שיח בנושא תיקשוב צבאי. רב-השיח התקיים בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, לקראת כנס C5Israel, שייערך ב-18 ביולי במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

לדברי חרמוני, התפיסה של סיסקו דורשת שינוי התנהגותי בהיבט ההגנה ומדברת על איסוף נתונים הרצים על פני הרשתות, במטרה למפות את האיומים ולהיערך אליהם טוב יותר. הוא ציין שיש לסיסקו מרכז עצבים בתחום אבטחת המידע. "רוב תעבורת האינטרנט עוברת דרך ציוד של החברה ויש לנו חיישנים בכל העולם", ציין. "המידע על תעבורת הרשת מרוכז במרכז העצבים, שרואה תמונה עולמית של התקפות וסיכונים המתפתחים ברשת".

"על ארגונים להבין שסייבר זה לא פרויקט שעיקרו ברכישת מוצר זה או אחר", הוסיף חרמוני. "סייבר הוא גישת אבטחת מידע והגדרת מדיניות המוחלות על כל מקטעי הרשת בהתאמה, המאפשרת גמישות ושינויים של סיכונים ואכיפות". לדבריו, "האתגר האמיתי בגיבוש תפיסת סייבר הוא ריבוי יצרני אבטחת המידע המוטמעים ברשת. יש לחלקם מנגנוני אבטחה שונים, חלקם סגורים להתממשקות חיצונית, חלקם מיושנים ועוד. עובדה זו מאוד מקשה על היכולת לקבוע מדיניות ולאכוף אותה ביעילות. אתגר נוסף הוא ריבוי צורות הגישה לרשת – למשל, רכיבים קבועים וניידים, פיזיים ו-וירטואליים".

לאורך זמן, ציין, "לא יהיה מנוס מפתרון המורכב מעמדה רזה ומרוחקת, או כמה עמדות, שעובדות מול המחשבים המאובטחים במרכז הנתונים".

בהיבט ההתייעלות, אמר חרמוני, החברה מובילה זה ארבע שנים את תפיסת איחוד התשתיות במרכזי המיחשוב, על בסיס תקנים. "איחוד תשתיות זה מאפשר חסכון מיידי בהוצאות כבילה ומחברים אופטיים יקרים, צמצום כמות ציוד התקשורת ב-50% על ידי איחוד מתגי ה-LAN וה-SAN למכונה אחת עם יכולות משולבות", אמר. הוא ציין ש-"הטכנולוגיה אף מאפשרת איחוד מערכות הניהול והקטנת התקורה הדרושה בניהול שני מערכי תקשורת קריטיים בנפרד".

חרמוני נתן כדוגמה את הבית הלבן, שהשתמש במערכת שיחות ועידה בווידיאו במהלך המבצע לחיסול אוסמה בן-לאדן. לדבריו, "כמות הנתונים המועברת כיום ברשתות מבצעיות עולה בצורה דרמטית משתי סיבות. האחת היא השימוש ההולך וגובר בווידיאו לצרכים מבצעיים והשנייה – כמות המידע הנצבר ביחידות והצורך במשיכת תוכן זה בזמן אמת". לכן, אמר, "החברה הרחיבה בשנים האחרונות את פתרונות הדחיסה שלה לטובת הגדלת התעבורה ברשתות". הוא הוסיף, כי בשל שימוש גדל בשיחות וידיאו באיכות גבוהה ניתן לצמצם משמעותית את כמות הנסיעות, הטיסות וההוצאות הנלוות של עובדים.

תחומי התייעלות נוספים אותם ציין חרמוני מצויים בעולם איחוד שירותים בסניפים. "החברה מציעה מוצרים מאוחדים המספקים על גבי חומרה ניתוב, מיתוג, אבטחת מידע, מיחשוב פיזי ו-וירטואלי, חומרת דחיסה מובנת, מערכת ניטור ותעדוף תעבורה מתקדמת. כך, במקום שסניף יכיל שש קופסאות שונות, הוא מכיל קופסה אחת מאוחדת". חסכון נוסף מתקבל, לדבריו, בשל הגישה שהחברה מציעה לניהול צריכת החשמל של ציוד התקשורת, המחשבים אישיים והשרתים, דרך התקני הרשת – נתבים ומתגים.

מתעניינים בתיקשוב במגזר הביטחון? הירשמו לכנס C5Israel 2012

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים