ה-FCC עשוי לבחון מחדש את סוגיית הקרינה מטלפונים סלולריים

יושב ראש הרשות פנה לחברי ההנהלה בבקשה לאשר את ביצוע הבדיקה, נוכח החששות הגוברים מפני האפשרות שהמכשירים גורמים לגידולים במוח ● הוא ציין בנוסף שתיבחן האפשרות לקבוע תקנים שונים לגבי מכשירים שמיועדים לשימוש ילדים ● הציבור יוכל להביע את דעתו האם יש להחמיר את התקנים של הרשות בנושא או לא

רשות התקשורת הפדראלית של ארצות הברית (ה-FCC) עשויה לבחון מחדש את העמדה הרשמית שלה לגבי קרינה מטלפונים סלולריים. זאת, נוכח החששות הגוברים מפני האפשרות שהמכשירים גורמים לגידולים במוח.

יושב ראש ה-FCC, ג'וליוס גנשובסקי, הפיץ ביום ו' לעמיתיו ברשות הצעה לבחון מחדש את התקנים לקרינה מטלפונים סלולריים, שנקבעו ב-1996. ההצעה צריכה לקבל אישור של מרבית חברי ההנהלה של הרשות, שמונה בסך הכול חמישה חברים, ולאחר מכן היא תפורסם לציבור, כדי לקבל תגובות – הן ממי שסבורים שיש להחמיר את התקנים והן ממי שסבורים שיש להקל בהם.

גנשובסקי ציין בנוסף בפנייתו שתיבחן האפשרות לקבוע תקנים שונים לגבי מכשירים שמיועדים לשימוש ילדים.

דוברת הרשות, תמי סאן, הדגישה אתמול (ש') שברשות עדיין סבורים שאין שום ראיות לקשר בין סרטן, כאבי ראש, עייפות, ירידה בזיכרון או בעיות רפואיות אחרות לטלפונים סלולריים וכי הבדיקה תתמקד בראיות מדעיות שיחייבו שינוי של התקנים.

הדוברת הוסיפה שהתקנים הקיימים אינם מסכנים בצורה כלשהי את המשתמשים בטלפונים סלולריים וכי בארצות הברית קיימים "התקנים השמרניים ביותר בעולם לקרינה מהם. מדובר בבדיקה שגרתית של התקנים שלנו". מאחר שברשות לא קובעים תקנים שקשורים לבריאות, אמרה סאן ש-"אנחנו מקווים ומצפים לשיתוף פעולה בתהליך הבדיקה שלנו מצד רשויות אחרות", דוגמת הרשות למזון ותרופות (ה-FDA) ומשרד הבריאות האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים