השופט חזר בו: אפל ומוטורולה יוכלו להגיש בקשות לצווי מניעה

בית המשפט באילינוי החליט לקיים דיון חוזר בתביעות ובתביעות שכנגד שהגישו שתי החברות זו נגד זו ● בדיון, שייערך ביום ד' הקרוב, יוכלו אפל ומוטורולה לשטוח את טענותיהן ולהסביר מדוע יש להוציא צווים שיאסרו על מכירת המכשירים של אפל או של מוטורולה

השופט ריצ'רד פוזנר מבית המשפט המחוזי של צפון אילינוי, שדחה בעבר את התביעות והתביעות הנגדיות של אפל (Apple) ומוטורולה (Motorola), חזר בו ונעתר לבקשתה של אפל לקיים דיון חדש בבקשה להוציא צו שיאסור על מכירת המוצרים של מוטורולה. כן פתח השופט את הדלת בפני מוטורולה, שתוכל לשטוח מחדש את טענותיה נגד אפל ולבקש צו דומה שיאסור על המכירה של מוצרי החברה.

"כל צד יוכל להשמיע את טענותיו לגבי הפרת הזכויות בפטנט, או בפטנטים, ולבקש צו מתאים", קבע השופט בפסק הדין שפורסם בסוף השבוע. כן ציין השופט שבדיון, שנקבע ליום ד' הקרוב, יוכלו הצדדים לדרוש גם תשלום תמלוגים במקום צו. "על הצדדים להתייחס לראיות שבמסמכים הקיימים… ולבקש צו מניעה או תרופה כספית", כתב השופט פוזנר בפסק הדין.

יצוין, כי כאשר דחה השופט בדיון שנערך בשבוע שעבר את הבקשות של אפל ומוטורולה לצו מניעה הוא ציין, כי ייתכן שישנה את דעתו במהלך הכתיבה של פסק הדין – ונראה שזה אכן מה שקרה.

אפל ומוטורולה הגישו זו נגד זו תביעות ותביעות נגדיות במספר מדינות בארצות הברית ובאירופה, על הפרת זכויות בפטנטים המשולבים במכשירים ניידים דוגמת iPhone ו-Droid. משקיפים העירו, כי חלק מהפטנטים המוזכרים בכתבי התביעה מתייחסים לתפקודים מובנים מאליהם לכאורה – דוגמת חלון הודעה שאינו מוסתר על ידי חלונות אחרים.

על מוטורולה, שנרכשה לא מכבר על ידי גוגל (Google) תמורת 12.5 מיליארד דולרים, נמתחה ביקורת מצד מספר חברות, ובהן HP, נוקיה (Nokia) ו-וריזון (Verizon), וכאמור – אפל. החברות טוענות שמוטורולה דורשת תמלוגים גבוהים עבור פטנטים שבעבר התחייבה להציע בתנאים נוחים וסבירים, לפי כללי FRAND (תמלוגים הוגנים, סבירים וללא אפליה).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים